[A6C6] Jaki akumulator do 3.0 TDI Quattro
[A6C6] Jaki akumulator do 3.0 TDI Quattro
Jak w temacie,
jaki akumulator zamontować do 3.0 TDI QUATTRO ? Przed zimą będę musiał wymienić, przeszukałem kilka stron z konfiguracjami aku i są bardzo duże rozpiętości , na jednych stronkach znajduje aku po 77Ah a na innych 100 Ah, znajomy zaś kiedyś mówił, że do tego modelu trzeba ok 110Ah, nie znam się wogóle na akumulatorach , a parametry akumulatora to chyba nie tylko Ah? Czy jest jeszcze coś na co trzeba zwracać uwagę?
jaki akumulator zamontować do 3.0 TDI QUATTRO ? Przed zimą będę musiał wymienić, przeszukałem kilka stron z konfiguracjami aku i są bardzo duże rozpiętości , na jednych stronkach znajduje aku po 77Ah a na innych 100 Ah, znajomy zaś kiedyś mówił, że do tego modelu trzeba ok 110Ah, nie znam się wogóle na akumulatorach , a parametry akumulatora to chyba nie tylko Ah? Czy jest jeszcze coś na co trzeba zwracać uwagę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Przeważnie spotykam w tym modelu oryginalnie zamontowane 110 Ah Varty. Takie też montowałem w paru tych autach. Obecnie są Varty 110 Ah 920 A. Możesz zamontować inne ako o zbliżonym amperażu ale najlepiej aby pasowało pod istniejące kody do zakodowania tj. 80/95/110 Ah.
Swoją drogą, czy aby profil masz prawidłowy - 233 KM z 2005 r?
Swoją drogą, czy aby profil masz prawidłowy - 233 KM z 2005 r?
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
leon11 pisze:Przeważnie spotykam w tym modelu oryginalnie zamontowane 110 Ah Varty. Takie też montowałem w paru tych autach. Obecnie są Varty 110 Ah 920 A. Możesz zamontować inne ako o zbliżonym amperażu ale najlepiej aby pasowało pod istniejące kody do zakodowania tj. 80/95/110 Ah.
Swoją drogą, czy aby profil masz prawidłowy - 233 KM z 2005 r?
W zasadzie w briefie miałem 196 kW , samochód kupiłem po tuningu ABT w Niemczech i nie wiedziałem jak to nazwać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Możesz w profilu ująć oryginał silnik BMK 224 KM a w podpisie dać moda ABT na 266 KMkrawcu pisze:W zasadzie w briefie miałem 196 kW

VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Fabrycznie montowany był akumulator VARTY lub MOLL. Właściwą pojemność można odczytać z kodów wyposażenia na wlepce. Polecana jest ta VARTA 110Ah 920A. Pod warunkiem, że fabrycznie był 110Ah.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Tu znalazłem małą podpopwiedź:mat1324 pisze:Właściwą pojemność można odczytać z kodów wyposażenia na wlepce.
J0M battery 360 A (80 Ah)
J0R battery 380 A (80 Ah)
J1R battery 420 A (82 Ah)
J1V battery 480 A (85 Ah)
J0W battery 410 A (88 Ah)
J0X battery 400 A (88 Ah)
J1G battery 450 A (92 Ah)
J1U battery 450 A (95 Ah)
J0Y battery 480 A (110 Ah)
J0Z battery 520 A (110 Ah)
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Witam. Noszę się z zamiarem wymiany akumulatora ponieważ czasem ciężko kręci a nawet kilka razy wogóle nie chce auto zapalić a ładowanie wystarcza na ok dwutygodniową jazdę i znów zaczyna się to samo... Obecny akumulator w moim aucie to ENERGIZER Premium 100Ah 830A. Czy jeśli kupię o tej samej mocy to obejdzie się bez kodowania? Auto posiadam dwa lata i nie wiem czy jak ktoś kiedyś wymieniał aku to kodował bo być może ktoś wymienił bez kodowania i dlatego on padł?! Oświećcie mnie 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
BaryA6, nie patrz na to jakie ako masz, tylko zajrzyj do wlepki i taki kup jaki jest przypisany do auta. Na moje powinien być 110 Ah. Wymień, zakoduj i będziesz wiedział, że jest to zrobione właściwie. I tak bez podłączenia kompa, nie będziesz wiedział jak jest zakodowany. Jeżeli masz właściwy kod już przypisany, to przypisujesz mu tylko nowy drugi numer a co najmniej zmieniasz w nim chociaż jedną cyfrę.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli w sterowniku jest prawidłowe kodowanie, to nie trzeba nic zmieniać. Ważny jest tylko numer części (przeważnie ma początek 000 915 105 X, gdzie X to pewien ciąg liter oznaczajacy pojemność akumulatora). Numer seryjny nic nie wnosi, ponieważ jest tylko informacją o tym, czy ktoś nie podmienił akumulatora. Informacja o producencie też nie jest istotna
. Zrób zdjęcie wlepki z bagażnika/książki serwisowej, to napiszę Ci jaki powinieneś mieć akumulator. W razie czego mogę podesłać instrukcję kodowania
.


Witam. Prawdopodobnie bede musiał wymienić na zime akumulator. Na forum dużo osób pisze ze do 3.0tdi powinien byc 110A aku no i nie wiadomo co robic. Teraz mam 4F0 915 105E 92Ah 520A din 850A EN/SAE AGM. Na metce jest J0B. No i nie wiem co robić czy zmieniac na wiekszy czy pozostać przy tym samym. Co polecacie i jak pozniej z kodowaniem, jest to konieczne?