Witam serdecznie
Od niedawna posiadam A6 C6 4.2 BAT z 2005 roku. Po zakupie okazało się, że po dobrym rozgrzaniu silnika (tak po minimum godzinie pracy), na wolnych obrotach silnika bardzo zaczyna trząść. Wg VCDS wypadanie zapłonu losowe na każdym cylindrze. Wymieniłem wszystkie cewki na NGK oraz świece na NGK czteroelektrodowe (dobrane wg katalogu). Po wymianie nastąpiła zdecydowana poprawa (problem nie ustąpił zupełnie ale jest dzień do nocy) ale pojawił się kolejny problem a mianowicie P0441 - system pochłaniania oparów paliwa. Niestety to nie koniec. Po ożywieniu instalacji LPG (Prince) pojawił(y) się kolejny błąd P0171 - zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna (B1) i czasem, choć coraz częściej błąd P0174 - zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna (B2). Poza tymi błędami samochód zaczął widocznie więcej palić (około 5 litrów w mieście) i odnoszę wrażenie, że jest nieco słabszy.
Proszę o podpowiedzi i pomoc bo jestem w czarnej d... z tym samochodem
problemy i dziwne zachowanie 4,2 MPI
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Re: problemy i dziwne zachowanie 4,2 MPI
No to sprawdź ten zawór evap bo albo uszkodzony albo zanieczyszczonych i zablokowanych. Częsta da się je wyczyścić i wydmuchać sprężarka i odblokować.
A vcds'em można wykonać test jego, bo tak jest w większości aut vaga więc i tu pewnie też. Chodź ja tego motoru nie znam.
A na ubogiej mieszance nie jeździj bo motor pójdzie kaput, w sumie to i tak nie wiadomo jak ktoś długo na tak ustawionym LPG śmigał. Ja bym się tu pokusił o sprawdzenie ciśnienia w cyl.
A LPG do regulacji natychmiast, o ile powyższe będzie oki.
A vcds'em można wykonać test jego, bo tak jest w większości aut vaga więc i tu pewnie też. Chodź ja tego motoru nie znam.
A na ubogiej mieszance nie jeździj bo motor pójdzie kaput, w sumie to i tak nie wiadomo jak ktoś długo na tak ustawionym LPG śmigał. Ja bym się tu pokusił o sprawdzenie ciśnienia w cyl.
A LPG do regulacji natychmiast, o ile powyższe będzie oki.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 paź 2022, 17:04
- Imię: Julek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Re: problemy i dziwne zachowanie 4,2 MPI
Dziękuję za radę. Tak zrobię jak go namierzę . Co do jazdy na LPG to nie długo była nieczynna z uwagi na wypadające zapłony. Szarpała jak wściekła i od razu przerzucała się na benzynę. Oczywiście ciśnienie sprawdziłem przy okazji wymiany świec i cewek. Nie powala ale też nie jest tragiczne od 9,5 do 12.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: problemy i dziwne zachowanie 4,2 MPI
9,5 to już padaka. Szczególnie jak masz rozbieżności między 9,5 a 12
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 paź 2022, 17:04
- Imię: Julek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Re: problemy i dziwne zachowanie 4,2 MPI
No może bez przesady, To jest w dolnej granicy ale o tragedii bym nie mówił. Niemniej jest szansa, że dojdzie do siebie trochę. Ale nie to jest moim pytaniem. Zastanawiam się czy to faktycznie coś padło fizycznie czy też problem leży po stronie elektryki...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: problemy i dziwne zachowanie 4,2 MPI
A jaki ma wpływ elektryka na ciśnienie sprężania? Różnica ponad 2 bar zdecydowanie może powodować nierówną pracę. Jedź na skp na analizę spalin, tylko zrób ją na benzynie. Sprawdź też wskazania przepływomierza na wolnych obrotach i pod obciążeniem, a jeśli potrafisz to zrób również log przepływomierza.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Re: problemy i dziwne zachowanie 4,2 MPI
No tak różnica to hoho jak już kolega wyżej wspomniał. Już jak ciut przekracza 1 bar to dużo a co dopiero tyle.
A tolerancję masz niby od 9-14 ale pod warunkiem równomiernego się zużywania.
A tolerancję masz niby od 9-14 ale pod warunkiem równomiernego się zużywania.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!