Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 3.0 TDI] Problem z odpaleniem, rozrusznik nie kręci

Elektryka
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 lut 2012, 15:06

piziu, czyli zaczyna kręcić przez powiedzmy 1 sek i nagle przestaje tak? Także skłaniał bym się do problemów z automatem rozrusznika...

piziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:50
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: piziu » 13 lut 2012, 11:18

0x4B25A, Dokładnie kręci przez jakieś 3-4 sek. i przestaje a auto nie rozpala.
Jednakże dziś rano po nocnym mrozie -20 (zagrzałem świece 3 razy, pogasiłem wszystko wieczorem jak parkowałem auto) załapał ale za to nie działa mi wyświetlacz FIS między zegarami!!

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 lut 2012, 11:33

piziu, więc tak jak już wspomniałem... tak czy inaczej trzeba podjechać do 'kumatego' człowieka i musi się temu przyjrzeć... wstępną diagnozę masz...
piziu pisze:nie działa mi wyświetlacz FIS między zegarami!!
Prawdopodobnie problem w komunikacji... chyba, że całkiem zdechł... też się zdarza... Poniżej temat o tym:

audi-a6-c6-problem-z-kolorowym-fis-vt39128.htm#479710

Awatar użytkownika
jumbo2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:21
Lokalizacja: legnica

Post autor: jumbo2008 » 13 lut 2012, 16:47

Ja za automat boscha dałem 120 zł nowy a kumaty elektryk zobaczy czy sprawdzi ci czy to szczotki czy automat pozdr.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 lut 2012, 17:15

Dokładnie tak... to nie jest droga rzecz... bez sprawdzenia 'na żywo' się nie obejdzie...

piziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:50
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: piziu » 13 lut 2012, 18:42

bardzo dziękuje za pomysły i podpowiedzi
jak uda mi się ustalić czy to automat czy co szczotki to dam znać

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 lut 2012, 20:07

Nie ma sprawy i powodzenia życzę!

piziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:50
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: piziu » 14 lut 2012, 16:49

Dziś byłem u mechanika i robiliśmy kilka testów.
Raczej jest to wina automatu gdyż ustaliliśmy że moment rozruchu jest za krótki 2-3sek (mechanik mówi że tylko jeden obrót wału). Sprawdził to przez odłączenie jakiegoś czujnika ciśnienia co powoduje brak możliwości włączenia silnika ale rozrusznik kręci.

Następnie włączyliśmy VAS i sprawdzaliśmy kodowanie modułu startu silnika.
Mam tam zapisany kod 0000131 - czy ktoś wie co on oznacza?? i ewentualnie jaki powinien być kod??
Jak przekodowaliśmy na 0000121 (zgodnie z instrukcją którą podpowiada program) to kręcił dłużej ale nie można było wyciągnąć kluczyka ze stacyjki po zgaszeniu.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 lut 2012, 16:54

piziu, no to dobrze, że wstępna diagnoza się potwierdziła... dodatkowo nie jest to taka droga zabawa... Co do tych kodów... to nie kombinował bym tam... ale w tym temacie niech wypowie się ktoś obeznany z VAGowaniem :) <okok>

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 14 lut 2012, 17:16

[05] - Access/Start Authorization / Zezwolenie Startu J518

Kodowanie
1 = wartość Start, jest zakodowana domyślnie
+2 = automatyczna skrzynia biegów
+4 = centralny zamek z pilotem, zaawansowany klucz
+8 = wariant USA
+16 = kierownica po prawej stronie
+32 = brak zdalnego sterowania w kluczu (Japonia / Korea Południowa)
+64 = pojazd specjalny
+128 = avant
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 17:27 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.

piziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:50
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: piziu » 14 lut 2012, 17:26

MaTyS,
Dzięki za to tłumaczenie
Jak byś mógł mi napisać jaki powinienem mieć kod, bardzo bym Cie prosił.
Mam automatyczną skrzynie biegów
Mam auto avant
Mam też centralny zamek sterowany z pilota/kluczyka (czy zaawansowany klucz to nie wiem)

Będę wdzięczny

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 14 lut 2012, 17:33

Według mnie miałeś dobrze
1+2+128 = 131
Chociaż nie jestem pewny tego zaawansowanego klucza +4 .

piziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2012, 20:50
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: piziu » 14 lut 2012, 17:55

MaTyS, Dzięki
Taki był więc taki wprowadziłem ponownie.

slezny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 mar 2012, 11:16
Lokalizacja: zaw

Post autor: slezny » 21 lip 2012, 12:56

ja jeszcze mam pytanko bo własnie u mnie tez słychac takie cykanie tylko ze po wyjeciu rozrusznika i spradzeniu go jest sprawny... i tu moje pytanko gdzie szukac tego bezpiecznika

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 23 sie 2012, 12:44

Ja mam problem podobny,tylko nie na zimnym silniku tylko na dobrze rozgrzanym.
Jak zatrzymam się na postój na parę minut przy odpaleniu poprostu zacina się rozrusznik (tak jakby akumulator nie miał siły) akumu.100% sprawny tym bardziej że na zimnym nawet przy -25 stopni opala za pierwszm strzałem.
Jak by ktoś miał podobny problem proszę o wskazówki co z tym fantem zrobić z góry dziękuję pozdrawiam Auris

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja