Witam,
problem mojega autka to spalone regulatory wentylatorow. A doszlo do tego po wymianie wentylatora wraz z sterownikami.
Po prostu po wymianie wentylara na inny (uzywany) i przekreceniu stacyjki poszedl wielki dym ze sterownikow i sie spalily.
Mam prosbe do elektrykow / elektronikow: gdzie popelnilem blad? Wymienilem stare wentylatory poniewaz tak wskazywal VAG:
001681 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
P0691 - 001 - Upper Limit Exceeded
001683 - Fan 2 Control Circuit: Short to GND
P0693 - 001 - Upper Limit Exceeded
i po nitce do klebka doszedlem do tego iz zwarcie powoduja regulatory. Silniki wentylatorow sa sprawne - sprawdzone na krotko.
Kupilem uzywane. Troche pracy i wymienione.
A teraz najwazniejsze: po przekreceniu stacyjki wielki dym.
Przy okazji mam pytanie odnosnie akcji serwisowej 19F8 - wymiana wiazki wentylatora.
W moim przypadku na 100% po wizycie w serwisie, nie stwierdzilem wymiany wiazki, ale jaies dziwne kombinacje. Kable sterujace wychodzace z przekaznikow na podszybiu zlaczone w pary i jeden obciety kabelek. Czy tak to powinno to wygladac?
A tutaj moj pierwszy post w tej sprawie: a6-c6-30-tdi-zepsute-wentylatory-vt20146.htm
[C6 3.0TDI] Dym z wentylatorow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
napewno 2 rzeczy do sprawdzenia:
1) bezpiecznik 5A zasilania sterowników wentylatorów (1 wspólny dla obydwu) - zlokalizowany w skrzynce elektrycznej w lewym podszybiu. Ma numerek 9 na listwie. Mam nadzieję że dla RHD też będzie w lewym podszybiu.
2) czarna wtyczka w skrzynce elektrycznej w prawym podszybiu. Wtyczuszka koloru czarnego. Przechodzą przez nią 3 kableki (jest 4-pinowa).
- kabel czerwono-biały (sygnałowy dla Fan1 )
- kabel czerwono-żółty (sygnałowy dla Fan2 )
- kabel czerwono-zielony (zasilanie sterowników wentylatorów) - to nie jest kabel zasilający prądowo same wentylatory!!!! - powinien dochodzić do pinów "2" sterowników.
Taki sam kolor (czerwono-zielny) mają grubaśne kable dochodzące do pinów 1(Fan1) i 3(Fan2) - zasilające prądowo same wenty (przez przekaźnik sterownika).
Sprawdź kolego czy jak Ci dłubali coś w podszybiu, to nie zmasowali kabli sygnałowych w te wtyczce 4-pinowej. Cymbały w sumie mogą się zdażyć wszędzie
1) bezpiecznik 5A zasilania sterowników wentylatorów (1 wspólny dla obydwu) - zlokalizowany w skrzynce elektrycznej w lewym podszybiu. Ma numerek 9 na listwie. Mam nadzieję że dla RHD też będzie w lewym podszybiu.
2) czarna wtyczka w skrzynce elektrycznej w prawym podszybiu. Wtyczuszka koloru czarnego. Przechodzą przez nią 3 kableki (jest 4-pinowa).
- kabel czerwono-biały (sygnałowy dla Fan1 )
- kabel czerwono-żółty (sygnałowy dla Fan2 )
- kabel czerwono-zielony (zasilanie sterowników wentylatorów) - to nie jest kabel zasilający prądowo same wentylatory!!!! - powinien dochodzić do pinów "2" sterowników.
Taki sam kolor (czerwono-zielny) mają grubaśne kable dochodzące do pinów 1(Fan1) i 3(Fan2) - zasilające prądowo same wenty (przez przekaźnik sterownika).
Sprawdź kolego czy jak Ci dłubali coś w podszybiu, to nie zmasowali kabli sygnałowych w te wtyczce 4-pinowej. Cymbały w sumie mogą się zdażyć wszędzie

Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Dzieki za pomoc.
Jutro z samego rana zajrze jeszcze raz na podszybie i sprobuje rozrysowac schemat jak to w tej chwili wyglada. Ale z tego co pamietam, to z tej
Bardzo nieprofesjonalnie wyglada cala ta robota. Oba przekazniki po prostu sobie leza w pudelku po prawej stronie auta (sa owiniete w pianke) a kabelki luzne.
W ogole to te przekazniki wygladaja jakby ich tam przed "wymiana wiazki" nie bylo!
Jeszcze jedno: sprawdzalem napiecie w obu wtyczkach przed wentylatorami - 12V pomiedzy grubymi kablami (masa i +), 0.25V pomiedzy masa i pierwszym cienkim kabelkiem, 0V pomiedzy masa i drugim cienkim.
Jutro kolejny ciezki dzien.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-04-12, 18:01 ]
Szukam dalej przyczyne zwarcia.
Po kolei to wyglada tak:
bezpiecznik 5A (nr 9) - OK
czarna wtyczka: prawa strona podszybia
PIN 2 - czerwono-bialy - OK (napiecia od 0.1V do 0.4V)
PIN 3 - czerwono-zolty - OK (napiecia od 0.1V do 0.4V)
PIN 1 - czerwono-zielony - obciety przy wtyczce, rozdzielony na dwa kabelki i zostal uzyty do sterowania dwoch przekaznikow
przekazniki: oznaczenie 643, ++09393 2A
schemat przekaznika:
![Obrazek]()
PIN 1 - ten czerwono-zielony obciety, przy wylaczonej stacyjce przejscie do masy, przy wlaczonej stacyjce 12V - bez wzgledu na to czy z przekaznikiem czy bez
PIN 2 - masa - rozdzielony na dwa przekazniki - zolty kolor i ginie gdzies za skrzynka
PIN 3 - 12V 40A
PIN 5 - 0V, przekrecenie kluczyka i jest 12V
Teraz o wtyczkach ktore sa z dolu wentylatorow:
zasilanie wentylatorow - napiecie 12V OK
kabel czerwono-bialy i czerwono-zolty - OK takie same wskazania jak w czarnej wtyczce na podszybiu
zasilanie sterownikow - czerwono-zielone kabelki - brak napiecia i brak zwarcia z masa bez wzgledu na wlaczenie/wylaczenie stacyjki
Gdzie jest blad?
Czy to wina serwisu, czy po prostu zuzycie materialu?
Pozdrawiam, Tomasz.
Jutro z samego rana zajrze jeszcze raz na podszybie i sprobuje rozrysowac schemat jak to w tej chwili wyglada. Ale z tego co pamietam, to z tej
jeden kabel jest obciety a dwa pozostale wchoodza do dwoch przekaznikow, jeden i drugi kabelek jakby rozdzielony na dwa, i w taki sam sposob wychodza z przekaznikow lacza sie w jeden i ida do sterownikow wentylatora.tmr pisze:Wtyczuszka koloru czarnego
Bardzo nieprofesjonalnie wyglada cala ta robota. Oba przekazniki po prostu sobie leza w pudelku po prawej stronie auta (sa owiniete w pianke) a kabelki luzne.
W ogole to te przekazniki wygladaja jakby ich tam przed "wymiana wiazki" nie bylo!
Jeszcze jedno: sprawdzalem napiecie w obu wtyczkach przed wentylatorami - 12V pomiedzy grubymi kablami (masa i +), 0.25V pomiedzy masa i pierwszym cienkim kabelkiem, 0V pomiedzy masa i drugim cienkim.
Jutro kolejny ciezki dzien.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-04-12, 18:01 ]
Szukam dalej przyczyne zwarcia.
Po kolei to wyglada tak:
bezpiecznik 5A (nr 9) - OK
czarna wtyczka: prawa strona podszybia
PIN 2 - czerwono-bialy - OK (napiecia od 0.1V do 0.4V)
PIN 3 - czerwono-zolty - OK (napiecia od 0.1V do 0.4V)
PIN 1 - czerwono-zielony - obciety przy wtyczce, rozdzielony na dwa kabelki i zostal uzyty do sterowania dwoch przekaznikow
przekazniki: oznaczenie 643, ++09393 2A
schemat przekaznika:
PIN 1 - ten czerwono-zielony obciety, przy wylaczonej stacyjce przejscie do masy, przy wlaczonej stacyjce 12V - bez wzgledu na to czy z przekaznikiem czy bez
PIN 2 - masa - rozdzielony na dwa przekazniki - zolty kolor i ginie gdzies za skrzynka
PIN 3 - 12V 40A
PIN 5 - 0V, przekrecenie kluczyka i jest 12V
Teraz o wtyczkach ktore sa z dolu wentylatorow:
zasilanie wentylatorow - napiecie 12V OK
kabel czerwono-bialy i czerwono-zolty - OK takie same wskazania jak w czarnej wtyczce na podszybiu
zasilanie sterownikow - czerwono-zielone kabelki - brak napiecia i brak zwarcia z masa bez wzgledu na wlaczenie/wylaczenie stacyjki
Gdzie jest blad?
Czy to wina serwisu, czy po prostu zuzycie materialu?
Pozdrawiam, Tomasz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
a do pinu 5 przekaźników co jest podłączone ? (w sensie kabelków)
... bo logika nakazuje żeby właśnie piny 5 zasilały sterowniki wentylatorów (cienkie, czerwono-zielone kabelki)...
... bo logika nakazuje żeby właśnie piny 5 zasilały sterowniki wentylatorów (cienkie, czerwono-zielone kabelki)...
Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Poprawiono nizej piaty pin w obu przekaznikach to obciete zasilanie sterownikow rozdzielone na dwa przekazniki,
ale w dalszym ciagu nie rozumiem jak maja byc zasilane sterowniki skoro kabel zasilajacy jest obciety i uzyty do przelaczania przekaznikow.
Inna rzecz, ze przy wylaczonej stacyjce na tym 5-tym pinie jest masa, po przekreceniu kluczyka +12V.
Z powrotem,
sorki za pomylke,a le 5-ty pin to zasilanie wentylarow, grube czerwono-zielone kable
[ Dodano: 2010-04-13, 21:43 ]
Udalo sie!
Oczywiscie z pomoca tmr'a, po analizie polaczen i napiec dodalem 12V do kabelka zasilajacego sterowniki i DZIALA!
Po krotce, akcja serwisowa 19F8 (wymiana wiazki wentylatora) wcale nie polega na wymianie kabli, ale na dodaniu po jednym przekazniku na kazdy went odcinajacym zasilanie wentylatorow kiedy jest to niepotrzebne. W moim wypadku zasilanie do przekaznikow wzieli sobie z zasilania sterownikow i TYLE! Nie wiem czy to pomylka, roztargnienie, czy cos innego, ale na chlopski rozum jak sterowniki (moduly wentow) maja dzialac bez pradu?
Najgorsze w tym wszystkim sa moje wrazenia z obsluga w serwisie Audi.
Gdybym nie byl osoba dociekliwa i chcaca wiedziec dlaczego cos nie dziala, stracilbym bym 2k funtow. Pierwszy tysiac na zamianie lancuszka rozrzadu na PASEK, drugi na nowe wentylatory i podpiecie zasilania.
Jezcze slowo wyjasnienia odnosnie dymu. Po zdemontowaniu wentylatora ktore zakupilem (uzywane) znalazlem powod, kabel zasilajacy jeden z wentow byl na tyle stary, ze dotykal obudowy samego sterownika. Po tym dymku, oba sterowniki szlag trafil nie wiedziec dlaczego.
Tak wiec w tej chwili mam moje stare wentylatory, stare sterowniki, i 10cm kabelka wiecej i wszystko dziala.
Pozdrawiam wszystkich.
ale w dalszym ciagu nie rozumiem jak maja byc zasilane sterowniki skoro kabel zasilajacy jest obciety i uzyty do przelaczania przekaznikow.
Inna rzecz, ze przy wylaczonej stacyjce na tym 5-tym pinie jest masa, po przekreceniu kluczyka +12V.
Z powrotem,
sorki za pomylke,a le 5-ty pin to zasilanie wentylarow, grube czerwono-zielone kable
[ Dodano: 2010-04-13, 21:43 ]
Udalo sie!
Oczywiscie z pomoca tmr'a, po analizie polaczen i napiec dodalem 12V do kabelka zasilajacego sterowniki i DZIALA!
Po krotce, akcja serwisowa 19F8 (wymiana wiazki wentylatora) wcale nie polega na wymianie kabli, ale na dodaniu po jednym przekazniku na kazdy went odcinajacym zasilanie wentylatorow kiedy jest to niepotrzebne. W moim wypadku zasilanie do przekaznikow wzieli sobie z zasilania sterownikow i TYLE! Nie wiem czy to pomylka, roztargnienie, czy cos innego, ale na chlopski rozum jak sterowniki (moduly wentow) maja dzialac bez pradu?
Najgorsze w tym wszystkim sa moje wrazenia z obsluga w serwisie Audi.
Gdybym nie byl osoba dociekliwa i chcaca wiedziec dlaczego cos nie dziala, stracilbym bym 2k funtow. Pierwszy tysiac na zamianie lancuszka rozrzadu na PASEK, drugi na nowe wentylatory i podpiecie zasilania.
Jezcze slowo wyjasnienia odnosnie dymu. Po zdemontowaniu wentylatora ktore zakupilem (uzywane) znalazlem powod, kabel zasilajacy jeden z wentow byl na tyle stary, ze dotykal obudowy samego sterownika. Po tym dymku, oba sterowniki szlag trafil nie wiedziec dlaczego.
Tak wiec w tej chwili mam moje stare wentylatory, stare sterowniki, i 10cm kabelka wiecej i wszystko dziala.
Pozdrawiam wszystkich.