[A6 C6] Brak wskazań poziomu paliwa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2009, 21:47
- Imię: Wojciech
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Pomalutku, swego czasu zmieniałem menu PL i tam programowałem, z tego co pamiętam kierownicę mulifunkcyjną, MMI i co więcej nie pamiętam, to może wtedy coś się rozkodowało. Powiedz mi dokładnie co ma być zakodowane to sprawdzę. Pozdro
[ Dodano: 2012-05-30, 21:09 ]
Panwie powiecie mi gdzie i jaką wartość kodową powinien mieć zbiornik moim audiku 3.0?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-07-25, 21:38 ]
Ponawiam temat bo nadal wiesza się wskazówka paliwa na 1/4 zbiornika, do tego czasu starałem się tankować tak aby nie brakło mi paliwa, ale to jest A6 więc chcę żeby mi działał podstawowy wskaźnik, rozebrałem jeszcze raz pierwszy i drugi wlot do baku. Wtyczki poprawne, wskazania na omomierzu prawidłowe na dwóch pływakach. Nie wiem czego się czepić. Oglądałem na allegro kupić cały na wymianę, tknęło mnie zdjęcie
dołączam go. Powiedzcie mi czy na tym zdjęciu ułożenie góry z dołem jest poprawne. Ja zawsze skręcam go jeden pod drugim i może dlatego jest błąd z mojej strony, a pływak wiesza się bo blokuje go np. ściana baku. Panowie potwierdźcie moje podejrzenie. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Wojtek
[ Dodano: 2012-05-30, 21:09 ]
Panwie powiecie mi gdzie i jaką wartość kodową powinien mieć zbiornik moim audiku 3.0?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-07-25, 21:38 ]
Ponawiam temat bo nadal wiesza się wskazówka paliwa na 1/4 zbiornika, do tego czasu starałem się tankować tak aby nie brakło mi paliwa, ale to jest A6 więc chcę żeby mi działał podstawowy wskaźnik, rozebrałem jeszcze raz pierwszy i drugi wlot do baku. Wtyczki poprawne, wskazania na omomierzu prawidłowe na dwóch pływakach. Nie wiem czego się czepić. Oglądałem na allegro kupić cały na wymianę, tknęło mnie zdjęcie
Pozdrawiam
Wojtek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 lis 2009, 00:07
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legnica
Rozbierałem u siebie kilka razy . Oto moje spostrzeżenia Jak zdejmiesz wtyczkę pod siedzeniem za pasażerem to można sprawdzić czy jest przejście obu pływaków omomierzem, są dwa odrębne pływaki w dwóch komorach a komputer analizuje każdy czujnik odrębnie i dopiero wylicza stan paliwa. Odczyty mogą się różnić bo najpierw paliwo jest pobierane z komory za kierowcą a dopiero a gdy ta jest już pusta to dopiero z pasażerem dlatego jak ktoś podawał najlepiej odkręcać jak jest 1/4 zbiornika to wtedy za pasażerem będzie połowa komory. Nie sugerować się tylko jednym pływakiem bo jak odkręcisz komorę za pasażerem to w tej komorze może być pełen zbiornik a stan paliwa będzie 1/2 zbiornika i to jest prawidłowe. Dlatego żeby sprawdzić pływaki to najlepiej zatankować do pełna i powinny pokazywać oba tą sama oporność bądź jeśli się różni albo jeden ma przerwę to znaczy że ten jest uszkodzony. W środku zbiornika są kostki łączeniowe one też mogą mieć przerwę . Uważać przy rozbierani pływaka bo jest tam bardzo mały magnesik w krztałcie walca który porusza się po taśmie i on daje tą różnice w opornościach żeby go nie zgubić przy rozbieraniu. cały problem to tylko brak styków tam niema się zbytnio co popsuć.Oczywiście dotyczy to Quattro
Ja też mam problem ze wskazaniem paliwa. Ale u mnie problem jest chyba dużo bardziej złożony. Mianowicie u mnie już po wymianie dwóch pływaków (wskaźników paliwa w zbiornika) wskaźnika paliwa na zegarach zachowuje się bardzo dziwnie to znaczy raz pokazuje dobrze czyli np 3/4 zbiornika paliwa a następnie za chwile sam z siebie rośnie tak jakby ktoś mu dolewał paliwo. Mam C6 2,7 tdi quatro.
Wydaje mi się że problem powstał w momencie kiedy kiedyś padł mi zestaw zegarów (niektórzy twierdzą że ktoś chciał mi ukraść samochód) Wtedy to nie działała większość wskazań na zegarach ale samochód jechał. Jakiś magig zrobił mi adaptację zegarów i wszystko zaczęło działać choć po czasie zauważyłem właśnie tą dziwną pracę wskaźnika paliwa. Walczę już z tym około roku i to co zrobiłem do tej pory to:
- wymieniłem dwa wskaźniki w baku
- wymieniłem przewodu w baku
Co prawda sam tych wymian nie robiłem i nie dam sobie ręki uciąć że były zrobione ale trzeba się czegoś trzymać.
Ktoś kiedyś wspominał że być może trzeba wgrać nowy soft do zagarów?
Jeśli ktoś ma pomysł to proszę o pomoc bo jest już bezsilny.
Wydaje mi się że problem powstał w momencie kiedy kiedyś padł mi zestaw zegarów (niektórzy twierdzą że ktoś chciał mi ukraść samochód) Wtedy to nie działała większość wskazań na zegarach ale samochód jechał. Jakiś magig zrobił mi adaptację zegarów i wszystko zaczęło działać choć po czasie zauważyłem właśnie tą dziwną pracę wskaźnika paliwa. Walczę już z tym około roku i to co zrobiłem do tej pory to:
- wymieniłem dwa wskaźniki w baku
- wymieniłem przewodu w baku
Co prawda sam tych wymian nie robiłem i nie dam sobie ręki uciąć że były zrobione ale trzeba się czegoś trzymać.
Ktoś kiedyś wspominał że być może trzeba wgrać nowy soft do zagarów?
Jeśli ktoś ma pomysł to proszę o pomoc bo jest już bezsilny.
Tak naprawdę to cały czas zawyża mi stan paliwa nawet jak jest niby normalnie a co jakiś czas też głupieje w podobny sposób tylko że raczej w górnej połówce skali to się zdarza zazwyczaj. Dopiero jak mam w baku około 2 litrów paliwa to dopiero wtedy pokazuje na wskaźniku realny stan paliwa ale wtedy to już jest musztarda po obiedzie bo co z tego że wiem że mam około 1 litra paliwa jak do stacji mam 20 kilometrów?
Ja zauważyłem też i jakoś wydaje mi się że to może być połączone że pokazuje mi też za duże średnie spalanie (o jakieś 20%) a bierze się to stąd że chwilowe spalanie tak jakby wolna działało na pedał gazu i pokazuje wszystko z dużym opóźnieniem i bardzo często np jak czekam na światłach to zamiast spalania na poziomie 0 pokazuje np spalanie 8 litrów.
Myślę, że mamy tą samą usterkę i jak do tej pory w kilku warsztatach nie potrafią jej usunąć. Ja zaczynam podejrzewać ze musi być gdzieś przebicie w wiązce elektrycznej ale nie w baku bo tam wszystko wymieniłem tylko ba drodze od baku do zegarów. Chyba że zegary są kopnięte.
Ciekawe czy ktoś potrafi rozwiązać ten problem?
Ja zauważyłem też i jakoś wydaje mi się że to może być połączone że pokazuje mi też za duże średnie spalanie (o jakieś 20%) a bierze się to stąd że chwilowe spalanie tak jakby wolna działało na pedał gazu i pokazuje wszystko z dużym opóźnieniem i bardzo często np jak czekam na światłach to zamiast spalania na poziomie 0 pokazuje np spalanie 8 litrów.
Myślę, że mamy tą samą usterkę i jak do tej pory w kilku warsztatach nie potrafią jej usunąć. Ja zaczynam podejrzewać ze musi być gdzieś przebicie w wiązce elektrycznej ale nie w baku bo tam wszystko wymieniłem tylko ba drodze od baku do zegarów. Chyba że zegary są kopnięte.
Ciekawe czy ktoś potrafi rozwiązać ten problem?
