Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Montaż aktywnego tempomatu ACC (retrofit)

Elektryka
ODPOWIEDZ
Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 06 mar 2016, 14:22

Prawdopodobnie problemem będzie ochrona komponentu, miałem podobnie z Gateway nie wyświetlał błędu ochrony komponentu ale za każdym razem gdy wyłączyłem zapłon to były problemy z komunikacją z różnymi podzespołami - losowo ( tak działa ochrona komponentu). Wydaje mi się, że można używać ACC bez tych dodatkowych czujników ciśnienia w układzie hamulcowym tylko wtedy hamuje z mniejszym wyczuciem.

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 08 mar 2016, 10:35

Właśnie w czwartek wyskoczyła ochrona i tak już zostało. Jestem umówiony na jutro na zdjęcie CP. Faktycznie jak mi działało przez chwilę to hamowanie nie było jakieś gwałtowne ale miałem już części i właśnie dzisiaj od rana wymieniam przewody hamulcowe - właściwie skończyłem, zostały mi jeszcze przewody do podłączenia.

[ Dodano: 2016-03-06, 18:54 ]
Jak rozebrać wtyczkę przy sterowniku ABS? Muszę wpiąć 4 przewody a jest za mało miejsca żeby się przyjrzeć.

[ Dodano: 2016-03-06, 22:12 ]
No i poległem na finiszu... <wnerw>
przewody hamulcowe wymienione, czujniki zamontowane, instalacja dociągnięta do sterownika ABS (jednak wtyczka prosta w rozbiórce) i na koniec okazało się, że nie mam akurat tych konektorów co potrzeba (000 979 025 EA).

zamontowane czujniki:
Obrazek
Obrazek

rozebrana wtyczka ABS-u (trzeba się wpiąć w 4 zaślepione miejsca w kółku):
Obrazek

no i koniec (na dzisiaj):
Obrazek

Jutro jadę na zdjęcie CP i się zobaczy czy będzie działać bez tych czujników.

[ Dodano: 2016-03-08, 10:35 ]
Pełny sukces <radocha>

Wczoraj zdjęli mi CP z radaru i przy okazji kupiłem w serwisie kabelki z właściwymi konektorami (32zł/szt :shock: ). Po podłączeniu sensorów ciśnienia do sterownika ABS mogłem w końcu wykasować błędy w ABS-ie. Pozostawał w dalszym ciągu błąd silnika związany z błędnym kodowaniem, który pojawiał się także w radarze - cały czas komunikat "ACC not available". Przeszukałem chyba cały internet i gdzieś na jakimś forum (chyba w USA) znalazłem informację, że w sterowniku silnika z długim kodowaniem inaczej się robi kodowanie pod ACC (nie przez login II) - robi się to normalnie przez opcję long coding ale problemem jest brak podpowiedzi. Skacząc ze strony na stronę w końcu znalazłem jakiś opis od Q7 albo A8. Wystarczy zmienić jeden bit w 6 bajcie - bez tempomatu ma wartość 00, ze zwykłym tempomatem CCS 01 (ja tak miałem) a przy ACC wystarczyło zmienić na 02 (zał. zdjęcie). Po tym zabiegu mogłem wreszcie skasować błąd z silnika i z ACC - teraz w końcu mam 0 błędów. Tempomat śmiga aż miło.

Na koniec kilka uwag:

- licznika nie wymieniałem - działa bez problemu (brak tylko diod ustawionej prędkości)
- usunięcie CP było konieczne,
- nie kalibrowałem - po montażu miałem kąt rzędu 0,3st. (dopuszczalny -0,8 do 0,8)
- konieczna zmiana kodowania w SILNIKU, kierownicy, mmi, liczniku (ABS po dołożeniu ACC i zmianie kodowania chyba w liczniku i kierownicy sam zaczął się domagać czujników ciśnienia - czy zadziała bez nich?, wyczytałem, że tak ale ja zamontowałem i nie mogę tego potwierdzić )
- montaż manetki bez problemowo...
- montaż radaru raczej mało skomplikowany (zdjęcie zderzaka plus kabelki i montaż grzałki)
- z montażem czujników ciśnienia gorzej zwłaszcza bez kanału (wymiana przewodów hamulcowych bez kanału - dla mnie horror) tylko kabelki bajka pod warunkiem, że się ma właściwe konektory :)
- kodowanie też mało skomplikowane (jak już się wie co gdzie...)

Reasumując - montaż tak aby to w 100% działało jak ori to dwa bite dni od rana do wieczora (poszukiwań w internecie nie liczę - ale to pewnie dodatkowy dzień albo dwa :) )

Ps. Uwaga do zdejmowania CP - zapłaciłem 298 zł (plus sprawdzenie zbieżności wszystkich kół w gratisie) i usłyszałem ciekawą rzecz - przy zdejmowaniu CP z kilku modułów na raz obowiązuje tylko jedna opłata w tej samej wysokości co zdjęcie CP z jednego modułu tj. 298zł.

I kilka zdjęć:

1. Menu tempomatu na MMI plus ustawiane funkcje (tutaj też aktywacja ACC kabelkiem nic nie dała - musiałem w zielonym menu przestawić jeden bit)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Tak teraz wygląda grafika na FIS-ie

Obrazek

3. Kodowanie silnika

Obrazek

Mimo, że na wiele pytań długo szukałem odpowiedzi (nikt nie mówił, że będzie łatwo :) ) to cieszę się, że moge się podzielić moją przygodą z montażem ACC i mam nadzieję, że temat będzie pomocny dla kolegów, którzy pójdą w moje ślady.

To tyle w tym temacie - w szufladzie leżą już graty do SIDE ASSIST <lol> ...

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 08 mar 2016, 11:39

Dobra robota, nie spodziewałem się, że tyle drobnych elementów należy jeszcze wziąć pod uwagę podczas montażu ACC, opis bardzo przydatny.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2016, 11:43 przez Arksi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 08 mar 2016, 11:43

Chodzi ci o bloki pomiarowe czy coś innego? Sam radar działa i chyba już nic się nie zmieni. Wczoraj jeździłem z laptopem (przed zmianą kodowania w silniku jak jeszcze nie do końca ACC działało) i jak jechałem za autem i naciskałem manetkę to zauważyłem, że za każdym naciśnięciem manetki malał kąt odchylenia - po 5 razie zmalał z 0,38 do 0,30.

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 08 mar 2016, 11:45

Chodzi mi jedynie o Fakty czy po zdjęciu CP z radaru można już normalnie użytkować ACC bez montażu czujników ciśnienia w układzie hamulcowym

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 08 mar 2016, 12:21

Nie mogę potwierdzić na 100% czy działa bez nich - chociaż na kilku forach wyczytałem, że tak. Ja u siebie zamontowałem ale za nim wyskoczył CP to działał bez zarzutu bez nich i hamował - nawet nie gwałtownie.

[ Dodano: 2016-03-08, 12:21 ]
Ale jak będę miał chwilę to w sumie mogę to sprawdzić <niedowiarek> bo przecież zrobiłem sobie złączkę na przewodach przed sterownikiem ABS (4 przewody od czujników są zmostkowane) - dam znać.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2016, 12:38 przez stefank, łącznie zmieniany 1 raz.

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 08 mar 2016, 12:37

Ok, dzięki. Mam jeszcze pytanie jakie nito-nakretki zastosowałeś do montażu radaru w belce?

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 08 mar 2016, 12:41

Nazwa z ETKI - nit mocujący N 907 710 03 ale to zwykły gwint M6 także może coś innego ewentualnie...

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 08 mar 2016, 17:16

stefank pisze:Nazwa z ETKI - nit mocujący N 907 710 03 ale to zwykły gwint M6 także może coś innego ewentualnie...
Dzięki :) jeśli byś jeszcze mógł podać mi numer wtyczki którą się podłącza do grzałki to byłbym wdzięczny

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 08 mar 2016, 17:35

Wtyczka 1J0 973 803 (konektory 000 979 020 E)

A u nich kupuje wszystkie konektory no i jest też wtyczka:
http://allegro.pl/1j0973803-kostka-3-pi ... 23815.html

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 10 mar 2016, 21:32

Bardzo fajny opis ze szczegółami ale mam kilka pytań.
Czy może ktos podać nr zegarów z distronikiem przed lift i polift do diesla?
Jak to jest z allroadem c6 a dokładnie gdzie jest zamocowany radar? Chyba że w tym modelu nie było takiej opcji?
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 27 maja 2016, 13:09

Wg ETKI:

Przed lift

4F0 920 931 / 4F0 920 931 X (260 km/h - diesel 2,0/2,7l)
4F0 920 934 C / 4F0 920 934 CX (280 km/h)

Po lift

4F0 920 932 S / 4F0 920 932 SX (280 km/h) po maju 2009
4F0 920 934 A / 4F0 920 934 AX (280 km/h) do maja 2009

Z tego co wyczytałem to allroad nigdy tej opcji nie miał (może inna belka? zderzak?)

[ Dodano: 2016-03-20, 19:46 ]
Dzisiaj zrobiłem próbę z odłączonymi czujnikami - od razu wyskoczyły błędy w ABS-ie i ACC ale nie miały najmniejszego wpływu na działanie. Malo tego, nie zauważyłem żadnej różnicy w hamowaniu (może w jakiś specyficznych warunkach...). Jeżeli komuś nie przeszkadzają w/w błędy to bez czujników też DZIAŁA.

[ Dodano: 2016-05-27, 13:09 ]
Wrzucam jeszcze filmik z działaniem ACC i Side Assist:

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 05 sie 2016, 14:39

Witam,
Właśnie zamontowałem u siebie radar, podłączyłem wiązkę, zakodowałem acc w Gateway, liczniku i kierownicy ale jak próbuje sie skomunikować z radarem przez VCDS to otrzymuje info Brak komunikacji ze sterownikiem. Jakieś sugestie co może być przyczyna ?

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 05 sie 2016, 16:39

Na myśl przychodzą mi dwie rzeczy, pierwsza to źle podłączone cany lub zasilanie (ogólnie wiązka) a druga to uszkodzony radar. Zacząłbym od sprawdzenia przewodów. Zakładam, że gateway jest odpowiedni? Masz już jakiegoś "asystenta" zamontowanego?

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 06 sie 2016, 12:34

Jeśli chodzi o Cany to podłączyłem tylko dwa bezpośrednio do Gateway (13 i 26). Zastanawiam się tylko czy jest konieczne podłączenie pinów 5 i 6 radaru.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga