Brak ładowania po wymianie akumulatora
Brak ładowania po wymianie akumulatora
Witam wszystkich! Jestem tutaj nowy i to mój pierwszy post. Kilka dni temu kupiłem Audi A6 C6 Allroad 3.2 FSI, 2006r. Niestety już zaczęły się problemy. Po 2 dniach od zakupu w czasie jazdy zawiesił mi sie MMI, wszystkie funkcje znikneły i po pewnym czasie wyskoczył komunikat "brama niedostępna". Jednocześnie zaczął pojawiać się komunikat o słabym akumulatorze, radio itp. wróciło. Wyciągnąłem akumulator na noc do ładowania ale okazało się, że ma 6 lat i już chyba to jego koniec. Kupiłem nowy (Varta Silver 100Ah). Najpierw podłączyłem go na klemy pod maska aby otworzyć bagażnik, potem zamontowałem go tak jak być powinno. Odczekałem z 10 minut i po próbie odpalenia nastąpiło rozczarowanie. Auto nawet nie zakręciło, sypnęło błędami, min. ESP, hamulec postojowy, poziomowanie, itp. a przede wszystki, że akumulator nadal rozładowany (nowy!!) Poszukałem informacji na ten temat, wiele tematów przeczytałem i dowiedziałem się, że trzeba zaprogramować nowy aku i wykasować błędy. Kilka godzin później zostało to zrobione i niestety nie pomogło. Okazało się, że nowy akumulator miał 11.8V. Auto odpaliło na kable od innego i wydawało się, że wszystko jest ok. Bez utraty napięcia podmieniłem akumulator na stary aby nowy naładować. Na drugi dzień również bez utraty napięcia podłączyłem nowy, naładowany akumulator. Po przejechaniu 20km zapaliła się na chwile kontrolka ładowania lecz zgasła. Po chwili zapaliła się znowu na stałe i gaśnie tylko czasami(przeważnie przy 2tys. obrotów). Zmierzyłem miernikiem i wyszło, że brak ładowania. Dzień wcześniej wynosiło ono 13.8V. Czy to może być "zbieg okoliczności" że padł alternator czy może to mieć coś wspólnego ze zmianą akumulatora, niewłaściwych parametrów, złego jego zaprogramowania? Po zamontowaniu nowego akumulatora w opcjach nadal pokazywało, że stan akumulatora jest bliski 0%. Nie wiem zbytnio co z tym teraz zrobić. Przeszukałem i przeczytałem wiele tematów ale za dużo rzeczy się nie dowiedziałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Wszystko wskazuje na dupnięty alter, ale przyczynę ciężko określić. Może zbieg okoliczności. Zawsze możesz próbować dochodzić wadę ukrytą.
Przy okazji w tym temacie dodam, że za dużo jest demonizowania na temat podtrzymania napięcia przy zmianie aku, itd. Niedawno zmieniałem kilkukrotnie i też na początku ze sraczką, podtrzymywaniem, itp. a potem już normalnie, na żywca - odłączenie, wyjęcie, wstawienie nowego. Wiecie co? Nie dzieje się nic. Zaświeci się ASR i zgaśnie po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Koniec zabiegu.
Poza tym nauczcie się, że nowy akumulator nie oznacza wcale, że w pełni naładowany. Przed założeniem wypadałoby go zawsze naładować. Dwa, to nowy, nie musi oznaczać sprawny. Przerabiałem. Nówka Bosch wstawiony za padlinę i też lipa. Spieprzone auto - myślę. Oddałem aku na reklamację, podładowali w InterCarsie na miejscu dla zweryfikowania przez 24 godziny, odłączyli i zmierzyli 10,6V! Na obciążeniu 6, czy 8. Padnięte cele.
Pozdro.
Przy okazji w tym temacie dodam, że za dużo jest demonizowania na temat podtrzymania napięcia przy zmianie aku, itd. Niedawno zmieniałem kilkukrotnie i też na początku ze sraczką, podtrzymywaniem, itp. a potem już normalnie, na żywca - odłączenie, wyjęcie, wstawienie nowego. Wiecie co? Nie dzieje się nic. Zaświeci się ASR i zgaśnie po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Koniec zabiegu.
Poza tym nauczcie się, że nowy akumulator nie oznacza wcale, że w pełni naładowany. Przed założeniem wypadałoby go zawsze naładować. Dwa, to nowy, nie musi oznaczać sprawny. Przerabiałem. Nówka Bosch wstawiony za padlinę i też lipa. Spieprzone auto - myślę. Oddałem aku na reklamację, podładowali w InterCarsie na miejscu dla zweryfikowania przez 24 godziny, odłączyli i zmierzyli 10,6V! Na obciążeniu 6, czy 8. Padnięte cele.
Pozdro.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.