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Koledzy i mnie jakiś czas temu dopadł ten problem wiec poszukałem na forum i znalazłem ten wątek oraz instrukcje. Opierając się o te cenne porady dobrałem się do czujnika od strony kierowcy ( VCDS wskazał na ten czujnik ) Odpiłem czujnik od kołnierza przeczyściłem obie wtyczki szpilką ( podrapałem ) psiukałem WD i złożyłem. Efekt taki że wskaźnik ożył ale po zatankowaniu do pełna pokazuje 1/2 zbiornika ( żadnych błędów na FIs ani w VCDSie ) wiec pomyślałem że coś nie tak złożyłem po wyjeżdżeniu do 1/4 zajrzałem jeszcze raz porównałem ze zdjęciami znalezionymi w necie całości i wygląda że czujnik założony poprawnie. Zatankowałem znowu do pełna i to samo. Dodam że samego czujnika nie rozbierałem tylko wypiąłem od kołnierza, nic nie było robione na siłę wiec czujnik na pewno nie został wygięty. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub zna jego rozwiązanie ? Wygląda na to że ten czujnik nie działa w ogóle ( jak jest zatankowane do pełna to przy pełnych dwóch komorach pokazuje 1/2 bo ten z prawej strony jest pełen wiec widzi połowę zbiornika ) Pytanie co mogło się w nim uszkodzić ? Czy jak jest ok. a to problem z wtyczką (nie łączy ) to czy by komp pokazywał uszkodzenie/brak sygnału czy po prostu 0 paliwa w tej komorze ?
Oryginalna pełna opcja S-Line
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Wcześniej nim się dobrałem do czujnika po prawej miałem na liczniku wskazówkę od paliwa na zero monit żeby zatankować i takie błędy w VCDSie:
Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\4F0-910-xxx-17.clb
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 930 C HW: 4F0 920 933 J
Komponent: KOMBIINSTR. M73 H21 0240
Weryfikacja: 00700000 Numer seryjny: 72U50AX97
Kodowanie: 2049008
Kod serwisu: WSC 50741 143 61874
VCID: 234E7C1C9B44
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00771 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa (G)
010 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101010
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 13
Wew.licznik błędów: 109
Przebieg: 151454 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.04.09
Czas: 05:37:56
00771 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa (G)
007 - zwarcie z masą - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101010
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 13
Wew.licznik błędów: 109
Przebieg: 151454 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.04.09
Czas: 05:37:56
00438 - Czujnik 2 poziomu paliwa (G169)
010 - Przerwa / zwarcie z plusem
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101010
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 69
Przebieg: 152210 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.05.20
Czas: 16:15:48
Teraz VCDS nie pokazuje żadnego błędu.
Sugerujesz ze wtyczka całkiem nie łączy i dlatego pokazuje przy pełnym zbiorniku tylko połowę czyli full z tego po prawej.Tylko dlaczego komp nie krzyczy że błąd/przerwa itp. Nie chciałem się dobierać do tej po prawej bo wcześniej pokazywał normalnie, a jak rozebrałem tą po lewej to dopiero wynikł ten cyrk z 1/2 baku przy pełnym zbiorniku wiec zawęziłem sobie pole szukania przyczyny do komory za kierowcą.
Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\4F0-910-xxx-17.clb
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 930 C HW: 4F0 920 933 J
Komponent: KOMBIINSTR. M73 H21 0240
Weryfikacja: 00700000 Numer seryjny: 72U50AX97
Kodowanie: 2049008
Kod serwisu: WSC 50741 143 61874
VCID: 234E7C1C9B44
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00771 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa (G)
010 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101010
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 13
Wew.licznik błędów: 109
Przebieg: 151454 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.04.09
Czas: 05:37:56
00771 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa (G)
007 - zwarcie z masą - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101010
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 13
Wew.licznik błędów: 109
Przebieg: 151454 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.04.09
Czas: 05:37:56
00438 - Czujnik 2 poziomu paliwa (G169)
010 - Przerwa / zwarcie z plusem
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101010
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 69
Przebieg: 152210 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.05.20
Czas: 16:15:48
Teraz VCDS nie pokazuje żadnego błędu.
Sugerujesz ze wtyczka całkiem nie łączy i dlatego pokazuje przy pełnym zbiorniku tylko połowę czyli full z tego po prawej.Tylko dlaczego komp nie krzyczy że błąd/przerwa itp. Nie chciałem się dobierać do tej po prawej bo wcześniej pokazywał normalnie, a jak rozebrałem tą po lewej to dopiero wynikł ten cyrk z 1/2 baku przy pełnym zbiorniku wiec zawęziłem sobie pole szukania przyczyny do komory za kierowcą.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2014, 14:50 przez Abster, łącznie zmieniany 1 raz.
Oryginalna pełna opcja S-Line