[ A6 C6] Prąd mi gdzieś ucieka, prosze poradzcie co robic
[ A6 C6] Prąd mi gdzieś ucieka, prosze poradzcie co robic
Sprawa wyglada tak. Wszystko bylo idealnie przez ostatnie dwa lata.
3 Tygodnie temu przejechalem trase 1800km i samochod postawilem na 4 dni. Wsiadam i komunikat "battery low". Wskaznik naladowania pokazal mi 10% ale auto zapalilo. Przejechalem jakies 10km. W momencie jak gasilem silnik wskaznik pokazywal 50%
Kolejnego dnia bylo 30% i silnik jakos zapalil. Popracowal z 5 minut i go zgasilem.
Kolejnego dnia tragedia. Musialem zapalac na kable od innego samochodu bo nie zapalilem.
Po przejechaniu 400km wskaznik pokazywal ze akumulator jest w pelni naladowany (a tego dnia zrobilem 800km).
Dzien pozniej podjechalem do elektryka i sprawdzil akumulator i ladowanie. Powiedzial ze akumulator jest w stanie idealnym i ladowanie tez takie jak ma byc.
Przez kolejne dni juz jezdzilem po 50-100km.
5 dni temu znowu zrobilem trase 2000km i przez kolejne 2 dni po 10km dziennie.
Wiedzialem ze cos jest nie tak wiec wczoraj przeprowadzilem nastepujaca diagnostyke:
Podlaczylem drugi akumulator pod zlacze w komorze silnika, odlaczylem moj akumulator, wpielem szeregowo amperomierz i odlaczylem dodatkowy akumulator.
Widze ze gdzies prad mi ucieka. po 10 minutach czekania caly czas jest pobor pradu 1A (oczywiscie zamki w drzwiach i klapie zblokowane zeby samochod wykrywal jak zamkniete).
Czytalem sugestie na forum i sprawdzilem ustawienia w zielonym MENU
I teraz cos dziwnego. Odlaczalem kolejno bezpieczniki po obu stronach deski ale pobor pradu caly czas jest. Odlaczylem wzmacniacz w bagazniku i pobor pradu spada do 0,4A ale caly czas jest.
Raz przez chwile, nie zrobilem kompletnie NIC i zauwazylem ze pobor pradu spadl do 0,04A i byl taki caly czas. Niestety po wlaczeniu zaplonu, radia i wylaczeniu wszystkiego, po ponownym odczekaniu niestety wasze juz zostawal mi ten pobor pradu 1A.
Prosze o pomoc i sugestie co moze byc nie tak.
Czytalem o jakiejs akcji serwisowej A6 z 2005 roku z powodu jakiegos wadliwego wentylatora. Niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia czy zostala zrobiona - zadnej dodatkowej wlepki w bagazniku tez nie mam.
3 Tygodnie temu przejechalem trase 1800km i samochod postawilem na 4 dni. Wsiadam i komunikat "battery low". Wskaznik naladowania pokazal mi 10% ale auto zapalilo. Przejechalem jakies 10km. W momencie jak gasilem silnik wskaznik pokazywal 50%
Kolejnego dnia bylo 30% i silnik jakos zapalil. Popracowal z 5 minut i go zgasilem.
Kolejnego dnia tragedia. Musialem zapalac na kable od innego samochodu bo nie zapalilem.
Po przejechaniu 400km wskaznik pokazywal ze akumulator jest w pelni naladowany (a tego dnia zrobilem 800km).
Dzien pozniej podjechalem do elektryka i sprawdzil akumulator i ladowanie. Powiedzial ze akumulator jest w stanie idealnym i ladowanie tez takie jak ma byc.
Przez kolejne dni juz jezdzilem po 50-100km.
5 dni temu znowu zrobilem trase 2000km i przez kolejne 2 dni po 10km dziennie.
Wiedzialem ze cos jest nie tak wiec wczoraj przeprowadzilem nastepujaca diagnostyke:
Podlaczylem drugi akumulator pod zlacze w komorze silnika, odlaczylem moj akumulator, wpielem szeregowo amperomierz i odlaczylem dodatkowy akumulator.
Widze ze gdzies prad mi ucieka. po 10 minutach czekania caly czas jest pobor pradu 1A (oczywiscie zamki w drzwiach i klapie zblokowane zeby samochod wykrywal jak zamkniete).
Czytalem sugestie na forum i sprawdzilem ustawienia w zielonym MENU
I teraz cos dziwnego. Odlaczalem kolejno bezpieczniki po obu stronach deski ale pobor pradu caly czas jest. Odlaczylem wzmacniacz w bagazniku i pobor pradu spada do 0,4A ale caly czas jest.
Raz przez chwile, nie zrobilem kompletnie NIC i zauwazylem ze pobor pradu spadl do 0,04A i byl taki caly czas. Niestety po wlaczeniu zaplonu, radia i wylaczeniu wszystkiego, po ponownym odczekaniu niestety wasze juz zostawal mi ten pobor pradu 1A.
Prosze o pomoc i sugestie co moze byc nie tak.
Czytalem o jakiejs akcji serwisowej A6 z 2005 roku z powodu jakiegos wadliwego wentylatora. Niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia czy zostala zrobiona - zadnej dodatkowej wlepki w bagazniku tez nie mam.
A6C6 Avant 3L TDI
Mieszkaniec wyspy
Mieszkaniec wyspy
Nie słyszałem o takowej... Zadzwoń do najbliższego ASO, podaj VIN i Ci powiedzą co było robione... ew. w książkę serwisowa popatrz...szkot pisze:Czytalem o jakiejs akcji serwisowej A6 z 2005 roku z powodu jakiegos wadliwego wentylatora. Niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia czy zostala zrobiona - zadnej dodatkowej wlepki w bagazniku tez nie mam.
Wyciagalem i nic. Nie moge znalesc ktoredy ucieka. Moze sie myle ale:0,04A taki jest prawidlowy , najwyrazniej komputer podaje na cos zasilanie ,
na co o znajdziesz wyjmujac bezpieczniki jak i przekazniki (w koncu bedzie widac, ze po kazdym wyjeciu spada do 0,04A)
1 skrzynka jest na desce po lewej stronie
2 skrzynka jest po prawej stronie
3 skrzynka jest w bagazniku?
Wzmacniacz to napewno nie jest bo przy odlaczanej wiazce od wzmacniacza w bagazniku nie ma roznicy. Moze to stalo sie przypadkiem ale po ruszaniu wszystkimi wtyczkami i tymi bezpiecznikami teraz spadek mam 0,1A co nadal jest za duzo.
Dziwna sporawa do dwukrotnie udalo mi sie ze faktycznie spadlo do 0,05A. Juz sie ucieszylem, utwarlem auto, wlozylem kluczyk, wlaczylem radio, wszystko powylaczalem, zaryglowalem drzwi, wlaczylem alarm i po paru minutach i wyciagnieciu tego samego bezpiecznika juz to nie pomoglo
A6C6 Avant 3L TDI
Mieszkaniec wyspy
Mieszkaniec wyspy
- Arrni
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 407
- Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
- Imię: Arni
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
moze to cholernie glupio zabrzmi ale umnie w aucie dzieja sie cuda :D ogolnie niemam problemu z pradem ale np jak otworze schowek gdzie jest NAVI w bagazniku zaczyna sie krecic plytka a kluczykow niema w stacyjce i mmi wylaczone
i pytanie czy to normalne ze czytnik navi chodzi wtedy kiedy sie oslone tapicerki zdejmie ?:>

Witam.
Odgrzeję kotleta. Obecnie walce z tak samo wyglądającym przypadkiem.
Z tego co udało się mi ustalić to po każdym odłączeniu źródła zasilania i zazbrojeniu na nowo samochodu pobór prądu na amperomierzu spada do 0,04.
Spowodowane jest to faktem ze sterowniki różne moduły nie zostają wzbudzone, dlatego tez kazdorazowo do próby należy przed zazbrojeniem samochodu je wzbudzić czyli zapłon za łączyć po czym zazbroic alarm.
Wtedy jest widoczny faktyczny proces usypiania auta.
Jestem teraz w fazie testów.
P.S. A kolega twórca tematu opanował problem?
Dziwne są te nasze fora, pisza ludzie z problemami ale by zakończyli Wojtek faktycznymi spostrzezeniami po naprawie to juz zapomnij.
[ Dodano: 2015-03-21, 14:29 ]
Witam.
Odgrzeję kotleta. Obecnie walce z tak samo wyglądającym przypadkiem.
Z tego co udało się mi ustalić to po każdym odłączeniu źródła zasilania i zazbrojeniu na nowo samochodu pobór prądu na amperomierzu spada do 0,04.
Spowodowane jest to faktem ze sterowniki różne moduły nie zostają wzbudzone, dlatego tez kazdorazowo do próby należy przed zazbrojeniem samochodu je wzbudzić czyli zapłon za łączyć po czym zazbroic alarm.
Wtedy jest widoczny faktyczny proces usypiania auta.
Jestem teraz w fazie testów - wymienilem moduł zarządzania energia.Testy polegają na każdorazowym wpinaniu amperomierza w szereg po z gaszeniu silnika, włączeniu zapłonu i zazbrojeniu auta. I obserwacja 😛
P.S. A kolega twórca tematu opanował problem?
Dziwne są te nasze fora, pisza ludzie z problemami ale by zakończyli Wojtek faktycznymi spostrzezeniami po naprawie to juz zapomnij.
Odgrzeję kotleta. Obecnie walce z tak samo wyglądającym przypadkiem.
Z tego co udało się mi ustalić to po każdym odłączeniu źródła zasilania i zazbrojeniu na nowo samochodu pobór prądu na amperomierzu spada do 0,04.
Spowodowane jest to faktem ze sterowniki różne moduły nie zostają wzbudzone, dlatego tez kazdorazowo do próby należy przed zazbrojeniem samochodu je wzbudzić czyli zapłon za łączyć po czym zazbroic alarm.
Wtedy jest widoczny faktyczny proces usypiania auta.
Jestem teraz w fazie testów.
P.S. A kolega twórca tematu opanował problem?
Dziwne są te nasze fora, pisza ludzie z problemami ale by zakończyli Wojtek faktycznymi spostrzezeniami po naprawie to juz zapomnij.
[ Dodano: 2015-03-21, 14:29 ]
Witam.
Odgrzeję kotleta. Obecnie walce z tak samo wyglądającym przypadkiem.
Z tego co udało się mi ustalić to po każdym odłączeniu źródła zasilania i zazbrojeniu na nowo samochodu pobór prądu na amperomierzu spada do 0,04.
Spowodowane jest to faktem ze sterowniki różne moduły nie zostają wzbudzone, dlatego tez kazdorazowo do próby należy przed zazbrojeniem samochodu je wzbudzić czyli zapłon za łączyć po czym zazbroic alarm.
Wtedy jest widoczny faktyczny proces usypiania auta.
Jestem teraz w fazie testów - wymienilem moduł zarządzania energia.Testy polegają na każdorazowym wpinaniu amperomierza w szereg po z gaszeniu silnika, włączeniu zapłonu i zazbrojeniu auta. I obserwacja 😛
P.S. A kolega twórca tematu opanował problem?
Dziwne są te nasze fora, pisza ludzie z problemami ale by zakończyli Wojtek faktycznymi spostrzezeniami po naprawie to juz zapomnij.
Audi 90 B2 2.0;
Audi 80 B4 2.0;
Audi 100 C4 Avant 2.8;
Audi A6 C5 Avant 1.9;
Audi A6 C6 Avant 2.0 ->
Audi 80 B4 2.0;
Audi 100 C4 Avant 2.8;
Audi A6 C5 Avant 1.9;
Audi A6 C6 Avant 2.0 ->
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
No wymieniłeś moduł ale rozumie, że nic to nie dało... . W sumie to jedynie w ładowaniu mogło by pomóc.
https://a6klub.pl/viewtopic.php?p=755692#755692
https://a6klub.pl/viewtopic.php?p=755692#755692
Nie zapeszając pobory prądu spoczynkowego po uśpieniu całej magistrali jak na tę chwilę wahają siępomiedzy 0.05 a 0.07 w o porównaniu do poprzedniego modułu to różnica polowy ampera.MaTyS pisze:No wymieniłeś moduł ale rozumie, że nic to nie dało... . W sumie to jedynie w ładowaniu mogło by pomóc.
https://a6klub.pl/viewtopic.php?p=755692#755692
No i jesteś w błędzie jeśli myślisz ze ten moduł tylko za lądowanie odpowiada.
Tak ja i w Mesiu 211 moduł ten poprzez CANa nadzoruje cala instalacje i to on usypia moduły w naszych autkach.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, 12:15 przez rafik_1, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 90 B2 2.0;
Audi 80 B4 2.0;
Audi 100 C4 Avant 2.8;
Audi A6 C5 Avant 1.9;
Audi A6 C6 Avant 2.0 ->
Audi 80 B4 2.0;
Audi 100 C4 Avant 2.8;
Audi A6 C5 Avant 1.9;
Audi A6 C6 Avant 2.0 ->
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
"Główne zadania komputera sterującego
układem zarządzania energią polegają na kontroli
stanu naładowania akumulatora,
a w przypadku ekstremalnym na regulowaniu
odbiorników poprzez magistralę i minimalizowaniu
zużycia pradu przez odłączanie funkcji
jak również dbanie o optymalne napięcie ładowania.
