Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Brak ładowania po wymianie akumulatora

Elektryka
ODPOWIEDZ
SlaVkoEG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 28 lis 2019, 17:29
Lokalizacja: new york

Brak ładowania po wymianie akumulatora

Post autor: SlaVkoEG » 28 lis 2019, 18:57

Witam wszystkich! Jestem tutaj nowy i to mój pierwszy post. Kilka dni temu kupiłem Audi A6 C6 Allroad 3.2 FSI, 2006r. Niestety już zaczęły się problemy. Po 2 dniach od zakupu w czasie jazdy zawiesił mi sie MMI, wszystkie funkcje znikneły i po pewnym czasie wyskoczył komunikat "brama niedostępna". Jednocześnie zaczął pojawiać się komunikat o słabym akumulatorze, radio itp. wróciło. Wyciągnąłem akumulator na noc do ładowania ale okazało się, że ma 6 lat i już chyba to jego koniec. Kupiłem nowy (Varta Silver 100Ah). Najpierw podłączyłem go na klemy pod maska aby otworzyć bagażnik, potem zamontowałem go tak jak być powinno. Odczekałem z 10 minut i po próbie odpalenia nastąpiło rozczarowanie. Auto nawet nie zakręciło, sypnęło błędami, min. ESP, hamulec postojowy, poziomowanie, itp. a przede wszystki, że akumulator nadal rozładowany (nowy!!) Poszukałem informacji na ten temat, wiele tematów przeczytałem i dowiedziałem się, że trzeba zaprogramować nowy aku i wykasować błędy. Kilka godzin później zostało to zrobione i niestety nie pomogło. Okazało się, że nowy akumulator miał 11.8V. Auto odpaliło na kable od innego i wydawało się, że wszystko jest ok. Bez utraty napięcia podmieniłem akumulator na stary aby nowy naładować. Na drugi dzień również bez utraty napięcia podłączyłem nowy, naładowany akumulator. Po przejechaniu 20km zapaliła się na chwile kontrolka ładowania lecz zgasła. Po chwili zapaliła się znowu na stałe i gaśnie tylko czasami(przeważnie przy 2tys. obrotów). Zmierzyłem miernikiem i wyszło, że brak ładowania. Dzień wcześniej wynosiło ono 13.8V. Czy to może być "zbieg okoliczności" że padł alternator czy może to mieć coś wspólnego ze zmianą akumulatora, niewłaściwych parametrów, złego jego zaprogramowania? Po zamontowaniu nowego akumulatora w opcjach nadal pokazywało, że stan akumulatora jest bliski 0%. Nie wiem zbytnio co z tym teraz zrobić. Przeszukałem i przeczytałem wiele tematów ale za dużo rzeczy się nie dowiedziałem.

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Rocznik: 2021
Moje auto: Nie mam
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 28 lis 2019, 19:12

W trakcie przekładania miałeś uruchomiony silnik i przez chwilę bez akmulatora? Jeśli tak to mogłeś uszkodzić alternator.

SlaVkoEG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 28 lis 2019, 17:29
Lokalizacja: new york

Post autor: SlaVkoEG » 28 lis 2019, 19:18

Silnik był wyłączony, zapłon też. Podłączyłem trzeci akumulator pod klemy pod maską i dopiero wtedy wymieniłem akumulatory w bagażniku.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 29 lis 2019, 16:03

Wszystko wskazuje na dupnięty alter, ale przyczynę ciężko określić. Może zbieg okoliczności. Zawsze możesz próbować dochodzić wadę ukrytą.
Przy okazji w tym temacie dodam, że za dużo jest demonizowania na temat podtrzymania napięcia przy zmianie aku, itd. Niedawno zmieniałem kilkukrotnie i też na początku ze sraczką, podtrzymywaniem, itp. a potem już normalnie, na żywca - odłączenie, wyjęcie, wstawienie nowego. Wiecie co? Nie dzieje się nic. Zaświeci się ASR i zgaśnie po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Koniec zabiegu.
Poza tym nauczcie się, że nowy akumulator nie oznacza wcale, że w pełni naładowany. Przed założeniem wypadałoby go zawsze naładować. Dwa, to nowy, nie musi oznaczać sprawny. Przerabiałem. Nówka Bosch wstawiony za padlinę i też lipa. Spieprzone auto - myślę. Oddałem aku na reklamację, podładowali w InterCarsie na miejscu dla zweryfikowania przez 24 godziny, odłączyli i zmierzyli 10,6V! Na obciążeniu 6, czy 8. Padnięte cele.
Pozdro.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

SlaVkoEG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 28 lis 2019, 17:29
Lokalizacja: new york

Post autor: SlaVkoEG » 30 lis 2019, 19:58

Niedługo daje auto do naprawy i zobaczę co jest uszkodzone. Jeżeli to tylko alternator to spoko a jeżeli coś jeszcze to wtedy będę się martwił. Mam nadzieję, że to tylko zbieg okoliczności i wszystko z Autem jest ok.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 01 gru 2019, 08:28

Po wymianie trzeba go ponownie zakodować w sterowniku. Poszukaj na forum "kodowanie akumulatora"
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl