Po wyjęciu kluczyka nadal świecą się zegary i MMI
Po wyjęciu kluczyka nadal świecą się zegary i MMI
Witam,użytkuję autko praktycznie 4 lata bezawaryjnie a tu dziś niemiła niespodzianka mnie spotyka.Mianowicie po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal świecą się zegary oraz działa MMI(gra radio itd).Sprawa ma się następująco:
-dzieje się tak tylko po zgaszeniu silnika
-kiedy np.otworze auto,włożę kluczyk do stacyjki oraz przekręcę na zapłon po czym go wyciągnę wszystko gaśnie normalnie
-po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka zegary świecą oraz działa MMI a auta nie można zamknąć z zewnątrz jednak gdy włożę kluczyk z powrotem i wyciągnę (ale już bez ponownego odpalenia auta gaśnie normalnie)nie ma też potrzeby nawet przekręcania kluczyka w pozycję zapłon.
Mam nadzieję ,że nie namieszałem za bardzo i ktoś pomoże
Pozdrawiam
-dzieje się tak tylko po zgaszeniu silnika
-kiedy np.otworze auto,włożę kluczyk do stacyjki oraz przekręcę na zapłon po czym go wyciągnę wszystko gaśnie normalnie
-po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka zegary świecą oraz działa MMI a auta nie można zamknąć z zewnątrz jednak gdy włożę kluczyk z powrotem i wyciągnę (ale już bez ponownego odpalenia auta gaśnie normalnie)nie ma też potrzeby nawet przekręcania kluczyka w pozycję zapłon.
Mam nadzieję ,że nie namieszałem za bardzo i ktoś pomoże
Pozdrawiam
prostacz,
Mikrostyki w stacyjce. Masz trzy opcje do wyboru :
1. Kupno drugiej
2. Próba rozkręcenia i wyczyszczenia oraz nasmarowania całego układu
3. Najtańsza i najszybsza - odpiąć kabelek od stacyjki (ja tak robiłem u siebie i śmiga)*
* W trzeciej opcji niestety jest jeden minus - nie działa blokada kierownicy
Mikrostyki w stacyjce. Masz trzy opcje do wyboru :
1. Kupno drugiej
2. Próba rozkręcenia i wyczyszczenia oraz nasmarowania całego układu
3. Najtańsza i najszybsza - odpiąć kabelek od stacyjki (ja tak robiłem u siebie i śmiga)*
* W trzeciej opcji niestety jest jeden minus - nie działa blokada kierownicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ok bo nie sprecyzowałeś.
Pisałeś:
A odpinasz przewód od rygla, stacyjkę masz przy zegarach. Rygiel pod kierownicą bliżej nóg.
Myślisz, że tutaj ten problem z ryglem? Auto odpala, ale nie gasną zegary. Może i faktycznie rygiel zacina się w pozycji odblokowanej, ale skoro Ty masz na stałe w pozycji odblokowanej a po wyjęciu kluczyka licznik gaśnie to nie jest inny problem w tym przypadku?
Pisałeś:
Kod: Zaznacz cały
3. Najtańsza i najszybsza - odpiąć kabelek od stacyjki (ja tak robiłem u siebie i śmiga)*
Myślisz, że tutaj ten problem z ryglem? Auto odpala, ale nie gasną zegary. Może i faktycznie rygiel zacina się w pozycji odblokowanej, ale skoro Ty masz na stałe w pozycji odblokowanej a po wyjęciu kluczyka licznik gaśnie to nie jest inny problem w tym przypadku?
Hej,
Jestem tu nowa i nie wiem czy dobrze trafiłam z problemem...
Jakies pół roku temu zakupiłam sliczną A6 , sprawną... bynajmniej tak mi się wydawło...
Po kilku mniejszych awariach spotkał mnie dziwny objaw. Auto nie odpalilo- zero pradu...Nic się nie wyświetla, nie można było wyjąć kluczyka, ani ruszyc skrzynią (automat). Myśle aku- niestety naładować sie nie chciał. Wymiana na kolejny - sukces - auto odpalilo
. Niestety sukces chwilowy... Po okolo 30 min znowu brak swiatła w aucie , świecą się kontrolki różne .... aku coraz słabszy
pewnie rano padnie

Pomocy , może ktoś miął juz taki problem
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-03-13, 22:53 ]
Aaaa i nie dodałam, że swiecą się mimo braku kluczyka w stacyjce...
Jestem tu nowa i nie wiem czy dobrze trafiłam z problemem...
Jakies pół roku temu zakupiłam sliczną A6 , sprawną... bynajmniej tak mi się wydawło...
Po kilku mniejszych awariach spotkał mnie dziwny objaw. Auto nie odpalilo- zero pradu...Nic się nie wyświetla, nie można było wyjąć kluczyka, ani ruszyc skrzynią (automat). Myśle aku- niestety naładować sie nie chciał. Wymiana na kolejny - sukces - auto odpalilo




Pomocy , może ktoś miął juz taki problem
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-03-13, 22:53 ]
Aaaa i nie dodałam, że swiecą się mimo braku kluczyka w stacyjce...
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Jedyne co mi przychodzi do głowy to zwarcie w puszce w podszybiu, bo że gdzieś jest zwarcie to nie ma dyskusji tylko trzeba znaleźć gdzie a tam jest sporo elektroniki żeby zalanie mogło powodować takie objawy. Ważne są też okoliczności powstania pierwszy raz tych objawów bo jak nie padało albo auto nie było myte to zły trop. Tą puszkę można sprawdzić samemu czy jest sucho później kolejno miejsca z bezpiecznikami jak nic nie będzie widać dziwnego to tylko elektryk, VCDS pewnie jak się uda podpiąć zbyt wiele nie powie bo będzie cała litania błędów po zaniku zasilania.
Oryginalna pełna opcja S-Line
Witam,prostacz pisze:A czy jest jakas opcja ze pokaze cokolwiek apropo uszkodzonej stacyjki na vagu ?Dodam jeszcze ze gdy te zegary sie swieca oraz mmi to takze po wyjsciu z auta nie mozna go zamknac oraz swieca postojowki
Przerabiałem to u siebie. Winna jest stacyjka. Po wymianie wszystko wróci do normy.
W stacyjce w środku ułamał się jeden z mikrostyków i po wyjęciu kluczyka nie słychać było charakterystycznego dźwięku załączenia blokady kierownicy.
Aby wyłączyło się mmi i móc zamknąć samochód wchodziłem vcds w grupę 05 zezwolenie startu i tam mimo, że nie było błędów dawałem na usunięcie błędów i słychać było wtedy ten dżwięk od blokady. W grupie tej vcds pracuje nawet gdy kluczyk jest wyjęty.
Stacyjki są inne dla auta z automatem a inne dla manualnej skrzyni.
Stacyjki się nie programuje, wymieniasz i już.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 maja 2021, 21:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kluczbork
Re: Po wyjęciu kluczyka nadal świecą się zegary i MMI
Panowie i panie a ja ma taki problem.
Od kiedy kupiłem auto zawsze miałem takie coś ze jak nie odpowiednio wyjąłem kluczyk ze stacyjki to nadal świeciło mmi i nie było tego charakterystycznego dźwięku podczas wyjmowania kluczyka. Auta nie dało się zamknąć z pilota.
Natomiast po 3 latach takiego użytkowania teraz w ogóle nie ma tego tyknięcia podczas wyjmowania kluczyka i cały czas świeci się mmi i pilot do zamykania w ogóle nie działa. I teraz dodatkowo wyświetlił się komunikat z kluczykiem i pisze "ignition Lock"
Wyczytałem że to styki. Tylko czy chodzi o stacyjkę z kluczykiem czy tą płytkę pod kierownica?
Jakby to była stacyjka to wymienia się całą z kluczykiem czy tylko elektronikę a kluczyk zostaje ten sam?
Proszę o pomoc.
Od kiedy kupiłem auto zawsze miałem takie coś ze jak nie odpowiednio wyjąłem kluczyk ze stacyjki to nadal świeciło mmi i nie było tego charakterystycznego dźwięku podczas wyjmowania kluczyka. Auta nie dało się zamknąć z pilota.
Natomiast po 3 latach takiego użytkowania teraz w ogóle nie ma tego tyknięcia podczas wyjmowania kluczyka i cały czas świeci się mmi i pilot do zamykania w ogóle nie działa. I teraz dodatkowo wyświetlił się komunikat z kluczykiem i pisze "ignition Lock"
Wyczytałem że to styki. Tylko czy chodzi o stacyjkę z kluczykiem czy tą płytkę pod kierownica?
Jakby to była stacyjka to wymienia się całą z kluczykiem czy tylko elektronikę a kluczyk zostaje ten sam?
Proszę o pomoc.