Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Brak reakcji pilota na centr. zamek, brak zapłonu w kluczyku

Elektryka
ODPOWIEDZ
lukulus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:11
Lokalizacja: Szczecin

Brak reakcji pilota na centr. zamek, brak zapłonu w kluczyku

Post autor: lukulus » 12 sty 2015, 14:20

Witam serdecznie,

postanowiłem napisać nowy post, ponieważ po przeczytaniu wielu innych podobnych wątków na temat zapłonu, nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Auto to Audi A6 2010r. 2.0TDI 170km. Objawy są następujące:
Podchodzę do auta, próbuje otworzyć auto z pilota kluczyka - nie działa. Drugi kluczyk to samo.
Mogę tylko otworzyć auto przekręcając zamek kluczykiem w drzwiach kierowcy. Centralny zamek bez problemu otwiera wszystkie drzwi, zapalają się wszystkie światła, światełka. Wsadzam kluczyk w stacyjke, słysze zwolnienie blokady kierownicy, radio zaczyna grać, navi działa normalnie, cała elektryka działa. Niestety nie zapala się wyświetlacz FIS między zegarami. I koniec! Wciskam sprzęgło, przekręcam kluczyk w prawo, żeby odpalić - zero reakcji, nawet nie spróbuje zakręcić. Auto martwe!

W tym momencie muszę iść do bagażnika, zdjąć klemę z aku na pół minuty i wszystko działa jakby ręką odjął. Zaczyna działać centralny z pilota, wsiadam, auto kręci bez najmniejszego problemu i zapala. Co ciekawe, w tym momencie na FIS pokazuje się komunikat "Niski poziom naładowania akumulatora, akumulator naładuje się podczas jazdy".

Zdarzyło się to pierwszy raz ok miesiąc temu czyli zimą. Auto stało wtedy 3 dni. Pomyślałem, że aku słabe. Zostało naładowane profesjonalnym prostownikiem. Za kilka dni znowu to samo. Auto postało 2 dni i ta sama historia. Voltomierz na aku pokazuje 12.1V więc nie mało. Akumulator został sprawdzony w specjalistycznym sklepie zajmującym się sprzedażą akumulatorów takim testerem do sprawdzania pojemności aku. Tester wskazał pojemność nawet większą niż nominalną, Pan powiedział że aku jest w bdb kondycji.
Potem zdarzyło się to znowu gdy auto stało ok 24godz. I znowu aku pokazuje ok 12V.
Zdejmuje klemę, zakładam i pali jak złoto, bez żadnych objawów słabego akumulatora (np. ciężki rozruch).

Symptomatyczne jest to, że już zawsze wiem kiedy mi nie odpali, bo centralny z pilota kluczyka nie działa jak chcę otworzyć i musze otwierać ręcznie kluczykiem.

Panowie forumowicze, cóż to może być?

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Sprawdziłem jeszcze ładowanie i przepływ prądu. Przy włączonym silniku po przejechaniu kilku km, z wyłączonymi odbiornikami prądu poziom napięcia:
- na alternatorze 14.9V
- na klemach pod maską 14.8V
- na akumulatorze w bagażniku 14.72V

Widać drobne ubytki w przepływie prądu ale to chyba trzyma się w normie. Akumulator oryginalny od nowości. Ma niecałe 5 lat, lecz tak jak pisałem wyżej sprawdzony testerem, jest w bdb stanie.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 12 sty 2015, 18:30

mam inny model , ale ostatnio podobny problem .
w moim przypadku były to słabe baterie w pilocie . ale to było u mnie . 2 piloty umarły nagle .
nie mówie że u ciebie to samo . alle..

lukulus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lukulus » 15 sty 2015, 11:15

No niestety to nie to. Baterie sprawdzone - sprawne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl