[A6 C6] Montaż aktywnego tempomatu ACC (retrofit)
Prawdopodobnie problemem będzie ochrona komponentu, miałem podobnie z Gateway nie wyświetlał błędu ochrony komponentu ale za każdym razem gdy wyłączyłem zapłon to były problemy z komunikacją z różnymi podzespołami - losowo ( tak działa ochrona komponentu). Wydaje mi się, że można używać ACC bez tych dodatkowych czujników ciśnienia w układzie hamulcowym tylko wtedy hamuje z mniejszym wyczuciem.
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Właśnie w czwartek wyskoczyła ochrona i tak już zostało. Jestem umówiony na jutro na zdjęcie CP. Faktycznie jak mi działało przez chwilę to hamowanie nie było jakieś gwałtowne ale miałem już części i właśnie dzisiaj od rana wymieniam przewody hamulcowe - właściwie skończyłem, zostały mi jeszcze przewody do podłączenia.
[ Dodano: 2016-03-06, 18:54 ]
Jak rozebrać wtyczkę przy sterowniku ABS? Muszę wpiąć 4 przewody a jest za mało miejsca żeby się przyjrzeć.
[ Dodano: 2016-03-06, 22:12 ]
No i poległem na finiszu...
przewody hamulcowe wymienione, czujniki zamontowane, instalacja dociągnięta do sterownika ABS (jednak wtyczka prosta w rozbiórce) i na koniec okazało się, że nie mam akurat tych konektorów co potrzeba (000 979 025 EA).
zamontowane czujniki:
rozebrana wtyczka ABS-u (trzeba się wpiąć w 4 zaślepione miejsca w kółku):
no i koniec (na dzisiaj):
Jutro jadę na zdjęcie CP i się zobaczy czy będzie działać bez tych czujników.
[ Dodano: 2016-03-08, 10:35 ]
Pełny sukces
Wczoraj zdjęli mi CP z radaru i przy okazji kupiłem w serwisie kabelki z właściwymi konektorami (32zł/szt :shock: ). Po podłączeniu sensorów ciśnienia do sterownika ABS mogłem w końcu wykasować błędy w ABS-ie. Pozostawał w dalszym ciągu błąd silnika związany z błędnym kodowaniem, który pojawiał się także w radarze - cały czas komunikat "ACC not available". Przeszukałem chyba cały internet i gdzieś na jakimś forum (chyba w USA) znalazłem informację, że w sterowniku silnika z długim kodowaniem inaczej się robi kodowanie pod ACC (nie przez login II) - robi się to normalnie przez opcję long coding ale problemem jest brak podpowiedzi. Skacząc ze strony na stronę w końcu znalazłem jakiś opis od Q7 albo A8. Wystarczy zmienić jeden bit w 6 bajcie - bez tempomatu ma wartość 00, ze zwykłym tempomatem CCS 01 (ja tak miałem) a przy ACC wystarczyło zmienić na 02 (zał. zdjęcie). Po tym zabiegu mogłem wreszcie skasować błąd z silnika i z ACC - teraz w końcu mam 0 błędów. Tempomat śmiga aż miło.
Na koniec kilka uwag:
- licznika nie wymieniałem - działa bez problemu (brak tylko diod ustawionej prędkości)
- usunięcie CP było konieczne,
- nie kalibrowałem - po montażu miałem kąt rzędu 0,3st. (dopuszczalny -0,8 do 0,8)
- konieczna zmiana kodowania w SILNIKU, kierownicy, mmi, liczniku (ABS po dołożeniu ACC i zmianie kodowania chyba w liczniku i kierownicy sam zaczął się domagać czujników ciśnienia - czy zadziała bez nich?, wyczytałem, że tak ale ja zamontowałem i nie mogę tego potwierdzić )
- montaż manetki bez problemowo...
- montaż radaru raczej mało skomplikowany (zdjęcie zderzaka plus kabelki i montaż grzałki)
- z montażem czujników ciśnienia gorzej zwłaszcza bez kanału (wymiana przewodów hamulcowych bez kanału - dla mnie horror) tylko kabelki bajka pod warunkiem, że się ma właściwe konektory
- kodowanie też mało skomplikowane (jak już się wie co gdzie...)
Reasumując - montaż tak aby to w 100% działało jak ori to dwa bite dni od rana do wieczora (poszukiwań w internecie nie liczę - ale to pewnie dodatkowy dzień albo dwa )
Ps. Uwaga do zdejmowania CP - zapłaciłem 298 zł (plus sprawdzenie zbieżności wszystkich kół w gratisie) i usłyszałem ciekawą rzecz - przy zdejmowaniu CP z kilku modułów na raz obowiązuje tylko jedna opłata w tej samej wysokości co zdjęcie CP z jednego modułu tj. 298zł.
I kilka zdjęć:
1. Menu tempomatu na MMI plus ustawiane funkcje (tutaj też aktywacja ACC kabelkiem nic nie dała - musiałem w zielonym menu przestawić jeden bit)
2. Tak teraz wygląda grafika na FIS-ie
3. Kodowanie silnika
Mimo, że na wiele pytań długo szukałem odpowiedzi (nikt nie mówił, że będzie łatwo ) to cieszę się, że moge się podzielić moją przygodą z montażem ACC i mam nadzieję, że temat będzie pomocny dla kolegów, którzy pójdą w moje ślady.
To tyle w tym temacie - w szufladzie leżą już graty do SIDE ASSIST ...
[ Dodano: 2016-03-06, 18:54 ]
Jak rozebrać wtyczkę przy sterowniku ABS? Muszę wpiąć 4 przewody a jest za mało miejsca żeby się przyjrzeć.
[ Dodano: 2016-03-06, 22:12 ]
No i poległem na finiszu...
przewody hamulcowe wymienione, czujniki zamontowane, instalacja dociągnięta do sterownika ABS (jednak wtyczka prosta w rozbiórce) i na koniec okazało się, że nie mam akurat tych konektorów co potrzeba (000 979 025 EA).
zamontowane czujniki:
rozebrana wtyczka ABS-u (trzeba się wpiąć w 4 zaślepione miejsca w kółku):
no i koniec (na dzisiaj):
Jutro jadę na zdjęcie CP i się zobaczy czy będzie działać bez tych czujników.
[ Dodano: 2016-03-08, 10:35 ]
Pełny sukces
Wczoraj zdjęli mi CP z radaru i przy okazji kupiłem w serwisie kabelki z właściwymi konektorami (32zł/szt :shock: ). Po podłączeniu sensorów ciśnienia do sterownika ABS mogłem w końcu wykasować błędy w ABS-ie. Pozostawał w dalszym ciągu błąd silnika związany z błędnym kodowaniem, który pojawiał się także w radarze - cały czas komunikat "ACC not available". Przeszukałem chyba cały internet i gdzieś na jakimś forum (chyba w USA) znalazłem informację, że w sterowniku silnika z długim kodowaniem inaczej się robi kodowanie pod ACC (nie przez login II) - robi się to normalnie przez opcję long coding ale problemem jest brak podpowiedzi. Skacząc ze strony na stronę w końcu znalazłem jakiś opis od Q7 albo A8. Wystarczy zmienić jeden bit w 6 bajcie - bez tempomatu ma wartość 00, ze zwykłym tempomatem CCS 01 (ja tak miałem) a przy ACC wystarczyło zmienić na 02 (zał. zdjęcie). Po tym zabiegu mogłem wreszcie skasować błąd z silnika i z ACC - teraz w końcu mam 0 błędów. Tempomat śmiga aż miło.
Na koniec kilka uwag:
- licznika nie wymieniałem - działa bez problemu (brak tylko diod ustawionej prędkości)
- usunięcie CP było konieczne,
- nie kalibrowałem - po montażu miałem kąt rzędu 0,3st. (dopuszczalny -0,8 do 0,8)
- konieczna zmiana kodowania w SILNIKU, kierownicy, mmi, liczniku (ABS po dołożeniu ACC i zmianie kodowania chyba w liczniku i kierownicy sam zaczął się domagać czujników ciśnienia - czy zadziała bez nich?, wyczytałem, że tak ale ja zamontowałem i nie mogę tego potwierdzić )
- montaż manetki bez problemowo...
- montaż radaru raczej mało skomplikowany (zdjęcie zderzaka plus kabelki i montaż grzałki)
- z montażem czujników ciśnienia gorzej zwłaszcza bez kanału (wymiana przewodów hamulcowych bez kanału - dla mnie horror) tylko kabelki bajka pod warunkiem, że się ma właściwe konektory
- kodowanie też mało skomplikowane (jak już się wie co gdzie...)
Reasumując - montaż tak aby to w 100% działało jak ori to dwa bite dni od rana do wieczora (poszukiwań w internecie nie liczę - ale to pewnie dodatkowy dzień albo dwa )
Ps. Uwaga do zdejmowania CP - zapłaciłem 298 zł (plus sprawdzenie zbieżności wszystkich kół w gratisie) i usłyszałem ciekawą rzecz - przy zdejmowaniu CP z kilku modułów na raz obowiązuje tylko jedna opłata w tej samej wysokości co zdjęcie CP z jednego modułu tj. 298zł.
I kilka zdjęć:
1. Menu tempomatu na MMI plus ustawiane funkcje (tutaj też aktywacja ACC kabelkiem nic nie dała - musiałem w zielonym menu przestawić jeden bit)
2. Tak teraz wygląda grafika na FIS-ie
3. Kodowanie silnika
Mimo, że na wiele pytań długo szukałem odpowiedzi (nikt nie mówił, że będzie łatwo ) to cieszę się, że moge się podzielić moją przygodą z montażem ACC i mam nadzieję, że temat będzie pomocny dla kolegów, którzy pójdą w moje ślady.
To tyle w tym temacie - w szufladzie leżą już graty do SIDE ASSIST ...
Dobra robota, nie spodziewałem się, że tyle drobnych elementów należy jeszcze wziąć pod uwagę podczas montażu ACC, opis bardzo przydatny.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2016, 11:43 przez Arksi, łącznie zmieniany 1 raz.
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Chodzi ci o bloki pomiarowe czy coś innego? Sam radar działa i chyba już nic się nie zmieni. Wczoraj jeździłem z laptopem (przed zmianą kodowania w silniku jak jeszcze nie do końca ACC działało) i jak jechałem za autem i naciskałem manetkę to zauważyłem, że za każdym naciśnięciem manetki malał kąt odchylenia - po 5 razie zmalał z 0,38 do 0,30.
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Nie mogę potwierdzić na 100% czy działa bez nich - chociaż na kilku forach wyczytałem, że tak. Ja u siebie zamontowałem ale za nim wyskoczył CP to działał bez zarzutu bez nich i hamował - nawet nie gwałtownie.
[ Dodano: 2016-03-08, 12:21 ]
Ale jak będę miał chwilę to w sumie mogę to sprawdzić bo przecież zrobiłem sobie złączkę na przewodach przed sterownikiem ABS (4 przewody od czujników są zmostkowane) - dam znać.
[ Dodano: 2016-03-08, 12:21 ]
Ale jak będę miał chwilę to w sumie mogę to sprawdzić bo przecież zrobiłem sobie złączkę na przewodach przed sterownikiem ABS (4 przewody od czujników są zmostkowane) - dam znać.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2016, 12:38 przez stefank, łącznie zmieniany 1 raz.
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Wtyczka 1J0 973 803 (konektory 000 979 020 E)
A u nich kupuje wszystkie konektory no i jest też wtyczka:
http://allegro.pl/1j0973803-kostka-3-pi ... 23815.html
A u nich kupuje wszystkie konektory no i jest też wtyczka:
http://allegro.pl/1j0973803-kostka-3-pi ... 23815.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Bardzo fajny opis ze szczegółami ale mam kilka pytań.
Czy może ktos podać nr zegarów z distronikiem przed lift i polift do diesla?
Jak to jest z allroadem c6 a dokładnie gdzie jest zamocowany radar? Chyba że w tym modelu nie było takiej opcji?
Czy może ktos podać nr zegarów z distronikiem przed lift i polift do diesla?
Jak to jest z allroadem c6 a dokładnie gdzie jest zamocowany radar? Chyba że w tym modelu nie było takiej opcji?
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL !
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Wg ETKI:
Przed lift
4F0 920 931 / 4F0 920 931 X (260 km/h - diesel 2,0/2,7l)
4F0 920 934 C / 4F0 920 934 CX (280 km/h)
Po lift
4F0 920 932 S / 4F0 920 932 SX (280 km/h) po maju 2009
4F0 920 934 A / 4F0 920 934 AX (280 km/h) do maja 2009
Z tego co wyczytałem to allroad nigdy tej opcji nie miał (może inna belka? zderzak?)
[ Dodano: 2016-03-20, 19:46 ]
Dzisiaj zrobiłem próbę z odłączonymi czujnikami - od razu wyskoczyły błędy w ABS-ie i ACC ale nie miały najmniejszego wpływu na działanie. Malo tego, nie zauważyłem żadnej różnicy w hamowaniu (może w jakiś specyficznych warunkach...). Jeżeli komuś nie przeszkadzają w/w błędy to bez czujników też DZIAŁA.
[ Dodano: 2016-05-27, 13:09 ]
Wrzucam jeszcze filmik z działaniem ACC i Side Assist:
Przed lift
4F0 920 931 / 4F0 920 931 X (260 km/h - diesel 2,0/2,7l)
4F0 920 934 C / 4F0 920 934 CX (280 km/h)
Po lift
4F0 920 932 S / 4F0 920 932 SX (280 km/h) po maju 2009
4F0 920 934 A / 4F0 920 934 AX (280 km/h) do maja 2009
Z tego co wyczytałem to allroad nigdy tej opcji nie miał (może inna belka? zderzak?)
[ Dodano: 2016-03-20, 19:46 ]
Dzisiaj zrobiłem próbę z odłączonymi czujnikami - od razu wyskoczyły błędy w ABS-ie i ACC ale nie miały najmniejszego wpływu na działanie. Malo tego, nie zauważyłem żadnej różnicy w hamowaniu (może w jakiś specyficznych warunkach...). Jeżeli komuś nie przeszkadzają w/w błędy to bez czujników też DZIAŁA.
[ Dodano: 2016-05-27, 13:09 ]
Wrzucam jeszcze filmik z działaniem ACC i Side Assist:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga