Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

LOW BATTERY? Problem

Elektryka
3.0 BMK 224KM

LOW BATTERY? Problem

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 25 gru 2011, 20:43

Siema! Mam problem niedawno przeprowadziłem się do miasta i auto stoi przed blokiem :\ od jakiegoś tygodnia podczas rozruchu pisało mi "LOW BATTERY" ale na MMI w CAR\ Poziom Akumulatora cały czas pokazywało 100% myślę sobie WTF ale to olałem... dzisiaj chce jechać w odwiedziny do rodzinki a autko tylko zakaszlało... podczas uruchamiania był słyszany dziwny stukot tak jak by z okolicy zegarów,, świeciły się lampki od aku, i chyba świec - taka sprężynka. Odpaliłem Samochód od kabla za pierwszym razem Poziom załadowania pokazywał 30%... czyli wychodzi na to, że aku jest do wymiany ale wole się zapytać was bo już było pare tematów o ile kojarzę ale nic konkretnego. Boje się o świece czy też alternator źle ładuje :|teraz mam włożoną Varte 95'tkę nie wiem czy dać mocniejszy w razie gdyby okazało się, że faktycznie muszę wymienić. Co radzicie sprawdzić, zrobić aby nie wmoczyć? Czy wymieniać aku na włączonym silniku żeby komputer nie szalał?

Pozdro i Wesołych!

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 426
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 26 gru 2011, 09:41

neimaD pisze:Czy wymieniać aku na włączonym silniku żeby komputer nie szalał?

Jak to zrobisz to pożegnaj się z całą elektroniką w samochodzie.
Robi się to za pomocą jeszcze jednego akumulatora ,mniejszego.Podpinasz mały aku równolegle do instalacji starego aku w tym momencie odpinasz stary aku a mały zasila chwilowo całą elektronikę w samochodzie. Następnie wkładasz nowy akumulator i podłączasz potem odpinasz mały aku i po sprawie .Uwaga Samochód musi być wyłączony ,kluczyki ze stacyjki wyjęte i wszystkie odbiorniki prądu wyłączone.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 26 gru 2011, 10:24

Witam
mario1278 pisze:Jak to zrobisz to pożegnaj się z całą elektroniką w samochodzie.
mario1278 ma rację

a tutaj możesz sobie poczytać o aku, wymiana, kodowanie itp.

-a6-c6-akumulator-vt26524.htm
a6-c6-kodowanie-akumulatora-pomocy-vt27 ... ra&start=0
-a6-c6-rozladowujacy-sie-aku-usterka-mm ... kumulatora

Pozdr

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 gru 2011, 10:29

Ta jak powyżej + na forum koledzy opisywali już problemy z akumulatorem. Zaraz poszukam Ci tematu. Niektórzy nie bawili się chyba w podtrzymywanie drugim aku. Pamiętaj, że potem trzeba zakodować odpowiednio akumulator. Moim zdaniem powinieneś kupic akumulator taki sam jak był ORI. Nie można dać zbyt mocnego, bo alternator nie będzie w stanie go ładować poprawnie i ciągle będzie niedoładowany... Nie wiem czy akurat będzie to miało miejsce pomiędzy 95Ah a 110Ah... bo w tych samych autach niektórzy mają 110 a inni 95... a silniki takie sam. Może patrzą na ilość elektroniki albo poprostu zależne od roku produkcji...

Obiecany temat o aku: -a6-c6-akumulator-vt26524.htm

mexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 31 maja 2010, 21:28
Lokalizacja: śląsk

Post autor: mexx » 26 gru 2011, 10:38

neimaD miałem podobne objawy.
Zdecydowałem się na wymianę na oryginalny do naszego modelu czyli 95/450.
Wymiana dokonana z podtrzymaniem (z innego akumulatora) + kodowanie.
Auto pali na dotyk, elektronika OK.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 26 gru 2011, 11:18

mexx pisze:Zdecydowałem się na wymianę na oryginalny do naszego modelu czyli 95/450.
Nie wiem czy to jest prawda, bo u mnie oryginalny to Varta 110 Ah
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

mexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 31 maja 2010, 21:28
Lokalizacja: śląsk

Post autor: mexx » 26 gru 2011, 11:50

Wg nr VIN w moim był 95/450. Absolutnie nie twierdzę, że jest tak we wszystkich modelach.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 gru 2011, 13:02

Panowie... dokładnie. Patrzcie co VIN pokazuje i taki kupcie. U mnie jak już wspominałem koledzy z takim samym motorem maja 95Ah a ja 110...

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 26 gru 2011, 13:35

Ja również mam Vartę 95Ah 760A
Właśnie kończę go ładować, ostatnio miałem trasy po 10km możne to jest wina, jeśli się powtórzy problem będę musiał poszukać nowego :/ Tylko nie mam Vaga a do ASO kodować mi się nie widzi, wyczytałem, że ceny za coding w ASO oscylują ~350zł - kpia

Dziękuje wszystkim za szybką pomoc Pozdro Wesołych i Szczęśliwego!

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 gru 2011, 20:36

neimaD, są koledzy, co pomogą... Rzuć okiem na:

-a6-c6-akumulator-vt26524.htm

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 27 gru 2011, 00:02

kolego neimaD nie masz co się zastanawiać.
Kup nowy aku i po problemie.
ÂŁadowanie starego prostownikiem nic nie da, a tym bardziej że auto stoi pod chmurką.
Jest - Volvo C70 II 2.5T

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 31 gru 2011, 14:54

No i tak się stało dzisiaj nie odpaliłem auta :(
mam ori 95h i moje pytanie czy 110 nie będzie problem? Czy alternator będzie działać (dobrze ładować) i czy kody podane wcześniej na innym topicu będą pasować pod wszystkie Varty 110?
Jeśłi brać 110 to z jakim prądem rozruchowym? przy 95 mam 760 więc "wystarczający" będzie 800? czy 920? :|

wspomniane kody:
Kodowanie:
Audi A6 C6 2.0 TDi
Aku 95Ah 760A
nr aku: 4F0 915 105 C
Kod: VA0 2409130477

Audi A6 C6 3.0 TDi
Aku 110Ah 850A
nr Aku: 4F0 915 105 D
Kod: VA0 1407230613

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 31 gru 2011, 15:45

Witam
neimaD pisze:Jeśłi brać 110 to z jakim prądem rozruchowym? przy 95 mam 760 więc "wystarczający" będzie 800? czy 920? :|
Ja bym kupił 110/920 - alternator wyda / to też zależy ile masz bajerów elektr. /

Kody 110ah/920A
4F0 915 105D
VA0 270 202 1232

Kody które Ty podałeś pod aku 110/850 to skąd je spisałeś, bo to prawdopodobnie nie te kody.
Ja u siebie przy takim aku miałem kody jak niżej - akumulator od nowości i kody spisałem.
Kody 110ah/850A -
4F0 915 105D
VA0 2703053515

Pozdr

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 31 gru 2011, 15:50

neimaD pisze:czy 110 nie będzie problem? Czy alternator będzie działać (dobrze ładować) i czy kody podane wcześniej na innym topicu będą pasować pod wszystkie Varty 110?
Z Etki wynika, że masz taki sam alternator co ja, a ja mam vartę 110 Ah. Kody znajdziesz na nalepce aku. Bierz 920 A bo alternator da radę, a im większe możliwości prądowe aku tym łatwiejszy rozruch w zimie.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 31 gru 2011, 17:08

Witam
pan42 pisze:Z Etki wynika, że masz taki sam alternator co ja, a ja mam vartę 110 Ah. Kody znajdziesz na nalepce aku. Bierz 920 A bo alternator da radę, a im większe możliwości prądowe aku tym łatwiejszy rozruch w zimie.
ÂŻadnych kodów na aku nie ma, wiem bo niedawno kupowałem nowy akumulator.
Są tam różne nr ale kodów nie ma, / sprawdziłem parę aku w różnych firmach co sprzedają i na żadnym nie było / .
Dodam jeszcze że któryś z forumowiczów zakupił aku w ASO i też kodów na nim nie było.
Dzwoniłem do ASO w sprawie zakodowania nowego aku - cena chyba była 315 zł.

Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl