ESP Fail. See owners manual
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 mar 2012, 18:48
- Lokalizacja: Kalisz
ESP Fail. See owners manual
Witam!
Jestem tu nowy więc przepraszam z góry za moje błędy w pisaniu itp.
Kilka dni temu postanowiłem sobie zaktualizować soft z 500 na 5570. Instalowałem z 3 płyt. dwie zainstalowałem po czym podłączyłem prostownik bo akumulator sie wyładował. Załadowałem następną płyte i system sie zaktualizował. Po pierwszym odpaleniu silnika i przejechaniu 30 metrów wyskoczył jakiś komunikat ESP ale tylko na 3 sekundy i ikonka zgasła wiec myslałem że wsztystko ok. Na drugi dzieĂą wybrałem sie w dłuższa trase i co sie okazuje. Poprzejechaniu ok 17-20km zapala się ikona i wyskakuje "ESP Fail, see owner's manual". Po zgaszeniu silnika ikona znika i znów po przejechaniu 17-20km wyskakuje błąd. ÂŹle przeprowadziłem aktualizacje? Co może być powodem?
Jestem tu nowy więc przepraszam z góry za moje błędy w pisaniu itp.
Kilka dni temu postanowiłem sobie zaktualizować soft z 500 na 5570. Instalowałem z 3 płyt. dwie zainstalowałem po czym podłączyłem prostownik bo akumulator sie wyładował. Załadowałem następną płyte i system sie zaktualizował. Po pierwszym odpaleniu silnika i przejechaniu 30 metrów wyskoczył jakiś komunikat ESP ale tylko na 3 sekundy i ikonka zgasła wiec myslałem że wsztystko ok. Na drugi dzieĂą wybrałem sie w dłuższa trase i co sie okazuje. Poprzejechaniu ok 17-20km zapala się ikona i wyskakuje "ESP Fail, see owner's manual". Po zgaszeniu silnika ikona znika i znów po przejechaniu 17-20km wyskakuje błąd. ÂŹle przeprowadziłem aktualizacje? Co może być powodem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 mar 2012, 18:48
- Lokalizacja: Kalisz
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
U mnie taki błąd pojawiał się kiedy miałem uwalony czujnik temperetury cieczy chłodzącej. Na pozór związku nie ma a jednak skutek był taki, że wyskakiwał mi na FISie błąd ESP. Po wymianie czujnika temperatury jest OK. Jednak jak już wcześniej koledzy napisali podstawa to podpiąć kompa i sprawdzić błędy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 mar 2012, 18:48
- Lokalizacja: Kalisz
Witam!
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Właśnie wróciłem z serwisu. Po podłączeniu komputera pokazały się dwa błędy:
1. Przewód pomiaru napięcia dodatniego potencjału akumulatora: 0009 Przerwa/zwarcie
2. Zły kont nachylenia czy coś takiego związane z kierownicą w sensie że niby nierówno ustawiona kierownica gdy koła są ustawione prosto do kierunku jazdy.
Tego pierwszego nie dało się usunąć a ten drugi miał status sporadyczny więc mi go wykasowali.
Teraz muszę wybrać się w dłuższą trasę aby sprawdzić czy znów zapali się to ESP
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Właśnie wróciłem z serwisu. Po podłączeniu komputera pokazały się dwa błędy:
1. Przewód pomiaru napięcia dodatniego potencjału akumulatora: 0009 Przerwa/zwarcie
2. Zły kont nachylenia czy coś takiego związane z kierownicą w sensie że niby nierówno ustawiona kierownica gdy koła są ustawione prosto do kierunku jazdy.
Tego pierwszego nie dało się usunąć a ten drugi miał status sporadyczny więc mi go wykasowali.
Teraz muszę wybrać się w dłuższą trasę aby sprawdzić czy znów zapali się to ESP
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Pojęcia nie mam skąd to powiązanie. Stawiałem na uszkodzony sterownik ABS/ESP ale po wymianie czujnika temperatury już nigdy nie pojawił się błąd ESP więc zakładam, że jednak jakiś związek to miało. Gdzieś mam jeszcze chyba zapisany ten błąd z czujnikiem jaki mi wyskakiwał jak skanowałem VCDSem to wrzucę jak znajdę ten plik.
Odgrzebałem ten stary zapis z VCDSa. Miałem takie błędy:
Błąd ESP pokazywał się wyłącznie na zimnym silniku. Jak silnik zaczął się rozgrzewać było ok. Po wymianie czujnika temperatury nigdy więcej już nie zobaczyłem błędu ESP ani w VCDSie ani na FISie.
Odgrzebałem ten stary zapis z VCDSa. Miałem takie błędy:
Kod: Zaznacz cały
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 93.6 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.83 V
Voltage: 4.940 V
Temperature: 28.8°C
Temperature: 38.7°C
Temperature: 24.3°C
18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 89.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.76 V
Bin. Bits: 00001111
Torque: 187.2 Nm
Temperature: 37.8°C
Podpinam się pod temat.
Od kilku miesięcy mam problem z moim audi. Mianowicie gdy zapalam auto na zimnym silniku wyskakuje mi błąd " ESP falut! See owner's manual " do momentu rozgrzania silnika skaczą obroty przez kilka minut utrzymują się na poziomie 1 tyś i spadają po rozgrzaniu auta wszystko jest ok. Po podpięciu do komputera pokazuje egr, klapę wirową i świece żarową. Elektryk obstawiał zawór egr niestety po dwókrotnym wyczyszczeniu zaworu błąd nadal się pojawia. Mechanik mówi że należy wymienić zawór bo może być zepsuty ale jakoś mi się wydaje że to nie będzie wina tego egru
Proszę po pomoc.
Od kilku miesięcy mam problem z moim audi. Mianowicie gdy zapalam auto na zimnym silniku wyskakuje mi błąd " ESP falut! See owner's manual " do momentu rozgrzania silnika skaczą obroty przez kilka minut utrzymują się na poziomie 1 tyś i spadają po rozgrzaniu auta wszystko jest ok. Po podpięciu do komputera pokazuje egr, klapę wirową i świece żarową. Elektryk obstawiał zawór egr niestety po dwókrotnym wyczyszczeniu zaworu błąd nadal się pojawia. Mechanik mówi że należy wymienić zawór bo może być zepsuty ale jakoś mi się wydaje że to nie będzie wina tego egru

Proszę po pomoc.