Witam wszystkich,
Pierwszym problemem jest to że założyłem żarówkę ledową do światła cofania. Nie ma błędu spalonej żarówki jednak co jakiś czas miga. Założyłem do niej rezystor 50W 10ohm. Myślałem że to załatwi problem. Jednak miga dalej, raz na może 20 sekund. Rezystor jest za mały czy jest inny sposób na zwalczenie tego ?
Druga sprawa to że założyłem niedawno w miejsce żarówki P21W od świateł dziennych także ledową. Na desce nie wyrzuca błędu jednak żarówki przeciwnie do tylnej, przygasają tak raz na 3 sekundy. Jest to bardzo widoczne. Czy założenie takiego samego rezystora pomoże czy tak samo muszę kombinować inaczej?
Dodam że wszystkie żarówki są CANBUS.
Co zrobić żeby ledy nie "migały", pomocy
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Termin "CAN", CAN-BUS" został wykorzystany przez sprzedawców chińskich produktów w celu dodania rangi sprzedawanym produktom. "Ładniej" zawsze wygląda, gdy towar posiada "tajemniczo" brzmiącą nazwę.
Szyna CAN, CAN-BUS, to połączenie między sterownikami auta, droga tą, sterowniki te wymieniają się danymi w sposób cyfrowy. Szyna ta nie jest podłączona do żadnego oświetlenia (wewnętrznego, czy zewnętrznego) auta.
Nie można więc nazwać żadnego zastępnika led CAN, czy CAN-BUS. Nie mają i nie będą mieć z tym połączenia.
Wszystkie "chińskie" propozycje nie zwiększą poziomu oświetlenia w SPAM do żarówki światła wstecznego, którą zastąpią, wręcz odwrotnie- poziom oświetlenia będzie mniejszy. Zmieni się tylko odcień bieli.
Opisywane przez Ciebie mignięcia, to wynik testowania obwodu przez sterownik nim zarządzający, krótkimi impulsami napięcia. Nie jest on widoczny na tradycyjnych żarówkach, ponieważ ich czas reakcji na przyłożone napięcie jest znacznie większy/dłuższy niż ma to miejsce w przypadku elementów led - żarnik żarówki nie zdąży się nagrzać/rozświetlić.
W niektórych sterownikach aut grupy VAG możną tą "funkcję" wyłączyć (tzw. zimna diagnoza"). W A6 C6 nie jest to możliwe.
Żaden rezystor nie zlikwiduje Twojego problemu.
Szyna CAN, CAN-BUS, to połączenie między sterownikami auta, droga tą, sterowniki te wymieniają się danymi w sposób cyfrowy. Szyna ta nie jest podłączona do żadnego oświetlenia (wewnętrznego, czy zewnętrznego) auta.
Nie można więc nazwać żadnego zastępnika led CAN, czy CAN-BUS. Nie mają i nie będą mieć z tym połączenia.
Wszystkie "chińskie" propozycje nie zwiększą poziomu oświetlenia w SPAM do żarówki światła wstecznego, którą zastąpią, wręcz odwrotnie- poziom oświetlenia będzie mniejszy. Zmieni się tylko odcień bieli.
Opisywane przez Ciebie mignięcia, to wynik testowania obwodu przez sterownik nim zarządzający, krótkimi impulsami napięcia. Nie jest on widoczny na tradycyjnych żarówkach, ponieważ ich czas reakcji na przyłożone napięcie jest znacznie większy/dłuższy niż ma to miejsce w przypadku elementów led - żarnik żarówki nie zdąży się nagrzać/rozświetlić.
W niektórych sterownikach aut grupy VAG możną tą "funkcję" wyłączyć (tzw. zimna diagnoza"). W A6 C6 nie jest to możliwe.
Żaden rezystor nie zlikwiduje Twojego problemu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 sty 2013, 14:47
- Lokalizacja: Czersk
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
W niektórych sterownikach aut grupy VAG można tą "funkcję" wyłączyć (tzw. zimna diagnoza"). W A6 C6 nie jest to możliwe. Sterownik 09 (światła przednie) i 46 (światła tylne) koduje się w sposób tzw. krótki - nie przez zaznaczanie bajtów/bitów-. Ogólnie rzecz ujmując są to sterowniki o dość "ubogim" wyborze funkcji przez kodowanie.DawidShelby pisze:Wywal ,,zimny" test świateł
A diagnozy, jako takiej, wyłączyć się nie da.