Niedzialajaca multifunkcja i f1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Niedzialajaca multifunkcja i f1
Witam szanowne grono
Probowalem sie czegos dowiedziec na a8 forum ale nie uzyskalem pomocy
Mianowicie nie dziala mi multifunkcja oraz f1 , jest blad o braku sygnalu z kierownicy , podswietlenie nie dziala
Kodowanie oki
Kupilem nowy sterownik przelacznikow tez jest ok ,
Mozliwe problemy :
-uszkodzona tasma
- uszkodzony bezpiecznik
- uszkodzona wiazka w kole kier to jest najmniej prawdopodobnie
Nie moge znalezc w spisie bezpiecznikow bezpiecznika od kierwnicy jest wgl taki
Ma ktos jakis pomysl jeszcze ?
Mowa o aucie a8 d3 ale zasada dzialania zapewne podobna do a6 c6
Pozdrawiam
Probowalem sie czegos dowiedziec na a8 forum ale nie uzyskalem pomocy
Mianowicie nie dziala mi multifunkcja oraz f1 , jest blad o braku sygnalu z kierownicy , podswietlenie nie dziala
Kodowanie oki
Kupilem nowy sterownik przelacznikow tez jest ok ,
Mozliwe problemy :
-uszkodzona tasma
- uszkodzony bezpiecznik
- uszkodzona wiazka w kole kier to jest najmniej prawdopodobnie
Nie moge znalezc w spisie bezpiecznikow bezpiecznika od kierwnicy jest wgl taki
Ma ktos jakis pomysl jeszcze ?
Mowa o aucie a8 d3 ale zasada dzialania zapewne podobna do a6 c6
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
dlaczego pomijasz kolo kierownicy. Jeśli nie demontowałeś poduchy, to można pominąć. Jak wspomniałeś.
Ale jeśli demontowałeś to mogłeś nie umieścić tej wiązki poprawnie w kole kierownicy.
Ja przy okazji naprawy czujnika kata skrętu, [okazało się, że padł modół zasilający nasze przełącznik od świateł, wycieraczek, tempomatu, taśmy, czujnika kata skretu ], a dokładnie to padło w tym module tylko zasilanie od kata skrętu, źle włożyłem w kole kierownicy wtyczke [ zaledwie 3 kabelki ma ta wtyczka ] i po włożeniu poduchy i jej ponownym przykręceniu ucieło mi 2 żyły.
Efekt - brak działania multi i brak możłiwości skasowania błędu poduchy.
masz dostep do VCDS [ wstaw foty ].
Ale jeśli demontowałeś to mogłeś nie umieścić tej wiązki poprawnie w kole kierownicy.
Ja przy okazji naprawy czujnika kata skrętu, [okazało się, że padł modół zasilający nasze przełącznik od świateł, wycieraczek, tempomatu, taśmy, czujnika kata skretu ], a dokładnie to padło w tym module tylko zasilanie od kata skrętu, źle włożyłem w kole kierownicy wtyczke [ zaledwie 3 kabelki ma ta wtyczka ] i po włożeniu poduchy i jej ponownym przykręceniu ucieło mi 2 żyły.
Efekt - brak działania multi i brak możłiwości skasowania błędu poduchy.
masz dostep do VCDS [ wstaw foty ].
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
dostep do vcds mam
wizualnie przewody i tasmy sa ok w kole kierownicy
bład jest takiAddress 16: Steering wheel Labels: 4E0-910-549.lbl
1 Fault Found:
01426 - Controls in Steering Wheel (E221)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
kupiłem 2 gi moduł po wymianie zero reakcji
po wymianie rozkodował mi sie abs i czujnik kata skretu zakodowałem i jest ok manetki dzialaja , ale kierownica nadal martwa
podmienił bym tasme , generalnie moge kupic nastepna ale jesli to nie pomoze to takim sposobem bede miał 2 gie audi na czesci
bezpiecznika nie znalazłem
jest szansa ze spolszczenie w MMI broi ? nie wiem czy nie zaczac od wgrania nowszej wersji ale ang
poza bezpiecznikiem tasma kołem kier i opro w mmi nie mam pomysłow
wizualnie przewody i tasmy sa ok w kole kierownicy
bład jest takiAddress 16: Steering wheel Labels: 4E0-910-549.lbl
1 Fault Found:
01426 - Controls in Steering Wheel (E221)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
kupiłem 2 gi moduł po wymianie zero reakcji
po wymianie rozkodował mi sie abs i czujnik kata skretu zakodowałem i jest ok manetki dzialaja , ale kierownica nadal martwa

podmienił bym tasme , generalnie moge kupic nastepna ale jesli to nie pomoze to takim sposobem bede miał 2 gie audi na czesci

bezpiecznika nie znalazłem
jest szansa ze spolszczenie w MMI broi ? nie wiem czy nie zaczac od wgrania nowszej wersji ale ang
poza bezpiecznikiem tasma kołem kier i opro w mmi nie mam pomysłow

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
U mnie od zakupu nie dziala f1 i multifunkcja i ostatnio chcialem to ogarnac ale idzie opornie nie wiem czy to kwestia mmi pl czy mechaniczna fakt jest taki ze nie ma komunikacji z kolem kier , airbag dziala ok a idzie na tej samej tasmie co multifunkcja i f1 kodowalem , podmienialem sterownik dalej bez reakcji nawet sie nie podswietla
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
w mmi masz wybór języka. daj na ang., przynamniej wyeliminujesz kolejną przyczyne, a język pl bodajże się nie skasuje
- może przyciski od multi [ może nie tyle co przyciski ale ten układ scalony w tych przyciskach ] są uwalone i brak przejścia. Dałem za swój 25 zeta jak uwaliłem te 2 kabelki od wtyczki.
- wiązka co idzie od poduchy jest uwalona
- druga możliwość masz złą wersje tej wiązki [ nie jeste pewien ale tutaj ponoć są rózne wersje ].
Najlepiej do aso zadzwoń albo lepiej podjechać niech ci pokaże na Etce
ostatnia możliwość to wymiana taśmy jak wspomniałeś
desperacka możliwość oddać do Aso na diagnoze i co oni powiedzą co jest do wymiany [ ale znając aso to pewnie powiedzą, że moduł zasilający, taśma, wiązka
]
- co bezpieczników [ nie mam i nie znam opisów, więc pozostaje ci oglądnąć wszystkie skrzyneczki z biezpiecznikami ] w a6 sa 3 skrzynki [ deska rozdzielcza lewa prawa strona od drzwi, bagażnik prawa strona, czy w a8 jest tak samo to nie wiem ]
do a6 nowa tasma i nowy moduł to wydatek około 2000. chore. taka ciekawostak jak ja dzwoniłem i się pytałem dla zaspokojenia ciekawości
[ obrazek dla przykladu ]
- może przyciski od multi [ może nie tyle co przyciski ale ten układ scalony w tych przyciskach ] są uwalone i brak przejścia. Dałem za swój 25 zeta jak uwaliłem te 2 kabelki od wtyczki.
- wiązka co idzie od poduchy jest uwalona
- druga możliwość masz złą wersje tej wiązki [ nie jeste pewien ale tutaj ponoć są rózne wersje ].
Najlepiej do aso zadzwoń albo lepiej podjechać niech ci pokaże na Etce
ostatnia możliwość to wymiana taśmy jak wspomniałeś
desperacka możliwość oddać do Aso na diagnoze i co oni powiedzą co jest do wymiany [ ale znając aso to pewnie powiedzą, że moduł zasilający, taśma, wiązka

- co bezpieczników [ nie mam i nie znam opisów, więc pozostaje ci oglądnąć wszystkie skrzyneczki z biezpiecznikami ] w a6 sa 3 skrzynki [ deska rozdzielcza lewa prawa strona od drzwi, bagażnik prawa strona, czy w a8 jest tak samo to nie wiem ]
do a6 nowa tasma i nowy moduł to wydatek około 2000. chore. taka ciekawostak jak ja dzwoniłem i się pytałem dla zaspokojenia ciekawości
[ obrazek dla przykladu ]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Najlepiej jak bym dorwal jakas a8 dzialajaca i mogl sobie graty przekladac bo inaczej chyba nie dojde do tego ew podjechac na jakis szrot z czesciami
W aso bedzie tak jak mowisz powiedza ze wszystko do wymiany i tyle
Za sterownik dalem 69 zl wiec tragedi nie ma najwyzej kupie tasme przeloze i ew oddam , na koniec zostanie kolo kier z wiazka
W d3 troche wiecej jest bezpiecznikow ale podobnie jak w c6

W aso bedzie tak jak mowisz powiedza ze wszystko do wymiany i tyle

Za sterownik dalem 69 zl wiec tragedi nie ma najwyzej kupie tasme przeloze i ew oddam , na koniec zostanie kolo kier z wiazka
W d3 troche wiecej jest bezpiecznikow ale podobnie jak w c6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Ja też od jakiegoś czasu walczę z nie działającą multifunkcja, temat mi ogarnia kolega z forum, który też jest z Białegostoku. Narazie obstawiam na złe kodowanie kierownicy bo błędów jako takich nie ma.
[ Dodano: 2014-11-23, 21:07 ]
Może ktoś podrzucić jak z tym kodowaniem bo przez zielone menu nic nie daje. Coś chyba poprzedni właściciel namieszał i trzeba na nowo zakodować. Dodam że zmiana tej jednej cyfry w kodowanie tez nic nie dała. Reset mmi tez był.
[ Dodano: 2014-11-23, 21:07 ]
Może ktoś podrzucić jak z tym kodowaniem bo przez zielone menu nic nie daje. Coś chyba poprzedni właściciel namieszał i trzeba na nowo zakodować. Dodam że zmiana tej jednej cyfry w kodowanie tez nic nie dała. Reset mmi tez był.
To samo jako hamulec elektryczny Audi A6 EPB. Naprawdę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
co do kiery;
Coding
0?xxxxx: Model
0 = Left Hand Steering
1 = Right Hand Steering
0x?xxxx: Steering Column Adjustment
+1 = Electric Steering Column Adjustment
+2 = Lane Departure Warning
0xx?xxx: Steering Wheel
0 = Standard Steering Wheel
1 = Sport Steering Wheel
2 = Multi-Function Steering Wheel
0xxx?xx: Tiptronic & Heating
+1 = with Tiptronic
+2 = with Steering Wheel Heating
0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS) / Adaptive Cruise Control (ACC)
0 = No Board Computer - No Cruise Control System (CCS) - No Adaptive Cruise Control (ACC)
1 = with Board Computer
2 = with Cruise Control System (CCS)
3 = with Adaptive Cruise Control (ACC)
4 = with Board Computer and Cruise Control System (CCS)
5 = with Board Computer and Adaptive Cruise Control (ACC)
0xxxxx?: Chassis
1 = Sedan
2 = Avant (with Rear Wiper)
jak błędne kodowanie kiery to nie ma bata - będzie błąd [ coś w stylu " Incorent settings / Adaptation ]
Coding
0?xxxxx: Model
0 = Left Hand Steering
1 = Right Hand Steering
0x?xxxx: Steering Column Adjustment
+1 = Electric Steering Column Adjustment
+2 = Lane Departure Warning
0xx?xxx: Steering Wheel
0 = Standard Steering Wheel
1 = Sport Steering Wheel
2 = Multi-Function Steering Wheel
0xxx?xx: Tiptronic & Heating
+1 = with Tiptronic
+2 = with Steering Wheel Heating
0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS) / Adaptive Cruise Control (ACC)
0 = No Board Computer - No Cruise Control System (CCS) - No Adaptive Cruise Control (ACC)
1 = with Board Computer
2 = with Cruise Control System (CCS)
3 = with Adaptive Cruise Control (ACC)
4 = with Board Computer and Cruise Control System (CCS)
5 = with Board Computer and Adaptive Cruise Control (ACC)
0xxxxx?: Chassis
1 = Sedan
2 = Avant (with Rear Wiper)
jak błędne kodowanie kiery to nie ma bata - będzie błąd [ coś w stylu " Incorent settings / Adaptation ]
