Witam .
Potrzebuje pomocy ponieważ mam problem z alternatorem.
A mianowicie nie dawno kupiłem A6 C6 4.2 i nie działało mi grzanie lusterek i tylnej szyby.Zaprowadziłem do elektryka i okazało się że jest problem z komunikacją alternatora i sterownika akumulatora który wyłącza urządzenia które biorą duża prądu, zamieniany był sterownik akumulatora i to samo.Więc trop padł na regulator napięcia ponieważ alternator był po regeneracji i może być nie oryginalny regulator napięcia.Zakupiłem oryginalny regulator napięcia i okazało się że nie pasuje do alternatora i wtyczka ma 2 piny a w moim alternatorze jest jeden pin.Elektryk stwierdził że musi być z jednym pinem ponieważ dochodzi jeden przewód.Szukałem alternatora używanego ale też są z dwoma pinami więc teraz jestem w kropce.Może ktoś wie ile przewodów powinno dochodzić do alternatora ze sterownika akumulatora.
Alternator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 16:27
- Lokalizacja: Wroclaw
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 514
- Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: UK/Poznań
Jeśli się nie mylę to jednopinowy jest to alternator po licie i jego komunikacja idzie do modułu gateway ( również po lifcie ) który ma 20 pinów . Ty masz 26 pinowy gateway jeśli w aucie nie było robionych modyfikacji wiec wszystko powinno iść wlasnie przez Ciebie wspomniany moduł i dwa piny na alternatorze . Znajdziesz to na pewno na forum tylko musisz trochę poczytać .
Zasada jest taka :
Alternator polift = sygnał do gatewaya polift + pin 2 gateway do klemy akumulatora ( inna niż masz ) i to spięte z plusem stałym .
Alternator przedlift = 2 piny , stara klema(taka jak masz najprawdopodobniej ) moduł aku w bagażniku .
Jeśli da się przełożyć sam regulator przed/polift w alternatorach to daj znać . Ułatwiłoby mi to trochę zadanie jako ze ja zmieniałem i klemę i gateway .
Zasada jest taka :
Alternator polift = sygnał do gatewaya polift + pin 2 gateway do klemy akumulatora ( inna niż masz ) i to spięte z plusem stałym .
Alternator przedlift = 2 piny , stara klema(taka jak masz najprawdopodobniej ) moduł aku w bagażniku .
Jeśli da się przełożyć sam regulator przed/polift w alternatorach to daj znać . Ułatwiłoby mi to trochę zadanie jako ze ja zmieniałem i klemę i gateway .
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Ale on ma alternator hitachi chłodzony wodą zapewne ? i tam tez jest jeden pin kabel koloru niebieskiego a drugi wychodzi z regulatora i jest wolny wtyczka jest i tylko podłączmy pod T2/1. i nie ma inaczej do alternatora idzie jeden przewód czy lift czy nie lift drugi pin T2/2 jest wolny .
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 16:27
- Lokalizacja: Wroclaw
Witam
Dzięki za odpowiedzi .Problem rozwiązany okazało się że poprzedni właściciel wymienił alternator z nowszego modelu ,numer ten sam ale różnił się literką P.Ten alternator na stole probierczym zachowywał się normalnie i regulował napięcie takie jakie mu się zadało ale w aucie nie komunikował się ze sterownikiem akumulatora i pokazywał błędy które powodowały wyłączenie grzania lusterek i tylnej szyby.Kupiłem używany alternator oryginalny do tego modelu i elektryk złożył z dwóch jeden. Przełożył tylny dekiel wraz z regulatorem napięcia
bo reszta była w lepszym stanie i wszystko jest ok.A tak poza tym polecam warsztat CITO we Wrocławiu.
Dzięki za odpowiedzi .Problem rozwiązany okazało się że poprzedni właściciel wymienił alternator z nowszego modelu ,numer ten sam ale różnił się literką P.Ten alternator na stole probierczym zachowywał się normalnie i regulował napięcie takie jakie mu się zadało ale w aucie nie komunikował się ze sterownikiem akumulatora i pokazywał błędy które powodowały wyłączenie grzania lusterek i tylnej szyby.Kupiłem używany alternator oryginalny do tego modelu i elektryk złożył z dwóch jeden. Przełożył tylny dekiel wraz z regulatorem napięcia
bo reszta była w lepszym stanie i wszystko jest ok.A tak poza tym polecam warsztat CITO we Wrocławiu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 514
- Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: UK/Poznań
To jak to w końcu jest ?
Ja mam gateway po lifcie z klemą po lifcie ale alternator przed liftem. Brakuje mi wlasnie komunikacji przez co mam błąd ESP i błąd braku komunikacji z regulatorem napięcia w module komfortu. Wystarczy kabel alternator-gateway czy wymiana alternatora na lift + kabel?
Ja mam gateway po lifcie z klemą po lifcie ale alternator przed liftem. Brakuje mi wlasnie komunikacji przez co mam błąd ESP i błąd braku komunikacji z regulatorem napięcia w module komfortu. Wystarczy kabel alternator-gateway czy wymiana alternatora na lift + kabel?
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)