Celem jest unikanie zbyt mocnego
wyładowania akumulatora i zagwarantowanie
przez to w każdym czasie"
układem zarządzania energią polegają na kontroli
stanu naładowania akumulatora,
a w przypadku ekstremalnym na regulowaniu
odbiorników poprzez magistralę i minimalizowaniu
zużycia pradu przez odłączanie funkcji
jak również dbanie o optymalne napięcie ładowania.
Celem jest unikanie zbyt mocnego
wyładowania akumulatora i zagwarantowanie
przez to w każdym czasie"
Sugerujesz, ze nie mam racji?MaTyS pisze:"Główne zadania komputera sterującego
układem zarządzania energią polegają na kontroli
stanu naładowania akumulatora,
a w przypadku ekstremalnym na regulowaniu
odbiorników poprzez magistralę i minimalizowaniu
zużycia pradu przez odłączanie funkcji
jak również dbanie o optymalne napięcie ładowania.
Celem jest unikanie zbyt mocnego
wyładowania akumulatora i zagwarantowanie
przez to w każdym czasie"
Sam cytujesz instrukcje obsługi i opisowke z VASa
"jak również dbanie o optymalne napięcie ładowania" z naciskiem na również.
Jeśli nadal niediwiezasz proponuje po studiować schematy instalacji elektrycznej i prowadzenia CAN.
Znajdziesz tez schemat blokowy zarządzania energia w naszych autach.
Audi 90 B2 2.0;
Audi 80 B4 2.0;
Audi 100 C4 Avant 2.8;
Audi A6 C5 Avant 1.9;
Audi A6 C6 Avant 2.0 ->
Audi 80 B4 2.0;
Audi 100 C4 Avant 2.8;
Audi A6 C5 Avant 1.9;
Audi A6 C6 Avant 2.0 ->
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Tak właśnie sugeruję. A cytuję SSP.
"...komputer sterujący układem zarządzania energią,
w przypadku ekstremalnym, może odłączyć
odbiorniki poprzez magistralę CAN..."
...Moduł działania 2 jest układem zarzadzania
prądem spoczynkowym. W razie potrzeby
dezaktywuje on odbiorniki działające w czasie
postoju samochodu (gdy silnik nie pracuje)...
"...komputer sterujący układem zarządzania energią,
w przypadku ekstremalnym, może odłączyć
odbiorniki poprzez magistralę CAN..."
...Moduł działania 2 jest układem zarzadzania
prądem spoczynkowym. W razie potrzeby
dezaktywuje on odbiorniki działające w czasie
postoju samochodu (gdy silnik nie pracuje)...
Cieszę się, że obaj mamy dostęp do Self-Study. Ja z niego korzystam w pracy Kolega natomiast zapewne ma z innego źródłaMaTyS pisze:Tak właśnie sugeruję. A cytuję SSP.
"...komputer sterujący układem zarządzania energią,
w przypadku ekstremalnym, może odłączyć
odbiorniki poprzez magistralę CAN..."
...Moduł działania 2 jest układem zarzadzania
prądem spoczynkowym. W razie potrzeby
dezaktywuje on odbiorniki działające w czasie
postoju samochodu (gdy silnik nie pracuje)...

proponuję jednak czytać cytowany text z większym zaangażowaniem:
"...komputer sterujący układem zarządzania energią, w przypadku ekstremalnym może odłączyć odbiorniki poprzez magistralę CAN..."
jest to dokładnie to o czym piszę - J644 poprzez CAN informuje odpowiednie sterowniki w tym MMI o "konieczności" odłączenia.
Dla -J644 powodem do wprowadzenia funkcji odłącznie jest po prostu unieruchomienie silnika i brak napięcia ładowania, widać to nawet po kilkudziesięciu min gdy gra MMI to zostanie odłączone prze -J644.
Nie wiem co tu jest powodem do negacji - ale to prawo forum

Audi 90 B2 2.0;
Audi 80 B4 2.0;
Audi 100 C4 Avant 2.8;
Audi A6 C5 Avant 1.9;
Audi A6 C6 Avant 2.0 ->
Audi 80 B4 2.0;
Audi 100 C4 Avant 2.8;
Audi A6 C5 Avant 1.9;
Audi A6 C6 Avant 2.0 ->