Błąd lamp xenon
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2009, 21:47
- Imię: Wojciech
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Błąd lamp xenon
Witam
Na fisie pokazał się komunikat ADAPTIVE LIGHT DEFECT, podpiąłem vaga i pokazał się błąd:
Address 55: Xenon Range Labels: 4F0-910-357.lbl
Part No SW: 4F0 910 357 C HW: 4F0 907 357 C
Component: AFS 1 H01 0030
Revision: 00000001 Serial number:
Coding: 0000016
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2648EA1CE861
Part No: 4F0 941 329 B
Component: AFS-Modul links H02 0020
Part No: 4F0 941 329 B
Component: AFS-Modul rechtsH02 0020
1 Fault Found:
02627 - Dynamic Cornering Light Motor; Left (V318)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 28
Reset counter: 40
Mileage: 116200 km
Time Indication: 0
Date: 2013.02.06
Time: 08:35:11
Czy chodzi o moduł poziomowania? Zauważyłem że po przekręceniu kluczyka lampy się nie poziomują. Jeśli tak to od czego zacząć i gdzie szukać przyczyny.
Wyskoczył również błąd szyny CAN, czy on jest odpowiedzialny za błąd lampy?
Address 19: CAN Gateway Labels: 4F0-910-468.lbl
Part No SW: 4F0 910 468 A HW: 4F0 907 468 D
Component: Gateway H10 0060
Revision: 10 Serial number: 12008057288145
Coding: ECFE73C41B3104
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2756E718EF6B
1 Fault Found:
00470 - Combination comfort Databus in Single Wire
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 45
Mileage: 116266 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 12:00:02
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Wojtek
Na fisie pokazał się komunikat ADAPTIVE LIGHT DEFECT, podpiąłem vaga i pokazał się błąd:
Address 55: Xenon Range Labels: 4F0-910-357.lbl
Part No SW: 4F0 910 357 C HW: 4F0 907 357 C
Component: AFS 1 H01 0030
Revision: 00000001 Serial number:
Coding: 0000016
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2648EA1CE861
Part No: 4F0 941 329 B
Component: AFS-Modul links H02 0020
Part No: 4F0 941 329 B
Component: AFS-Modul rechtsH02 0020
1 Fault Found:
02627 - Dynamic Cornering Light Motor; Left (V318)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 28
Reset counter: 40
Mileage: 116200 km
Time Indication: 0
Date: 2013.02.06
Time: 08:35:11
Czy chodzi o moduł poziomowania? Zauważyłem że po przekręceniu kluczyka lampy się nie poziomują. Jeśli tak to od czego zacząć i gdzie szukać przyczyny.
Wyskoczył również błąd szyny CAN, czy on jest odpowiedzialny za błąd lampy?
Address 19: CAN Gateway Labels: 4F0-910-468.lbl
Part No SW: 4F0 910 468 A HW: 4F0 907 468 D
Component: Gateway H10 0060
Revision: 10 Serial number: 12008057288145
Coding: ECFE73C41B3104
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2756E718EF6B
1 Fault Found:
00470 - Combination comfort Databus in Single Wire
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 45
Mileage: 116266 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 12:00:02
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Wojtek
Ostatnio zmieniony 18 lut 2013, 05:57 przez wojciog, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie. Wyraźnie jest wskazane, że chodzi o silniczek skrętu w lewej lampie:wojciog pisze:Czy chodzi o moduł poziomowania? Zauważyłem że po przekręceniu kluczyka lampy się nie poziomują. Jeśli tak to od czego zacząć i gdzie szukać przyczyny.
Pozostaje Ci jego wymiana... nie jest prosta, ale da się... części możesz kupić u polecanego na forum p. Dominika z PiłyDynamic Cornering Light Motor; Left (V318)

Jest błąd, to mogą się też nie poziomować...wojciog pisze:Czy chodzi o moduł poziomowania? Zauważyłem że po przekręceniu kluczyka lampy się nie poziomują. Jeśli tak to od czego zacząć i gdzie szukać przyczyny.
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Niestety u mnie kilka dni temu również padł silniczek. Możesz dwa słowa napisać jakie specjalne narzędzia są potrzebne do wymiany i jak się do tego zabrać? Chciałbym rozeznać temat zanim zabiorę się za wymontowanie lampy, żeby potem nie biegać za jakimś dziwnym śrubokrętem albo kombinowanym kluczem0x4B25A pisze:wojciog, co do pozostałych błędów niech się wypowie jakiś 'znawca'... ja jedynie mogę udzielić wskazówek dot. tego silniczka... jego wymieniamy od tyłu... bez otwierania lampy... taką znam procedurę... bo taką z kolegą jasperem przerobiliśmy u mnie

darel, chodzi o dwa torxy (śruby specjalnie tak dobrane, abyś tego łatwo nie zrobił), które trzeba zakrzywić w odpowiedni sposób - pod kątem 90 stopni...
Ogólna procedura:
1. Wymontowanie lampy.
2. Wymontowanie (odczepienie) silniczka poziomowania.
3. Odczepienie z zatrzasków wnętrza lampy, aby mieć lepszy dostęp do silniczka.
4. Demontaż silnika skrętu.
5. Ponowny montaż wszystkiego po kolei (w odwrotnej kolejności).
6. Montaż lamp.
7. Adaptacja.
8. Końcowe ustawianie 'na śrubach'.
... uśmiech i błoga cisza po przekręceniu kluczyka... bezcenne...
To tak w skrócie... Jeśli chodzi o same narzędzia, to proponuję napisać do naszego kolegi 'jasper', który wykonywał u mnie to niewdzięczne zadanie... łącznie z dorabianiem narzędzi

