Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Moduł akumulatora

Elektryka
Wojteg01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 lut 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska

Moduł akumulatora

Post autor: Wojteg01 » 17 mar 2018, 17:49

Czołem panowie! Mam problem w swojej C6. Zwracam się do was z paroma pytaniami dotyczącymi modułu akumulatora w mojej A6. Przez VCDS nie mogę wejść w moduł 61, również występuję sporo błędów "Brak komunikacji ze sterownikiem układu zarządzania energią" czy też "Sterownik układu kontroli akumulatorów (J367)" -brak sygnału/komunikacji. Na MMI 0% poziomu akumulatora, akumulator nowy 5 mies, kupiony przez poprzedniego właściciela, nie kodowany. Numer modułu jaki posiadam to 4F0 915 181 A. Wyczytałem że te sterowniki z A na końcu są wadliwe. Styki sprawdzałem, czyste. Wszystko na to wskazuje że moduł "padł". Chciałbym wymienić na 4F0 915 181 B, będzie wszystko pasować? Domyślam się że po wymianie modułu trzeba będzie zakodować akumulator ;) Dobrze myślę? Może macie jakieś porady lub sugestie? Z góry wielkie dzięki! Na luzie nie mam ładowania, dopiero po włączeniu świateł i obrotach około 3 tyś. Ładowanie wynosi 14V. Auto normalnie zapala, lecz nie dawno po zabawie z VCDS po 15 min padł aku, więc wydaje mi się że nie ładuje się do końca. Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc! Miłego dnia! <lol>
Pozdro Wojtegg

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 mar 2018, 21:10

Do wymiany sterownik, który należy później przekodować, ponieważ nie wiadomo z jakim akumulatorem przedtem pracował. Trzeba go zakodować pod bieżący akumulator. Mam nadzieję, że ma taką samą pojemność jak fabryczny.

Wojteg01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 lut 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Wojteg01 » 18 mar 2018, 10:55

Akumulator to Forse 92. Słyszałem że może być to jeszcze wina regulatora napięcia przy alternatorze. Czy to aby na pewno jest winny ten moduł? Pozdrawiam :|
Pozdro Wojtegg

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 18 mar 2018, 19:57

Cześć kolego, u mnie jest słabe ładowanie 13,3 na aku, oddalem auto do elektryka który wymienił regulator ładowanie wrodziło do normy, ale wstawił zły i były problemy z ESP więc wsadził ten który wcześniej wymontował i powiedział ze napięcie 13,3 jest jak najbardziej ok... :shock:
Jutro dostanę regulator i sam go wymienie, dam znać o efektach

Wojteg01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 lut 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Wojteg01 » 18 mar 2018, 20:00

lukaszpra- Regulator napięcia alternatora czy moduł akumulatora(ten co jest w bagażniku)? U mnie też zdarza się problem z ESP.
Pozdro Wojtegg

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 18 mar 2018, 23:01

Regulator napięcia

Wojteg01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 lut 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Wojteg01 » 18 mar 2018, 23:06

Dobrze, to czekam na efekty. Jaki koszt regulatora? Pozdrawiam ;)
Pozdro Wojtegg

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 18 mar 2018, 23:10

Ori 260 a zamiennik polskiej firmy auto starter 160 co do tego drugiego nie wiele wiem ale będę miał oba
Co dokładniej u Ciebie jest z ESP?

Wojteg01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 lut 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Wojteg01 » 18 mar 2018, 23:21

Po przejechaniu różnej ilości kilometrów raz 50, raz 15. Błąd ESP fault. Po wyłączeniu i włączeniu ponownie silnika zazwyczaj błąd znika. Wyczytałem że ten błąd może być spowodowany tym modułem. Niby ten co posiadam czyli z A na końcu jest wadliwy(info z innego forum). Ps. Po odłączeniu modułu w celu zobaczenia w jakim stanie są styki i ponownym podpięciu auto po zapaleniu od razu zgasło, przy drugiej próbie trochę gazu i już było dobrze. Na następny dzień znów to samo. Jak na razie nie zaobserwowałem już tego.
Pozdro Wojtegg

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 18 mar 2018, 23:32

U mnie na nieodpowiednim regulatorze napięcia, ESP wywalało po około 7 minutach od uruchomienia silnika, bez znaczenia czy auto stało czy jechało

Wojteg01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 lut 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Wojteg01 » 19 mar 2018, 08:45

Nie u mnie. Raz może nie być parę dni, A raz po przejechaniu paru km już wyskakuje. Ciekawi mnie jeszcze od czego mogę mieć błędy typu na radiu, klimatyzacja czy tez tylne drzwi- "zbyt niskie napięcie" czy tez "błąd komunikacji ze sterownikiem akumulatora". Mechanikowi zasugerowalem że może być to regulator napięcia przy alternatorze, ale on stwierdził że jeśli on by opadł to nie mialbym wgl ładowania akumulatora, że raczej moduł. Obstawiam te dwie opcje, żadnej jak na razie nie jestem pewien :v

[ Dodano: 2018-03-19, 08:45 ]
Czekam na info od Ciebie, znalazłem moduł na allegro z możliwością zwrotu(pytałem się sprzedającego), więc mogę kupić i zobaczyć Czy to to. Jak na razie czekam na info ;)
Pozdro Wojtegg

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 19 mar 2018, 12:21

Jestem po wymianie regulatora brak błędów ESP ale napięcie 13,5v (zimny silnik) po około 20 minutach pracy silnika napiecie ładowania aku to 14V, dziwna sprawa ale wydaje mi się ze to przez dodatkową grzałkę która włącza się gdy silnik jest zimny a wyłącza gdy ma optymalną temperaturę. jak masz możliwość zwrotu modułu to korzystaj. jaka cena modułu? nie zapomnij zakodować.

Wojteg01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 lut 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Wojteg01 » 19 mar 2018, 12:42

Miałeś podobne błędy w komputerze jak ja? Pozdrawiam, chyba wlasnie skorzystam. Jak myślisz u mnie moduł czy regulator może być winny?
Pozdro Wojtegg

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 19 mar 2018, 12:52

W twoim przypadku zacząłbym od sterownika aku, który jakby coś możesz zwrócić, ja miałem wyskakujace ESP fault na fisie, i jakiś bład v VCDS ale juz nie pamiętam jaki

Wojteg01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 lut 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Wojteg01 » 19 mar 2018, 13:02

Cena modułu to 150 zł z wysyłką. Sprawdzę i dam znać, jeśli nic nie pomoże to to go zwrócę i będę myślał dalej. <uoee>
Pozdro Wojtegg

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl