Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Montaż aktywnego tempomatu ACC (retrofit)

Elektryka
ODPOWIEDZ
jackowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: jackowski » 29 sie 2016, 10:26

Witam
Na początku chciałbym podziękować wszystkim za te piękne opisy. Dzięki Wam w moim A6C6 Allroad zainstalowałem bez problemów kamerę cofania, czujniki ciśnienia, park przód, elektryczną klapę.

Teraz zabrałem się za ACC. Wszystko zamontowane. Zmieniłem Gateway na 5 kanałowy. Dodałem ACC w Gateway. Jednak mam brak komunikacji z radarem. Mam pytanie. Czy konieczne jest kodowanie silnika, aby gateway "widział" radar ?
Jacek

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 29 sie 2016, 12:15

Ogólnie do działania konieczna jest zmiana kodowania w silniku, natomiast NIE JEST konieczna do komunikacji z radarem.

Wszystkie mody, które wymieniłeś nie wymagały 5-o kanałowego gateway - czy na pewno taki masz teraz? Jak jesteś pewien, że tak to raczej nie powinno być problemu. Do radaru dochodzi tylko zasilanie, masa i cany.
Na początek sprawdziłbym przewody (zasilanie i cany w warkoczyk).

jackowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: jackowski » 29 sie 2016, 18:42

Dzięki za podpowiedź
Jest błąd komunikacji z ACC w Gateway ale jest komunikacja z ACC. Więc wszystko ok.
Teraz zdjęcie ochrony i ciąg dalszy zabawy.
Jacek

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 29 sie 2016, 19:55

Małe sprostowanie...

Nie zrozumiałem - myślałem, że brak jest komunikacji ze sterownikiem ACC.
Jeżeli komunikacja z radarem jest a tylko gateway rzuca błędem "01319 - błąd komunikacji z ACC" to tak jest po montażu a winna jest najprawdopodobniej ochrona komponentu w radarze.

Żeby nie było, że ciągle tych canów się czepiam :>

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 29 sie 2016, 20:29

napewno blokuje CI CP
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 31 sie 2016, 16:48

stefank pisze:
W poniedziałek jadę zdjąć ochronę komponentu z gateway i radaru. Problem polega na tym że mam bark komunikacji z radarem w VCDS i nie wiem czy wszystko jest poprawnie zamontowane.
I jak tam po zdjęciu CP?
Lipa okazało sie że Gateway nie widzi radaru, szukam teraz z Literka A lub C. Namierzylem jeden, posiada nr. 4L0 907 468 A ale Soft ma numer 4L0 910 468, myślicie ze podejdzie ?

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 31 sie 2016, 19:50

Powinien być dobry.

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 08 wrz 2016, 21:47

Niestety aby znaleźć gateway 4L0 z obsługą radaru trzeba długo czekać i szukać. Dlatego postanowiłem zamontować 20 pinowy 4F0 907 468 N mam nadzieję, że to już definitywnie załatwi problem z obsługą ACC.

[ Dodano: 2016-09-08, 21:47 ]
Gateway zmieniony na 20 pinowy (4F0907468N) i z radarem można się bez problemu skomunikować. Sprawdzałe kąty ustawienia radaru i w grupie 2 mam następujące wyniki:
22:39:32 Group 002
-0.108° Angle
0.089° Angle
0.206° Angle

Wartości tych kątów muszą być w przedziale -0,8 do 0,8 Więc jest ok
Ale przeglądałem dalej i w grupie 11 otrzymałem następujące parametry:

22:43:33 Group 011
6.678° Angle
-6.35 (no units)
01000010 Bin. Bits
11111111 Bin. Bits
Czy te są ok?

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 08 wrz 2016, 22:22

Sprawdziłem u siebie i mam tak:

0.540 / -3.81 / tak samo / tak samo


Wklejam jeszcze opis grupy 11, niestety po angielsku...
(nie wiem jakie i czy w ogóle są wartości graniczne dla bloku 1 i 2)



Measured value block 11: (basic setting)



Display zone 1: Steering angle offset (offset kąta skrętu)

Display condition: Ignition on



Display zone 2: Yaw rate offset (przesunięcie prędkości kątowej)

Display condition: Ignition on



Display zone 3: Screen for gong off

Specification:

I xxxxxxx0 A Bit 0 Selector lever position invalid

I xxxxxx0x A Bit 1 ACC error

I xxxxx0xx A Bit 2 Electric parking brake, braking

I xxxx0xxx A Bit 3 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)

I xxx0xxxx A Bit 4 Speed limit

I xx0xxxxx A Bit 5 ACC sensor view

I x0xxxxxx A Bit 6 ACC not available

I 0xxxxxxx A Bit 7 Driver override prompt

Display condition: Ignition on



Display zone 4: Make on gong quiet/medium/loud

Specification:

I xxxxxxx0 A Bit 0 Selector lever position invalid

I xxxxxx0x A Bit 1 ACC error

I xxxxx0xx A Bit 2 Electric parking brake, braking

I xxxx0xxx A Bit 3 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)

I xxx0xxxx A Bit 4 Speed limit

I xx0xxxxx A Bit 5 ACC sensor view

I x0xxxxxx A Bit 6 ACC not available

I 0xxxxxxx A Bit 7 Driver override prompt

Display condition: Ignition on



Link do opisu wszystkich bloków pomiarowych - PO POLSKU :)

jackowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: jackowski » 16 paź 2016, 21:02

Witam
Właśnie zakończyłem instalację . Wszystko zrobiłem zgodnie z opisami. Nie spodziewałeś się, że będzie tak dużo pracy. W związku z tym że mam Allroada nie można zastosować z innych audi fabrycznego grila z grzałką. Allroad ma inny zderzak niż inne a6 czy S6. musiałem wyciąć otwór w moim grilu. Wyszło nawet ok.
Mam dwa błędy:
234 - przestawiony radar, mam wartości w kanale 2: (-1,39 st. 0,30 st. -0,16 st)
1044- sterownik nieprawidłowo zakodowany

Z pierwszy błędem wiadomo o co chodzi. Natomiast nie mam pojęcia jak zabrać się za drugi błąd. Mam kodowanie 0031168. W związku z tym, że ma Vag Can Pro to nie mam podpowiedzi .
Czy może ktoś pomóc ?
Jacek

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 16 paź 2016, 21:24

Twoje obecne kodowanie:
31168

3 - 3,0 l TDI z automatyczną skrzynią biegów 09L / manualną skrzynią biegów
1 - zawsze 1
1 - nadwozie standard (sedan/avant)
6 - reszta świata (km/h)
8 - bez wyposażenia dodatkowego (chyba, że masz hak to 1)

Sprawdź czy się zgadza.

jackowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: jackowski » 16 paź 2016, 23:45

Powinienem mieć inaczej i zmieniłem na 51161
5 - 2,7
1
1
7
1- hak

Jednak nie w tym był problem. Przy kodowaniu silnika komendą 16167 - Dezaktywacja tempomatu należy wyłączyć zapłon na minimum 10 s
po komendzie 13647 - ACC Aktywacja również należy wyłączyć zapłon na minimum.

Po tym zabiegu błąd 1044 zniknął a w bloku 125 pojawiło się "Engine 1"

Znalazłem fajne podpowiedzi na tej stronie: http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 723.html#1
Jutro spróbuję podregulować radar. Może się uda.
Jacek

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 17 paź 2016, 00:01

No to super <okok>

U mnie było długie kodowanie w silniku i trochę inaczej to wyglądało ale też miałem z tym problem.
Widziałem tą stronkę i też na nią zaglądałem nieraz - faktycznie pomocna :)

Daj znać czy i jak udało ci się skalibrować ACC.

CRS200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2016, 12:38
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: CRS200 » 17 paź 2016, 20:27

Poszukuje kogos kto mi zamontuje i zaprogramuje tempomat w terenie woj. Lubelskiego i Podkarpackiego jak cos tel. 725 052 204

jackowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: jackowski » 17 paź 2016, 22:30

SUKCES !
Udało się skalibrować ACC. Należało przekręcić prawą dolną śrubę patrząc od frontu o jeden obrót w lewo. Najpierw przekręciłem o jeden obrót w prawo następnie pojeździłem trochę za samochodami. Radar na kanale 5 pokazywał odległość od samochodu przede mną ale na kanale 2 odczyt się nie zmieniał. Za drugim razem kiedy przekręciłem o jeden obrót w lewo od pozycji wyjściowej i pojechałem ok 5 km za innym samochodem błędny wynik z -1,39 zmienił się na -0,8 i wtedy ACC dał się uaktywnić. Po dalszej jeździe wynik zszedł na -0,3.
Więc jest idealnie. Samochód hamuje i kiedy trzeba przyspiesza. Trzyma dystans. Na pierwszym zakresie może za blisko. Będę musiał się przyzwyczaić.

Dziękuję bardzo za pomoc.
Teraz czas na Side Assist.
Pozdrawiam
Jacek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga