Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Błędy powiązane z prądem spoczynkowym akumulatora

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

[ A6 C6] Błędy powiązane z prądem spoczynkowym akumulatora

Post autor: innova » 25 wrz 2011, 20:17

Trafiło mi się wejść w posiadanie używanego A6 C6 które to wykazuje w VCDS'ie serię błędów powiązanych z prądem spoczynkowym. Raz już wykasowałem te błędy ale konsekwentnie powróciły. Poniżej zamieszczam zestawienie z prośbą o podpowiedzi co też może być problemem. Dopiszę, iż w międzyczasie wymieniłem zamek klapy tył gdyż przestał się ryglować. Poza tym VCDS zgłasza problem z żarówką lewego tylnego halogena (jeszcze się za to nie zabrałem) ale to raczej nie powinno rzutować na obecny obraz sytuacji. Natomiast ta lampa była wymieniana (oraz robota blacharska wokół co było konsekwencją oszczędności na czujnikach zbliżeniowych - ktoś miał koncepcje zamawiając A6 bez czujników ale z całą furą innych elementów wyposażenia dodatkowego) i patrząc to jakiego kalibru fachowcy zabrali się za rozwiązywanie problemów samochodu to wcale nie będę zaskoczony jak coś ukręcili lub zwarli przy wymianie. Póki co poprzedniego właścicila udało im się namówić na wymianę akumulatora (jest nówka sztuka) Uprzejmie proszę o podpowiedzi sugestie i będę wdzięczny za pomoc.

Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component: ENERGIEMANAGER H12 0490
Revision: 00000000 Serial number: 00000000107764
Shop #: WSC 02445 823 62659
VCID: 2341EBBF9B45

Part No: 4F0 915 105 D
Component: von VA0 1509060238
Coding: 344630393135313035442056413031353039303630323338
Shop #: WSC 00000 384 00290

4 Faults Found:
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Mileage: 289730 km
Time Indication: 0
Date: 2011.09.23
Time: 14:45:10

02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Mileage: 289730 km
Time Indication: 0
Date: 2011.09.23
Time: 14:45:20

02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Mileage: 289730 km
Time Indication: 0
Date: 2011.09.23
Time: 14:45:30

02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Mileage: 289730 km
Time Indication: 0
Date: 2011.09.23
Time: 14:45:40

błąd lampy halogenowej wygląda tak

1 Fault Found:
01502 - Bulb for Rear Fog; Left (L46)
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 23
Reset counter: 214
Mileage: 285888 km
Time Indication: 0
Date: 2011.07.19
Time: 13:58:03

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 26 wrz 2011, 14:48

po wymianie akumulatora skasowales blad spadku napiecia ? i zakodowales nowy akumulator ? zobacz czy tez niemasz gdzies zalanego modulu od akumki. no i czy sa dobrze kabelki dokrecone :)

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 26 wrz 2011, 18:00

Arrni pisze:po wymianie akumulatora skasowales blad spadku napiecia ? i zakodowales nowy akumulator ? zobacz czy tez niemasz gdzies zalanego modulu od akumki. no i czy sa dobrze kabelki dokrecone :)
Arrni, dzięki za podpowiedźi
błędy owszem pokasowałem wszystkie ale wróciły dokładnie w takim samym zestawieniu... natomiast nie wierzę że poprzedni właściciel wymieniając akumulator wiedział, iż trzeba go kodować... sam tego nie wiedziałem, zresztą wydaje mi się że poprzedni akumulator też był dobry a problem właśnie powstał gdzie indziej i tylko człowieka na koszty wprowadzili. Mogę Cię prosić o podpowiedź jak to zrobić ? Odhaczyć akku i wyhaczyć na nowo ? czy jakaś grubsza procedura adaptacyjna ?

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 26 wrz 2011, 18:43

moze to dziwacznie zabrzmi ale wyczytalem na innym forum ze ten blad jest spowodowanym chodz nie u kazdego starym softem MMI :/ koles pisze ze zaktualizowal MMI do 5570 i juz jest wszystko OK . sprawdz moze to CI pomoze.


a tak na boku aku Ci siada ?

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 26 wrz 2011, 19:02

Arrni pisze:moze to dziwacznie zabrzmi ale wyczytalem na innym forum ze ten blad jest spowodowanym chodz nie u kazdego starym softem MMI :/ koles pisze ze zaktualizowal MMI do 5570 i juz jest wszystko OK . sprawdz moze to CI pomoze.


a tak na boku aku Ci siada ?
trudno mi powiedzieć czym skutkuje ten błąd, gdyż samochód mam dopiero 3 dni i jeszcze się mu bliżej nie miałem czasu poprzyglądać, nie wiem czy aku popłynie po kilku dniach spoczynku czy też utrzyma amperaż, myślę że jednak odpłynie gdyż musiał być jakiś powód do wymiany akumulatora. Kątem oka widziałem, iż jest wyświetlany stan naładowania AKU na MMI ale już nawet nie pamiętam jak dotrzeć do tej informacji lecz jak widzę ta stanie się istotna przez najbliższe dni :|

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 27 wrz 2011, 12:32

Stan naładowania akumulatora:
- wciśnij CAR i wybierz z menu BATTERY LEVEL.

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 27 wrz 2011, 17:14

Dzięki UneeK

nie będe musiał zatem teraz długo szukać na nowo

[ Dodano: 2011-10-02, 21:38 ]
dziś przyjrzałem się sprawie uważniej i wygląda jednak na to, iż akumulator nie jest rozładowywany w warunkach przestoju na parkingu a alarmy wykazane powyżej są rejestrowane z chwilą, gdy system/kontroler odłącza samodzielnie zasilanie w przypadku zgaszonego silnika po kilku minutach pracy rozmaitych urządzeń (radio, nawiewy itp.). Faktycznie upgrade softów mógłby zawierać maskowanie tych alarmów i rozwiązać problem.

Z kodowaniem akumulatora to ciekawsza historia, gdyż lista dostępnych modeli wykazanych przez VCDS to 4-5 pochodzących od różnych producentów, ale żada z opcji wyboru nie przystaje do tego co poprzedni użytkownik zamontował wymieniajac oryginał (niesłusznie zapewne zresztą) :|

Przy okazji wymiany żarówki przeciwmgielnego światła odkryłem przykład dość specyficznego podejścia, tj żarówka jest OK i ma się dobrze tylko ktoś ją solidnie zakonserwował jakimś olejem (o dość ciekwaym zresztą ziołowym zapachu <mysli> ). Warstwa oleju była na tyle skutecznym izolatorem, iż prąd płynący przez żarówkę był zbyt mały dla układu testujacego obwód i ten wykazywał rozwarcie. <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga