Bi Led koito
Witam chciałbym sie podlaczyc do tematu. Mianowicie mialem u siebie zwykle halogeny. Kupilem lampy bixenon i przrobilem je na biledy Koito. Efekt niesamowity . Naprawde polecam. Wszystko ladnie pieknie tylko ten blad przepalonej żarówki. Postanowiłem podlaczyc kompa i przekododwalem na bixenon i wszystko poeknie zero błędu ale..... No wlasnie ale za to nie mam teraz drogowych (dlugich) i kurcze tu moje pytanie o co chodzi? Poprzekaldalem wtyczki. Wszystkie kable sa odpowiednio podlaczone ale tak jakby brakowalo jeszcze jednego od dlugich gdy jest zakodowany na Bixenon a gdy jest halogen jest wszystko ok tylko blad wywala. Gdzies czytalem ze trzeba jakoes dodatkowe kable ciagnac czy cos. Orientuje sie ktos w temacie?
p.s gdyby ktos chcial zdj lub filmik jak to swieci to pisac na priv. Pomóc tez moge w podłączeniu i zamontowaniu. NO problem
p.s gdyby ktos chcial zdj lub filmik jak to swieci to pisac na priv. Pomóc tez moge w podłączeniu i zamontowaniu. NO problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1124
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
- Imię: hmm?
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
- Kontakt:
Wymiana borda, zdjęcie cp, dołożenie wiązki.Jepa pisze:Nie zakladalem ledow. Kupilem lampy bixenon i przerobilem na Bi-led Koito. Zadnych ledow do jazdy dziennej nie mam. Chce tylko zeby po przekodowaniu na bixenon w vcds dzialaly mi swiatla dlugie. Co muszę zrobić? Przeciagnac jakiś kabel od sterownika?
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 545
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Wpiąłeś go w obwód szeregowo. Przyznaj się...Jepa pisze:Dalem rezystor 50w 6ohm ale jest o wiele slabsze swiatlo.
Rezystor, będący dodatkowym obciążeniem, wpina się w obwód, podłączając go RÓWNOLEGLE. To po pierwsze.
Po drugie - element o podanych przez Ciebie parametrach nie może być zamontowany w aucie.
Zrozumcie (wszyscy, którzy montowali i będą montowali takie elementy) allegro to nie wyrocznia i kopalnia wiedzy. Proponowane tam tego typu elementy z punktu widzenia elektryki i elektroniki, nie powinny znaleźć się w obwodach auta.
Schemat jest taki - "Dzień dobry, potrzebuję rezystora "zastępującego" żarówkę np. H7 55W - Proszę bardzo, mam dla Ciebie szanowny kliencie taki element, to rezystor 6 Ohm 50W- Hura ! Poproszę. "
W specyfikacji technicznej (ale ktoby ją tam sprawdzał, prawda ?...) tego elementu można odnaleźć informację - rezystor nie umieszczony na dodatkowym odpowiednim radiatorze to 14W (a nie 50W !)- czy sprzedawcy to wiedzą, wątpię.... Co to znaczy w praktyce ? - Proszę podłączyć ten rezystor do źródła napięcia instalacji auta, poczekać minutę i dotknąć jego obudowy. Element osiągnie bardzo dużą temperaturę (powyżej 200st C).
Rezystory tego typu należy zawsze montować do metalowych elementów nadwozia auta. Powinny oddalone być od jakichkolwiek plastików, należy zastosować odpowiedniego przekroju przewody, nie wspomnę o odpowiednim zaizolowaniu połączeń lutowanych.
W ramach ciekawostki - rezystor, który bez dodatkowego radiatora "przeniesie" moc 55 Watt, na obudowie powinien mieć deklarowane, uwaga ... 250 W (dwieście pięćdziesiąt) !
To co proponowane jest na allegro, różnych sklepach internetowych i niestety stacjonarnych, nie nadaje się do montażu w aucie.
Przedmiotowy element powinien zostać odpowiednio policzony (jego rezystancja). To co instalujecie, wzorując się na "fachowej" radzie sprzedawców wspomnianych wyżej sklepów, razem z odbiornikiem(instalowane źródło światła led), stanowi większe obciążenie, niż tradycyjna żarówka, którą zastąpiliście... Czyli, zamiast zmniejszyć zapotrzebowanie na energię (co między innymi stanowi wyższość produktów led), zwiększacie je.
Aby w odpowiedni sposób dobrać dany rezystor do danego obwodu należałoby :
1. Znać próg natężenia prądu, przy którym sterownik "uzna" uszkodzenie żarówki. Próg ten jest zawsze mniejszy, aniżeli wartość natężenia płynącego przez daną żarówkę
2. Mieć wiedzę na temat natężenia prądu, płynącego przez zamiennik led przy napięciu instalacji auta z włączonym silnikiem, który chcemy zastosować.
Wartość nr 2 odjąć od wartości nr 1. Wynik odejmowania plus 10% jest wartością natężenia prądu, który powinien płynąć przez dodatkowy rezystor, który to będziemy montowali. Korzystając z prawa Ohma obliczamy właściwą wartość rezystancji. R=U/I
Dalej wzór na moc - P =U x I
U - napięcie instalacji w interesującym nas obwodzie, auto z włączonym silnikiem- przyjąć należy wartość około 13,6V
I - Obliczona przez nas (patrz wyżej) wartość natężenia prądu, który powinien popłynąć przez dodatkowy rezystor
Proszę pamiętać, co napisałem wyżej - wartość podana na obudowie rezystora, to nie ta sama wartość, którą obliczymy. Proszę zawsze spojrzeć w specyfikację techniczną tego elementu. Dla przykładu - jeśli wynik obliczenia to np. 25 Watt, to rezystor powinien legitymować się na obudowie mocą co najmniej 75 Watt (zgodnie ze specyfikacją).
Zastosujcie się do tej porady. Zaoszczędzicie na gaśnicy, a może czymś więcej....
Tomnik twoja wiedzą jest imponujaca. Dzieki wielkie za wyczerpujace wyjasnienie. Na szczęście nie mam wpietego tego rezystora. Wiedzialem ze bedzie sie grzał i tak bym go przykrecil do blachy gdzieś pod błotnikiem. Ale nie ma to sensu. Muszę sprawdzić jakie jest rzeczywiście obciazenie podczas włączonego silnika i obliczyć tak jak to opisałeś.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 545
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Z tego co wiem, to projektor ten, po zamontowaniu jest "cofnięty" o około 1,5-2cm (?) w SPAM do oryginalnego osprzętu. Wynikiem montażu jest widoczny odstęp/szczelina pomiędzy czarnym, plastikowym pierścieniem (montowanym na obsadzie soczewki), a otworem/gniazdem lampy.oskar2005 pisze:czy montować bi led ? Możecie podzielić się refleksjami ?
Próbowałem ostatnio projektorów od C7 i tu też napotkałem identyczny problem.
Kontaktowałem się ze znanym sklepem z Przeźmierowa w sprawie Evoxów, poinformowano mnie, że i również te projektory nie będą idealnie spasowane w lampę C6, odstęp będzie również widoczny.
Proszę użytkowników wspomnianych przeze mnie projektorów, o potwierdzenie, bądź zaprzeczenie tym informacjom.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1356
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
po przekodowaniu BCM-a na reflektory Xenonowe, potrzebne jeszcze dwa przewody do wysterowania przesłon - dlatego masz błędy i nie działają drogowe. sterownie na przesłony nie idzie z tych samych pinów, co na żarówki świateł drogowych reflektorów halogenowych. trzeba to przepinować i odpowiednio podłączyćJepa pisze:Nie zakladalem ledow. Kupilem lampy bixenon i przerobilem na Bi-led Koito. Zadnych ledow do jazdy dziennej nie mam. Chce tylko zeby po przekodowaniu na bixenon w vcds dzialaly mi swiatla dlugie. Co muszę zrobić? Przeciagnac jakiś kabel od sterownika?
[ Dodano: 2018-10-04, 10:38 ]
ale te Bi-Led Koito pasuje tylko do reflektorów przedliftowych. w polifcie wymiana odbłyśników i Osram CBIoskar2005 pisze:Ma ktoś całe te ustrojstwo Koito w C6 polifcie ?
Mam słabe światło ( xenon nieskretny ) i zastanawiam się czy wymienić odblask + nowy zarnio czy montować bi led ? Możecie podzielić się refleksjami ?