P.S. Poniżej narysowałem jak takie narzędzie wygląda... proszę się nie śmiać
Ogólna procedura:
1. Wymontowanie lampy.
2. Wymontowanie (odczepienie) silniczka poziomowania.
3. Odczepienie z zatrzasków wnętrza lampy, aby mieć lepszy dostęp do silniczka.
4. Demontaż silnika skrętu.
5. Ponowny montaż wszystkiego po kolei (w odwrotnej kolejności).
6. Montaż lamp.
7. Adaptacja.
8. Końcowe ustawianie 'na śrubach'.
... uśmiech i błoga cisza po przekręceniu kluczyka... bezcenne...

To tak w skrócie... Jeśli chodzi o same narzędzia, to proponuję napisać do naszego kolegi 'jasper', który wykonywał u mnie to niewdzięczne zadanie... łącznie z dorabianiem narzędzi

Ja Ci mogę tylko polecić kolegę, o którym wspomniałem... rewelacyjny specjalista... nie wiem tylko, czy teraz w zimie podejmie się tego zadania... ale to już z nim musisz porozmawiaćdarel pisze:W skrajnym przypadku może się okazać, że sam nie dam rady tego zrobić...

P.S. Poniżej narysowałem jak takie narzędzie wygląda... proszę się nie śmiać

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
0x4B25A , wielkie dzięki za opis
Chyba się pobawię z tym silniczkiem. Musze tylko załatwić taki silniczek na podmianę.
Przemcio ja mam już przerobione moje lampy na takie z LEDami. Jak nie podołam z wymianą silniczka to wtedy zasięgnę pomocy Dominika, żeby sam wybebeszył co trzeba. Jest tylko kwestia czasu. Nie mogę unieruchomić auta na ten czas jak lampy będą w drodze do Dominika.

Przemcio ja mam już przerobione moje lampy na takie z LEDami. Jak nie podołam z wymianą silniczka to wtedy zasięgnę pomocy Dominika, żeby sam wybebeszył co trzeba. Jest tylko kwestia czasu. Nie mogę unieruchomić auta na ten czas jak lampy będą w drodze do Dominika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2009, 21:47
- Imię: Wojciech
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Chciałbym jeszcze spytać o ten drugi błąd CAN, bo nie wiem czy jest sens wymieniać silniczek od skrętu lampy, jak wyrzuca mi drugi błąd i może całą lampę trzeba zmienić. Ja zamiast żarówek P21 założone mam ledy P21, przystosowane do Can, fajnie świecą, ale zauważyłem, że właśnie ta lewa led w tej właśnie lampie, co jakiś czas na ułamek sekundy gaśnie. Nie jest to wina leda, (z początku tak myślałem i kupiłem drugi inny lepszy), bo po zmianie na inny nadal to samo, tylko właśnie któregoś modułu lampy? Do lampy przykręcone są dwie metalowe puszki jedna to powielacz do xenona, a druga? Może to jest przyczyną błędu. Proszę jeszcze raz o pomoc. Dzięki z góry.
Wojtek
Address 19: CAN Gateway Labels: 4F0-910-468.lbl
Part No SW: 4F0 910 468 A HW: 4F0 907 468 D
Component: Gateway H10 0060
Revision: 10 Serial number: 12008057288145
Coding: ECFE73C41B3104
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2756E718EF6B
1 Fault Found:
00470 - Combination comfort Databus in Single Wire
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 45
Mileage: 116266 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 12:00:02
Wojtek
Address 19: CAN Gateway Labels: 4F0-910-468.lbl
Part No SW: 4F0 910 468 A HW: 4F0 907 468 D
Component: Gateway H10 0060
Revision: 10 Serial number: 12008057288145
Coding: ECFE73C41B3104
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2756E718EF6B
1 Fault Found:
00470 - Combination comfort Databus in Single Wire
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 45
Mileage: 116266 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 12:00:02
- darel
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 18:21
- Imię: Darek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
No i po operacji
Ponieważ moje lampy świeciły już nie najlepiej pomyślałem, że jak już trzeba wyciągać lampę to może zająć się też odbłyśnikiem. Pojechałem więc tam gdzie wstawiałem LEDy. Obie lampy zostały rozklejone i wymienione soczewki razem z silniczkami i odbłyśnikami na takie od lifta. Przy okazji zapakowałem też nowe żarniki Philips Extreme Vision o temperaturze barwy 4800K. Oczywiście to, że wszystkie silniczki działają teraz prawidłowo to nie jest nic nadzwyczajnego bo po to została akcja wykonana ale jakże wielkiego szoku dostałem jak odpaliłem w nocy światła <szok> Normalnie kosmos. Biało jak w dzień. Do tego te nowe żarniki idealnie pasują temperaturą barwy do LEDów. Poprzednio miałem Osram Xenarc SilverStar i były wyraÂźnie cieplejsze co oprócz samych cyferek (4200K) widać też było na żywo. Przy włączonych światłach była widoczna różnica pomiędzy barwą LEDów i xenonów. Teraz ładnie się zlewa w całość. Stare odbłyśniki były w fatalnym stanie. Sorki za mały OT ale musiałem się podzielić wrażeniami 
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 sty 2014, 18:36
- Lokalizacja: Łódź/Głowno