Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Akumulator, booster

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
stoyu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 kwie 2008, 13:14
Lokalizacja: W-ce

Akumulator, booster

Post autor: stoyu » 30 paź 2016, 09:28

Witam, jestem na etapie zakupu boostera do mojego AUDI A6 C6 3.0 TDI. Zeszłej zimy miałem problemy z akumulatorem, więc wymieniłem na nowy VARTA, prąd rozruchowy bodajże 920A. Wszystko było ok, aż do teraz. Pierwszy przymrozek - znów samochód nie ruszył. Myślę, że winą jest to, iż od dłuższego czasu poruszam się autem tylko praca-dom (jest to ok. 6-7km - w tym czasie nawet silnik nie zdąży się nagrzać, więc systematycznie się rozładowywał). Stwierdziłem, że jedynym rozwiązaniem jest zakup boostera, z którego odpalę auto w takich sytuacjach. Tutaj moje pytanie, jaki booster muszę wybrać? Co strona internetowa, to inne informacje. W opisie tych urządzeń podawany jest prąd rozruchowy oraz szczytowy. Nie chcę przepłacić, a dodatkowo dźwigać dodatkowych zbędnych kilogramów, stąd moje pytanie. Przykłady:

Kod: Zaznacz cały

https://www.conrad.pl/Urz%C4%85dzenie-rozruchowe,-booster-GYS-GYSPACK-400-025455,-Pr%C4%85d-rozruchowy-%2812V%29:-480-A.htm?websale8=conrad&pi=1331065&ci=SHOP_AREA_14724_0312033

Kod: Zaznacz cały

https://www.conrad.pl/Urz%C4%85dzenie-rozruchowe,-booster-VOLTCRAFT-VC-1400A,-Pr%C4%85d-rozruchowy-%2812V%29:-700-A,-22-Ah,-Ze-spr%C4%99%C5%BCark%C4%85.htm?websale8=conrad&pi=857308&ci=SHOP_AREA_14724_0312033

Kod: Zaznacz cały

https://www.conrad.pl/Urz%C4%85dzenie-rozruchowe,-booster-APA-Powerpack-Bully-z-4-A-%C5%82adowark%C4%85-16526,-Pr%C4%85d-rozruchowy-%2812V%29:-1000-A,-18-Ah.htm?websale8=conrad&pi=1007823&ci=SHOP_AREA_14724_0312033
Jeśli ktoś się orientuje w tych sprawach albo jeszcze lepiej używa takich urządzeń, będę wdzięczny za radę, pozdrawiam.

mario2560
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 05 lip 2014, 06:56
Lokalizacja: Suwałki / Białystok

Post autor: mario2560 » 30 paź 2016, 11:17

Uważam że najpierw powinieneś spróbować doładować akumulator, oraz sprawdzić czy z ładowaniem w aucie wszystko w porządku. Robiąc krótkie odcinki wystarczy co jakiś czas podłączyć na kilka godzin prostownik - doładować i akumulator daje radę.
Co do boostera to kup coś z odpowiednio dużą mocą i prądem rozruchowym. Pamiętaj że jak będziesz go wozić w bagażniku to możesz się niemiło rozczarować że w przypadku przymrozków akumulator nie da rady i booster razem z nim.
Używaliśmy kiedyś w pracy boostera, nie pamiętam modelu ale coś taniego i bez problemu stare sprintery odpalał - oczywiście naładowany, przyniesiony z ciepłego pomieszczenia.

Awatar użytkownika
stoyu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 kwie 2008, 13:14
Lokalizacja: W-ce

Post autor: stoyu » 30 paź 2016, 12:51

Wiem, ze sposob z prostownikiem bylby najlepszy, ale niestety mieszkam w bloku, auto stoi pod chmurka, wiec nie wchodzi to w gre, dlatego wlasnie doszedlem do opcji z boosterem.
Bylem w serwisie osiedlowym, nie jakims ASO, mysle ze wystarczy i goscie powiedzieli ze ładowanie jest ok, wiec wyglada na to, ze jedyny problem to wlasnie te małe odcinki.
W takim razie rozumiem, ze musze jednak patrzec na prad rozruchowy - prad szczytowy nic nie znaczy i czeka mnie dzwiganie 9,5kg zamiast 4,5kg z rana, nie mowiac o dwukrotnie wiekszej cenie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 paź 2016, 13:36

Zacznijmy od tego jaki w ogóle powinieneś mieć akumulator w swoim aucie. Możliwe, że masz aku o zbyt dużej pojemności i mimo poprawnego napięcia ładowania jest on cały czas niedoładowany. Na wlepce w bagażniku masz napisane jaki powinien być u Ciebie (zrób zdjęcie wlepki i wrzuć na forum). To, że auto pokonuje kilka kilometrów w jedną stronę i się nie rozgrzeje nie powoduje, że w tym czasie akumulator się nie ładuje. Po to jest sterownik blisko aku, aby jak najoptymalniej naładować aku w jak najkrótszym czasie. Po drugie, możliwe, że masz źle zakodowany akumulator. Po trzecie, popraw dane w profilu, ponieważ silnik o kodzie CDUC nie występował w 2005 roku <lol>.

Awatar użytkownika
stoyu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 kwie 2008, 13:14
Lokalizacja: W-ce

Post autor: stoyu » 30 paź 2016, 16:26

Więc tak:
Po pierwsze i po drugie:

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//a6klub.pl/a6c6-jaki-akumulator-do-30-tdi-quattro-vt84658.htm
czyli Varta 110Ah 920A (aktualnie nie produkują 850A, który był zamontowany fabrycznie), samochód był w ASO po wymianie akumulatora, powiedzieli że kodowanie dla niego jest takie samo.
po trzecie: mówisz masz

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 paź 2016, 16:48

Dla sterownika najważniejsza jest zaprogramowana pojemność akumulatora, która musi odpowiadać tej na aku. Prąd rozruchowy jest dla niego nieważny.

Awatar użytkownika
stoyu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 kwie 2008, 13:14
Lokalizacja: W-ce

Post autor: stoyu » 30 paź 2016, 19:43

ponawiam wiec odpowiedz, ze kodowanie jest ok, gdyz fabrycznie był 110Ah 850A

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 paź 2016, 19:48

Podłącz pod prostownik na cały dzień i wieczorem odłącz. Rano zobacz czy odpali.

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 30 paź 2016, 21:15

"stoyu" To nie wina krótkich tras.
Ja też robię tylko krótkie trasy do pracy około 10 km i też w tamtym roku wymieniłem aku (był jeszcze oryginalny) na właśnie Varte, więc na taki jak Ty i teraz też ma rok i problemów z odpaleniem nie mam, mimo że czasami jak sprawdzam VCDSm to sypie błędami że brak komunikacji ze sterownikiem i podcina np. ogrzanie lusterek. U mnie ładownie sprawdzone miernikiem i jest ok ale już teraz wiem że to wina regulatora.
Jeśli masz dobrze zakodowany aku to jeszcze jest możliwość że włożyli ci jakiś stary zleżały.

Jak aku z pewnego źródła to VCDS zgłasza jakieś błędy ?
Oryginalna pełna opcja S-Line

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja