LOW BATTERY? Problem
LOW BATTERY? Problem
Siema! Mam problem niedawno przeprowadziłem się do miasta i auto stoi przed blokiem :\ od jakiegoś tygodnia podczas rozruchu pisało mi "LOW BATTERY" ale na MMI w CAR\ Poziom Akumulatora cały czas pokazywało 100% myślę sobie WTF ale to olałem... dzisiaj chce jechać w odwiedziny do rodzinki a autko tylko zakaszlało... podczas uruchamiania był słyszany dziwny stukot tak jak by z okolicy zegarów,, świeciły się lampki od aku, i chyba świec - taka sprężynka. Odpaliłem Samochód od kabla za pierwszym razem Poziom załadowania pokazywał 30%... czyli wychodzi na to, że aku jest do wymiany ale wole się zapytać was bo już było pare tematów o ile kojarzę ale nic konkretnego. Boje się o świece czy też alternator źle ładuje :|teraz mam włożoną Varte 95'tkę nie wiem czy dać mocniejszy w razie gdyby okazało się, że faktycznie muszę wymienić. Co radzicie sprawdzić, zrobić aby nie wmoczyć? Czy wymieniać aku na włączonym silniku żeby komputer nie szalał?
Pozdro i Wesołych!
Pozdro i Wesołych!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 426
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
neimaD pisze:Czy wymieniać aku na włączonym silniku żeby komputer nie szalał?
Jak to zrobisz to pożegnaj się z całą elektroniką w samochodzie.
Robi się to za pomocą jeszcze jednego akumulatora ,mniejszego.Podpinasz mały aku równolegle do instalacji starego aku w tym momencie odpinasz stary aku a mały zasila chwilowo całą elektronikę w samochodzie. Następnie wkładasz nowy akumulator i podłączasz potem odpinasz mały aku i po sprawie .Uwaga Samochód musi być wyłączony ,kluczyki ze stacyjki wyjęte i wszystkie odbiorniki prądu wyłączone.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam
a tutaj możesz sobie poczytać o aku, wymiana, kodowanie itp.
-a6-c6-akumulator-vt26524.htm
a6-c6-kodowanie-akumulatora-pomocy-vt27 ... ra&start=0
-a6-c6-rozladowujacy-sie-aku-usterka-mm ... kumulatora
Pozdr
mario1278 ma racjęmario1278 pisze:Jak to zrobisz to pożegnaj się z całą elektroniką w samochodzie.
a tutaj możesz sobie poczytać o aku, wymiana, kodowanie itp.
-a6-c6-akumulator-vt26524.htm
a6-c6-kodowanie-akumulatora-pomocy-vt27 ... ra&start=0
-a6-c6-rozladowujacy-sie-aku-usterka-mm ... kumulatora
Pozdr
Ta jak powyżej + na forum koledzy opisywali już problemy z akumulatorem. Zaraz poszukam Ci tematu. Niektórzy nie bawili się chyba w podtrzymywanie drugim aku. Pamiętaj, że potem trzeba zakodować odpowiednio akumulator. Moim zdaniem powinieneś kupic akumulator taki sam jak był ORI. Nie można dać zbyt mocnego, bo alternator nie będzie w stanie go ładować poprawnie i ciągle będzie niedoładowany... Nie wiem czy akurat będzie to miało miejsce pomiędzy 95Ah a 110Ah... bo w tych samych autach niektórzy mają 110 a inni 95... a silniki takie sam. Może patrzą na ilość elektroniki albo poprostu zależne od roku produkcji...
Obiecany temat o aku: -a6-c6-akumulator-vt26524.htm
Obiecany temat o aku: -a6-c6-akumulator-vt26524.htm
Ja również mam Vartę 95Ah 760A
Właśnie kończę go ładować, ostatnio miałem trasy po 10km możne to jest wina, jeśli się powtórzy problem będę musiał poszukać nowego
Tylko nie mam Vaga a do ASO kodować mi się nie widzi, wyczytałem, że ceny za coding w ASO oscylują ~350zł - kpia
Dziękuje wszystkim za szybką pomoc Pozdro Wesołych i Szczęśliwego!
Właśnie kończę go ładować, ostatnio miałem trasy po 10km możne to jest wina, jeśli się powtórzy problem będę musiał poszukać nowego

Dziękuje wszystkim za szybką pomoc Pozdro Wesołych i Szczęśliwego!
No i tak się stało dzisiaj nie odpaliłem auta
mam ori 95h i moje pytanie czy 110 nie będzie problem? Czy alternator będzie działać (dobrze ładować) i czy kody podane wcześniej na innym topicu będą pasować pod wszystkie Varty 110?
Jeśłi brać 110 to z jakim prądem rozruchowym? przy 95 mam 760 więc "wystarczający" będzie 800? czy 920?
wspomniane kody:
Kodowanie:
Audi A6 C6 2.0 TDi
Aku 95Ah 760A
nr aku: 4F0 915 105 C
Kod: VA0 2409130477
Audi A6 C6 3.0 TDi
Aku 110Ah 850A
nr Aku: 4F0 915 105 D
Kod: VA0 1407230613

mam ori 95h i moje pytanie czy 110 nie będzie problem? Czy alternator będzie działać (dobrze ładować) i czy kody podane wcześniej na innym topicu będą pasować pod wszystkie Varty 110?
Jeśłi brać 110 to z jakim prądem rozruchowym? przy 95 mam 760 więc "wystarczający" będzie 800? czy 920?

wspomniane kody:
Kodowanie:
Audi A6 C6 2.0 TDi
Aku 95Ah 760A
nr aku: 4F0 915 105 C
Kod: VA0 2409130477
Audi A6 C6 3.0 TDi
Aku 110Ah 850A
nr Aku: 4F0 915 105 D
Kod: VA0 1407230613
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam
Kody 110ah/920A
4F0 915 105D
VA0 270 202 1232
Kody które Ty podałeś pod aku 110/850 to skąd je spisałeś, bo to prawdopodobnie nie te kody.
Ja u siebie przy takim aku miałem kody jak niżej - akumulator od nowości i kody spisałem.
Kody 110ah/850A -
4F0 915 105D
VA0 2703053515
Pozdr
Ja bym kupił 110/920 - alternator wyda / to też zależy ile masz bajerów elektr. /neimaD pisze:Jeśłi brać 110 to z jakim prądem rozruchowym? przy 95 mam 760 więc "wystarczający" będzie 800? czy 920?
Kody 110ah/920A
4F0 915 105D
VA0 270 202 1232
Kody które Ty podałeś pod aku 110/850 to skąd je spisałeś, bo to prawdopodobnie nie te kody.
Ja u siebie przy takim aku miałem kody jak niżej - akumulator od nowości i kody spisałem.
Kody 110ah/850A -
4F0 915 105D
VA0 2703053515
Pozdr
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Z Etki wynika, że masz taki sam alternator co ja, a ja mam vartę 110 Ah. Kody znajdziesz na nalepce aku. Bierz 920 A bo alternator da radę, a im większe możliwości prądowe aku tym łatwiejszy rozruch w zimie.neimaD pisze:czy 110 nie będzie problem? Czy alternator będzie działać (dobrze ładować) i czy kody podane wcześniej na innym topicu będą pasować pod wszystkie Varty 110?
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam
Są tam różne nr ale kodów nie ma, / sprawdziłem parę aku w różnych firmach co sprzedają i na żadnym nie było / .
Dodam jeszcze że któryś z forumowiczów zakupił aku w ASO i też kodów na nim nie było.
Dzwoniłem do ASO w sprawie zakodowania nowego aku - cena chyba była 315 zł.
Pozdr
ÂŻadnych kodów na aku nie ma, wiem bo niedawno kupowałem nowy akumulator.pan42 pisze:Z Etki wynika, że masz taki sam alternator co ja, a ja mam vartę 110 Ah. Kody znajdziesz na nalepce aku. Bierz 920 A bo alternator da radę, a im większe możliwości prądowe aku tym łatwiejszy rozruch w zimie.
Są tam różne nr ale kodów nie ma, / sprawdziłem parę aku w różnych firmach co sprzedają i na żadnym nie było / .
Dodam jeszcze że któryś z forumowiczów zakupił aku w ASO i też kodów na nim nie było.
Dzwoniłem do ASO w sprawie zakodowania nowego aku - cena chyba była 315 zł.
Pozdr