[A6 C6] Montaż aktywnego tempomatu ACC (retrofit)
Witam
Na początku chciałbym podziękować wszystkim za te piękne opisy. Dzięki Wam w moim A6C6 Allroad zainstalowałem bez problemów kamerę cofania, czujniki ciśnienia, park przód, elektryczną klapę.
Teraz zabrałem się za ACC. Wszystko zamontowane. Zmieniłem Gateway na 5 kanałowy. Dodałem ACC w Gateway. Jednak mam brak komunikacji z radarem. Mam pytanie. Czy konieczne jest kodowanie silnika, aby gateway "widział" radar ?
Na początku chciałbym podziękować wszystkim za te piękne opisy. Dzięki Wam w moim A6C6 Allroad zainstalowałem bez problemów kamerę cofania, czujniki ciśnienia, park przód, elektryczną klapę.
Teraz zabrałem się za ACC. Wszystko zamontowane. Zmieniłem Gateway na 5 kanałowy. Dodałem ACC w Gateway. Jednak mam brak komunikacji z radarem. Mam pytanie. Czy konieczne jest kodowanie silnika, aby gateway "widział" radar ?
Jacek
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Ogólnie do działania konieczna jest zmiana kodowania w silniku, natomiast NIE JEST konieczna do komunikacji z radarem.
Wszystkie mody, które wymieniłeś nie wymagały 5-o kanałowego gateway - czy na pewno taki masz teraz? Jak jesteś pewien, że tak to raczej nie powinno być problemu. Do radaru dochodzi tylko zasilanie, masa i cany.
Na początek sprawdziłbym przewody (zasilanie i cany w warkoczyk).
Wszystkie mody, które wymieniłeś nie wymagały 5-o kanałowego gateway - czy na pewno taki masz teraz? Jak jesteś pewien, że tak to raczej nie powinno być problemu. Do radaru dochodzi tylko zasilanie, masa i cany.
Na początek sprawdziłbym przewody (zasilanie i cany w warkoczyk).
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Małe sprostowanie...
Nie zrozumiałem - myślałem, że brak jest komunikacji ze sterownikiem ACC.
Jeżeli komunikacja z radarem jest a tylko gateway rzuca błędem "01319 - błąd komunikacji z ACC" to tak jest po montażu a winna jest najprawdopodobniej ochrona komponentu w radarze.
Żeby nie było, że ciągle tych canów się czepiam
Nie zrozumiałem - myślałem, że brak jest komunikacji ze sterownikiem ACC.
Jeżeli komunikacja z radarem jest a tylko gateway rzuca błędem "01319 - błąd komunikacji z ACC" to tak jest po montażu a winna jest najprawdopodobniej ochrona komponentu w radarze.
Żeby nie było, że ciągle tych canów się czepiam
Lipa okazało sie że Gateway nie widzi radaru, szukam teraz z Literka A lub C. Namierzylem jeden, posiada nr. 4L0 907 468 A ale Soft ma numer 4L0 910 468, myślicie ze podejdzie ?stefank pisze:I jak tam po zdjęciu CP?W poniedziałek jadę zdjąć ochronę komponentu z gateway i radaru. Problem polega na tym że mam bark komunikacji z radarem w VCDS i nie wiem czy wszystko jest poprawnie zamontowane.
Niestety aby znaleźć gateway 4L0 z obsługą radaru trzeba długo czekać i szukać. Dlatego postanowiłem zamontować 20 pinowy 4F0 907 468 N mam nadzieję, że to już definitywnie załatwi problem z obsługą ACC.
[ Dodano: 2016-09-08, 21:47 ]
Gateway zmieniony na 20 pinowy (4F0907468N) i z radarem można się bez problemu skomunikować. Sprawdzałe kąty ustawienia radaru i w grupie 2 mam następujące wyniki:
22:39:32 Group 002
-0.108° Angle
0.089° Angle
0.206° Angle
Wartości tych kątów muszą być w przedziale -0,8 do 0,8 Więc jest ok
Ale przeglądałem dalej i w grupie 11 otrzymałem następujące parametry:
22:43:33 Group 011
6.678° Angle
-6.35 (no units)
01000010 Bin. Bits
11111111 Bin. Bits
Czy te są ok?
[ Dodano: 2016-09-08, 21:47 ]
Gateway zmieniony na 20 pinowy (4F0907468N) i z radarem można się bez problemu skomunikować. Sprawdzałe kąty ustawienia radaru i w grupie 2 mam następujące wyniki:
22:39:32 Group 002
-0.108° Angle
0.089° Angle
0.206° Angle
Wartości tych kątów muszą być w przedziale -0,8 do 0,8 Więc jest ok
Ale przeglądałem dalej i w grupie 11 otrzymałem następujące parametry:
22:43:33 Group 011
6.678° Angle
-6.35 (no units)
01000010 Bin. Bits
11111111 Bin. Bits
Czy te są ok?
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Sprawdziłem u siebie i mam tak:
0.540 / -3.81 / tak samo / tak samo
Wklejam jeszcze opis grupy 11, niestety po angielsku...
(nie wiem jakie i czy w ogóle są wartości graniczne dla bloku 1 i 2)
Measured value block 11: (basic setting)
Display zone 1: Steering angle offset (offset kąta skrętu)
Display condition: Ignition on
Display zone 2: Yaw rate offset (przesunięcie prędkości kątowej)
Display condition: Ignition on
Display zone 3: Screen for gong off
Specification:
I xxxxxxx0 A Bit 0 Selector lever position invalid
I xxxxxx0x A Bit 1 ACC error
I xxxxx0xx A Bit 2 Electric parking brake, braking
I xxxx0xxx A Bit 3 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)
I xxx0xxxx A Bit 4 Speed limit
I xx0xxxxx A Bit 5 ACC sensor view
I x0xxxxxx A Bit 6 ACC not available
I 0xxxxxxx A Bit 7 Driver override prompt
Display condition: Ignition on
Display zone 4: Make on gong quiet/medium/loud
Specification:
I xxxxxxx0 A Bit 0 Selector lever position invalid
I xxxxxx0x A Bit 1 ACC error
I xxxxx0xx A Bit 2 Electric parking brake, braking
I xxxx0xxx A Bit 3 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)
I xxx0xxxx A Bit 4 Speed limit
I xx0xxxxx A Bit 5 ACC sensor view
I x0xxxxxx A Bit 6 ACC not available
I 0xxxxxxx A Bit 7 Driver override prompt
Display condition: Ignition on
Link do opisu wszystkich bloków pomiarowych - PO POLSKU
0.540 / -3.81 / tak samo / tak samo
Wklejam jeszcze opis grupy 11, niestety po angielsku...
(nie wiem jakie i czy w ogóle są wartości graniczne dla bloku 1 i 2)
Measured value block 11: (basic setting)
Display zone 1: Steering angle offset (offset kąta skrętu)
Display condition: Ignition on
Display zone 2: Yaw rate offset (przesunięcie prędkości kątowej)
Display condition: Ignition on
Display zone 3: Screen for gong off
Specification:
I xxxxxxx0 A Bit 0 Selector lever position invalid
I xxxxxx0x A Bit 1 ACC error
I xxxxx0xx A Bit 2 Electric parking brake, braking
I xxxx0xxx A Bit 3 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)
I xxx0xxxx A Bit 4 Speed limit
I xx0xxxxx A Bit 5 ACC sensor view
I x0xxxxxx A Bit 6 ACC not available
I 0xxxxxxx A Bit 7 Driver override prompt
Display condition: Ignition on
Display zone 4: Make on gong quiet/medium/loud
Specification:
I xxxxxxx0 A Bit 0 Selector lever position invalid
I xxxxxx0x A Bit 1 ACC error
I xxxxx0xx A Bit 2 Electric parking brake, braking
I xxxx0xxx A Bit 3 ESP cut-in (ABS, ASR, MSR, ESP)
I xxx0xxxx A Bit 4 Speed limit
I xx0xxxxx A Bit 5 ACC sensor view
I x0xxxxxx A Bit 6 ACC not available
I 0xxxxxxx A Bit 7 Driver override prompt
Display condition: Ignition on
Link do opisu wszystkich bloków pomiarowych - PO POLSKU
Witam
Właśnie zakończyłem instalację . Wszystko zrobiłem zgodnie z opisami. Nie spodziewałeś się, że będzie tak dużo pracy. W związku z tym że mam Allroada nie można zastosować z innych audi fabrycznego grila z grzałką. Allroad ma inny zderzak niż inne a6 czy S6. musiałem wyciąć otwór w moim grilu. Wyszło nawet ok.
Mam dwa błędy:
234 - przestawiony radar, mam wartości w kanale 2: (-1,39 st. 0,30 st. -0,16 st)
1044- sterownik nieprawidłowo zakodowany
Z pierwszy błędem wiadomo o co chodzi. Natomiast nie mam pojęcia jak zabrać się za drugi błąd. Mam kodowanie 0031168. W związku z tym, że ma Vag Can Pro to nie mam podpowiedzi .
Czy może ktoś pomóc ?
Właśnie zakończyłem instalację . Wszystko zrobiłem zgodnie z opisami. Nie spodziewałeś się, że będzie tak dużo pracy. W związku z tym że mam Allroada nie można zastosować z innych audi fabrycznego grila z grzałką. Allroad ma inny zderzak niż inne a6 czy S6. musiałem wyciąć otwór w moim grilu. Wyszło nawet ok.
Mam dwa błędy:
234 - przestawiony radar, mam wartości w kanale 2: (-1,39 st. 0,30 st. -0,16 st)
1044- sterownik nieprawidłowo zakodowany
Z pierwszy błędem wiadomo o co chodzi. Natomiast nie mam pojęcia jak zabrać się za drugi błąd. Mam kodowanie 0031168. W związku z tym, że ma Vag Can Pro to nie mam podpowiedzi .
Czy może ktoś pomóc ?
Jacek
Powinienem mieć inaczej i zmieniłem na 51161
5 - 2,7
1
1
7
1- hak
Jednak nie w tym był problem. Przy kodowaniu silnika komendą 16167 - Dezaktywacja tempomatu należy wyłączyć zapłon na minimum 10 s
po komendzie 13647 - ACC Aktywacja również należy wyłączyć zapłon na minimum.
Po tym zabiegu błąd 1044 zniknął a w bloku 125 pojawiło się "Engine 1"
Znalazłem fajne podpowiedzi na tej stronie: http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 723.html#1
Jutro spróbuję podregulować radar. Może się uda.
5 - 2,7
1
1
7
1- hak
Jednak nie w tym był problem. Przy kodowaniu silnika komendą 16167 - Dezaktywacja tempomatu należy wyłączyć zapłon na minimum 10 s
po komendzie 13647 - ACC Aktywacja również należy wyłączyć zapłon na minimum.
Po tym zabiegu błąd 1044 zniknął a w bloku 125 pojawiło się "Engine 1"
Znalazłem fajne podpowiedzi na tej stronie: http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 723.html#1
Jutro spróbuję podregulować radar. Może się uda.
Jacek
SUKCES !
Udało się skalibrować ACC. Należało przekręcić prawą dolną śrubę patrząc od frontu o jeden obrót w lewo. Najpierw przekręciłem o jeden obrót w prawo następnie pojeździłem trochę za samochodami. Radar na kanale 5 pokazywał odległość od samochodu przede mną ale na kanale 2 odczyt się nie zmieniał. Za drugim razem kiedy przekręciłem o jeden obrót w lewo od pozycji wyjściowej i pojechałem ok 5 km za innym samochodem błędny wynik z -1,39 zmienił się na -0,8 i wtedy ACC dał się uaktywnić. Po dalszej jeździe wynik zszedł na -0,3.
Więc jest idealnie. Samochód hamuje i kiedy trzeba przyspiesza. Trzyma dystans. Na pierwszym zakresie może za blisko. Będę musiał się przyzwyczaić.
Dziękuję bardzo za pomoc.
Teraz czas na Side Assist.
Pozdrawiam
Udało się skalibrować ACC. Należało przekręcić prawą dolną śrubę patrząc od frontu o jeden obrót w lewo. Najpierw przekręciłem o jeden obrót w prawo następnie pojeździłem trochę za samochodami. Radar na kanale 5 pokazywał odległość od samochodu przede mną ale na kanale 2 odczyt się nie zmieniał. Za drugim razem kiedy przekręciłem o jeden obrót w lewo od pozycji wyjściowej i pojechałem ok 5 km za innym samochodem błędny wynik z -1,39 zmienił się na -0,8 i wtedy ACC dał się uaktywnić. Po dalszej jeździe wynik zszedł na -0,3.
Więc jest idealnie. Samochód hamuje i kiedy trzeba przyspiesza. Trzyma dystans. Na pierwszym zakresie może za blisko. Będę musiał się przyzwyczaić.
Dziękuję bardzo za pomoc.
Teraz czas na Side Assist.
Pozdrawiam
Jacek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga