Problem z ładowaniem
Problem z ładowaniem
Mam taki oto problem, właściwie wychwyciłem go przypadkiem. Akumulator naładowany na max. Auto normalnie działa (czasem nie działa automat rozrusznika i trzeba trzymać kluczyk ręcznie aż do włączenia silnika). Dziś podczas sprawdzania auta komputerem okazało się, że napięcie ładowania na biegu jałowym (oraz po przegazowaniu) jest na poziomie 13,0 V, czyli dużo za mało. Podejrzewam moduł alternatora (czyli szczotki i regulator napięcia) ale nie wiem gdzie go poszukać w celu zakupu. Czy jest sens mierzyć jeszcze napięcie bezpośrednio na alternatorze, a może to być spowodowane słabym akumulatorem? Przy czym nie miałem z nim problemu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Sprawdz na alternatorze, często się zdarza że nie ma przejścia na połączeniu przewodu z tym bolcem+ pod maską pod który podpinasz prostownik, pomaga przewiercenie go od góry i wkręcenie wkręta.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno