Post
autor: szczerba2 » 26 sty 2012, 14:23
Możesz to zmierzyć multimetrem, ale ostrożnie! jak dasz ciała i zmierzysz prąd rozruchu to kabelki z miernika Ci zaświecą a i miernik będziesz musiał kupić nowy Generalnie jest zasada, że amperomierz wpina się szeregowo o obwód. Odpinasz więc klemę i jedną koncówką miernika dotykasz do klemy a drugą do bieguna akumulatora. Co do biegunowości nie musisz tu zbytnio uważać bo mierniki cyfrowe się nie boją zamiany- jeśli takowa będzie to pokaże Ci wartość w minusie. Musisz tylko pamiętać o tym co napisałem na początku, aby nie mierzyć dużych prądów bo standardowy multimetr mierzy do 20A i to najlepiej chwilowo.-uplyw powinien byc na poziomie 40-60 mA max do 100 mA, jak wiecej to cos nie tak...
acha i ważny jest moment pomiaru,w nowoczesnych autach minimum godzina do sześciu godzin,gdyż dopiero po takim czasie następuje tzw. uśpienie elektroniki i auto pobiera tylko tyle prądu ile musi.Jeżeli auto stoi kilka dni na zimnie(mrozie) i normalnie odpala to nie ma się czym przejmować i szukać dziury w całym.Gorzej ,gdy jest nowy akumulator a auto nie odpala,wtedy trzeba mierzyć,obserwować i szukać.
szczgóły:
-pobór prądu
gasisz auto, zamykasz drzwi, sprawdzasz czy wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone, lamki, światła, radio wyłączone (czyli auto jest w stanie jakbyś go zamykał na noc i zostawiał) odpinasz kleme (obojetnie która) bierzesz miernik (opisze teraz jak ja to robie na mierniku który podałem w poście wyżej, bo w innych miernikach może byc troche inaczej) ustawiasz pokrętło na najwiekszą możliwą watrość AMPER (u mnie 10A) czarny kabel wkładasz w czarną dziure a czerwony w czerwoną ale górną dziure (u mnie oznaczona jako 10A DC) i jeden koniec kabla dotykasz do klemy tej ściągniętej a drugi do tego "cycka" na aku z którego ściągłeś kleme. I na wyświetlaczu masz wynik (pobór prądu) pobór nie powinien wynosić więcej jak 00,4-00,6A. Teraz uwagi: jak podłączysz to pierwszy wynik może być wyższy (uzbrajanie się alarmu, centralka zamka, stan czuwania radia itp) ale po jakieś -1min wynik powinien się zmniejeszyć i utrzymywać na stałym poziomie. I nie próbuj mierzyc poboru prądu i palić np auta. Pobór mierzymy tylko na zgaszonym silniku i przy wyłączonych odbiornikach.
A i miernik sprawdź czy może mierzyć pobór prądu stałego (DC) co najmniej 5A. Bo mozna znaleźć takie co max mierzą np 200mA i to może być za mało do pomiaru i miernik się spali
Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 16:04 przez
szczerba2, łącznie zmieniany 3 razy.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.