Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Napięcie na wtyczce zaworu EGR

Elektryka
ODPOWIEDZ
adolfik007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 18 lut 2017, 21:50
Lokalizacja: Zgorzelec

Napięcie na wtyczce zaworu EGR

Post autor: adolfik007 » 09 wrz 2019, 18:43

Witam, czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie powinno być napięcie na wtyczce zaworu EGR na wolnych obrotach?
Po dłuższym postoju auta (ok 8 miesięcy z powodu awarii) po uruchomieniu pojawiły mi się błędy:
P3348 - aktywacja turbiny
P2427 - Egr
P2008 - klapy powietrza
P1401 - Egr
P3199 - klapy powietrza
P3198 - klapy powietrza
Zacząłem od sprawdzenia napięcia na wtyczkach i na wtyczce od turbo jak i klap napięcie wynosi ponad 13v, natomiast na wtyczce od egr jest tylko 3.2v.
Czy tak powinno być na wolnych obrotach czy również powinno być ponad 13?
Dodatkowo zauważyłem że sam zawór egr porusza się bardzo ciężko, ledwo można go ręcznie poruszyć. Wydaje mi się że powinien chodzić lekko aby gruszka podcisnienia miała siłę go otwierać i zamykać.
Kolejna sprawa czy uszkodzony egr może powodować odłączenie turbiny i klap powietrza i wywalić pozostałe błędy?

[ Dodano: 2019-09-09, 18:43 ]
Jeśli nikt nie wie to może ktoś mógłby zwykłym miernikiem na szybko zmierzyć napięcie na wtyczce od Egr na wolnych obrotach. To nie więcej niż 5 min roboty a mi to bardzo pomoże. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 wrz 2019, 20:07

No niestety, ale mam polifta i tutaj EGR jest sterowany inaczej <uoee> .

Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Rocznik: 2021
Moje auto: RS6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 29 wrz 2019, 18:56

Mam polifta i EGR jest sterowany napieciem. Wartosc napiecia zalezy od ECU (decyduje na ile uchylic zawor, u mnie jest raz 18% a czasami 28% na wolnych obrotach).
Zawor bedzie chodzil ciezko bo jest tam sprezyna i duze cisnienie wiec lekko nie bedzie chodzic.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 01 paź 2019, 10:15

Na wtyczce od EGR masz sygnał PWM, to tylko oscyloskopem zmierzysz poprawnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja