Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Rozładowany akumulator

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 02 paź 2010, 13:01

crn,
idziesz do makretu budowlanego.. albo innego elektrycznego,
kupujesz taka wtyczke.. co sluzy do podlacania w domu do kontaktu.. i jednoczesnie do pomiaru pradu (multimetr)

potem, idziesz do elektronika, albo samemu rozbierasz ta wytczke, podpinasz pod kable od AKU i zostawiasz na noc :))

mnie pomysl wydaje sie calkiem sprytny, ale moge sie mylic :mrgreen:

a, i cos takiego znalazlem, ale nie czytalem do konca:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1342591.html

:mrgreen:

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 02 paź 2010, 14:55

pama, dzięki za podpowiedź. Trzeba by faktycznie spróbować z tym podpięciem pod kompa. Utrudnia mi trochę fakt, że nie mam garażu.
Co do multimetru to już nabyłem :) Tylko komu będzie się chciało siedzieć całą noc w aucie i gapić na wyświetlacz multimetru ;-)
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 02 paź 2010, 19:55

crn,

podlaczasz... i zostawiasz na noc, rano patrzysz i odczytujesz wartos po okreslony ulywie czasu :))))

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 03 paź 2010, 08:14

crn pisze:Wczoraj nie doładowałem auta bo nie jeździłem. Dzisiaj przy odpalaniu 10% w MMI. Co gorsze autko wyraźnie ciężej kręciło.
Też mam podobnie. Poziom naładowania baterii spada z upływem czasu. Po 1-2 dniach jest to około 70%, natomiast jeżeli nie jeżdżę 6-7 dni wówczas pokazuje tylko 10% - i wczoraj przy tych 10% również miał problemy z odpaleniem auta. Podczas jazdy widać podnoszący się poziom naładowania aku.

Zastanawiam się w związku z tym nad wymianą aku (nigdy nie wymieniany), ale z tego co piszesz wywiana aku może nie pomóc tej dolegliwości...

Wniosek: to nie wina aku! - Coś kradnie prąd! Podejrzewam jakiś alarm lub zmieniarkę (nie działa mi, świruje...)

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 03 paź 2010, 08:55

Istnieje jeszcze możliwość, że nowy aku jest walnięty, może np posiadać wewnętrzne zwarcie :?:

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 03 paź 2010, 09:00

pan42 pisze:Istnieje jeszcze możliwość, że nowy aku jest walnięty, może np posiadać wewnętrzne zwarcie :?:
I wówczas rozładowywało by go do 10% w 2 dni?

a mój do 10% w 7 dni bo stary?

Raczej coś kradnie...

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 03 paź 2010, 12:05

Aron pisze:a mój do 10% w 7 dni bo stary?
Tak, ja mam też stary aku i takie objawy. Jak stary to tak ma. Jak ma wewnętrzne zwarcie to może mieć 10% po jednej nocy i nie ma tu znaczenia czy nowy, czy stary. Wystarczy, że w transporcie komuś dobrze upadł i tak się może dziać. Jeżeli zmierzony pobór jest 0,03A to taki jest i nie ma co szukać! Jest jeszcze prosta możliwość /mając stary aku/ pozostawienia na noc odłączonego tego aku i sprawdzenia na drugi dzień ile mu ubyło.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 03 paź 2010, 12:25

pan42 pisze: Tak, ja mam też stary aku i takie objawy.
To kiedy wymieniamy :)? Póki co odpala, więc może jak będzie trzeba pierwszy raz z kablami od drugiego auta próbować? Albo jak do 10% w 1-2 dni zacznie spadać?

Zaraz jadę na obiad 120km - po powrocie spodziewam się, że podskoczy do 100%.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 03 paź 2010, 18:42

Aron pisze:Albo jak do 10% w 1-2 dni zacznie spadać?
- tak.

Jeżdżę obecnie codziennie, a raz w miesiącu profilaktycznie przez kilka godzin doładowuję mimo, iż mam 100%.Nie wierzę całkiem temu wskaźnikowi. Zobaczymy co będzie zimą i wtedy podejmę decyzję.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 04 paź 2010, 09:22

Wczoraj po przejechaniu 60km nadal wskaźnik pokazywał 10%! Po powrocie (kolejne 60km) podskoczył nagle do 100%

Wymienię, gdy nie będzie chciał odpalić (mam drugie auto więc jak będzie kiedyś zonk z aku to nie będzie problemu).

Ponoć wymiany dokonuje się z ciągłym podłączeniem aku w aucie - tzn. najpierw nowy podłączamy następnie odłączamy stary?

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 04 paź 2010, 15:55

Aron pisze:Ponoć wymiany dokonuje się z ciągłym podłączeniem aku w aucie - tzn. najpierw nowy podłączamy następnie odłączamy stary?
Podłącz z przodu ładowarkę i wtedy możesz śmiało odpiąć stary. U mnie z 10% na 40% ładuje po przejechaniu ok 5km. Jak długo ładuje to teoretycznie aku powinien być sprawny, ale 10% po 60km to coś nie gra.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 04 paź 2010, 16:29

a przyszla mi dziwna mysl do glowy.. nei wiem, jak to technicznie rozwiazac.. ale:

moze spróbujcie podlaczyc nowy AKU i stary jednoczesnie.. sprawdzajac w danej chwili wskazanie na MMI...

moze, wskaznik przeklamuje..?? moze gdzies jest falszywe wskazanie..??

:roll:

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 04 paź 2010, 17:19

pama pisze:moze spróbujcie podlaczyc nowy AKU i stary jednoczesnie.. sprawdzajac w danej chwili wskazanie na MMI...
To jest szalony pomysł. Aku zdrowy ładowałby aku rozładowany i to takim prądem, że by mu płyty powyginało. Układ zarządzania energia też by chyba oszalał - nie polecam!
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 04 paź 2010, 19:43

pan42,
hmmm, no tak mi przyszlo do glowy... skoro odpalanie auta, tez dokonuje sie na takiej samej zasadzie... <ok>

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 04 paź 2010, 20:53

5 dni temu wyciągałem akumulator do sprawdzenia u mnie w firmie na specjalnym przyrządzeniu do aku, test wykazał ze aku jest w idealnym stanie! Bateria była jakieś 30 min wyciągnięta z auta i nic kompletnie nie stało sie z autem, jedynie to skasowała sie data, godzina i licznik dzienny, później podpiąłem VCDSa i pokazał mi błąd tylko z aku ze był odpięty! Wiec nie mysle jak tu co nie którzy piszą ze może coś sie stać z powodu braku aku w aucie, nie wykluczam ze NIE ale u mnie nie miało to na nic wpływu, 6 dni temu jak doładowałem aku z 60% alternatorem do 100% tak 3ma do dzis!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga