Akumulator 95ah do 2.4 na taxi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lut 2018, 00:16
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kraków
Akumulator 95ah do 2.4 na taxi?
Witam szanowne grono kolegow i kolezanek.
Przepraszam z gory za brak polskich znakow ale pisze z telefonu.
Otoz mam pytanie ponoewaz aktualnie mam wymieniony w ramach gwarancji akumulator 74ah, pierwszy umarl po poltorej roku, a u mnie po kupnie auta wytrzymal 3 miesiace. Zaczal sie problem zima po kupnie auta od razu uzbrojony samochod na taxi. Wiadomo klient kilkanascie czasem kilkadziesiat minut postoju wlaczone mmi (radio) nic wiecej. Dostalem aku z gwarancji nowy o tych samyxh parametrach (zakodowany byl na 95ah wiec zmienilem kodowanie po na 72ah jeszcze przed wymiana starego. Sprawa wyglada tak zepo wymianie aku w lecie auto moglo stac nawet 5 godzin na wlaczonym radiu i stan aku maks spadal do 60 procent i wszatko bylo ok. Teraz troche chlodniej i sytuacja zaczyna sie nawracac znow po ok 20min system zostanie odciety itd i poziom 10 procent, ale auto zapala. Po nocy (dzisiaj -11) rano 10 procent ale odpalil bez problmu. Ale czuc ze juz niw kreci jak na poczatku. Po wymianie npiecie powoli spadalo z 13v w dol teraz zaczyna po zgaszeniu mimo ze na mmi 100% spada od 12.3 w dol (wg mmi). Wg wlepki fabruczny aku powinien miec 80ah, a alternator rowniez wg. Kodu mam 180A. Czy w takim wypadku moge zastosowac akumulator 95ah? Po xamknieciu auta trojkat gasnie po ok. 30 sekundach wiec raczej chyba nie zzera nic pradu bo problem w sumie pojawia soe tylko w szybkim ubywaniu baterii na postoju.
Prosze o rady.
Pozdrawiam
Krzysiek
Przepraszam z gory za brak polskich znakow ale pisze z telefonu.
Otoz mam pytanie ponoewaz aktualnie mam wymieniony w ramach gwarancji akumulator 74ah, pierwszy umarl po poltorej roku, a u mnie po kupnie auta wytrzymal 3 miesiace. Zaczal sie problem zima po kupnie auta od razu uzbrojony samochod na taxi. Wiadomo klient kilkanascie czasem kilkadziesiat minut postoju wlaczone mmi (radio) nic wiecej. Dostalem aku z gwarancji nowy o tych samyxh parametrach (zakodowany byl na 95ah wiec zmienilem kodowanie po na 72ah jeszcze przed wymiana starego. Sprawa wyglada tak zepo wymianie aku w lecie auto moglo stac nawet 5 godzin na wlaczonym radiu i stan aku maks spadal do 60 procent i wszatko bylo ok. Teraz troche chlodniej i sytuacja zaczyna sie nawracac znow po ok 20min system zostanie odciety itd i poziom 10 procent, ale auto zapala. Po nocy (dzisiaj -11) rano 10 procent ale odpalil bez problmu. Ale czuc ze juz niw kreci jak na poczatku. Po wymianie npiecie powoli spadalo z 13v w dol teraz zaczyna po zgaszeniu mimo ze na mmi 100% spada od 12.3 w dol (wg mmi). Wg wlepki fabruczny aku powinien miec 80ah, a alternator rowniez wg. Kodu mam 180A. Czy w takim wypadku moge zastosowac akumulator 95ah? Po xamknieciu auta trojkat gasnie po ok. 30 sekundach wiec raczej chyba nie zzera nic pradu bo problem w sumie pojawia soe tylko w szybkim ubywaniu baterii na postoju.
Prosze o rady.
Pozdrawiam
Krzysiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lut 2018, 00:16
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kraków
Nie sprawdzalem poki co miernikiem, ale wg. Mmi napiecie ladowania jak wszystko wylaczone poza mmi (bo nie dziala przycisk wylaczania) to ok. 13.7. Natomiast jak wlaczony nawiew, swiatla, kogut taxi ledowy zapalony, zasilanie kasy plus ladowarka do tableta i do stacjonarnej navi to ok 13.35V. Napiecie akumulatora rano ok 12-12.2V
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Problem "akumulatorowy" nie jest jednopłaszczyznowy.Nexmader pisze:Otoz mam pytanie ponoewaz aktualnie mam wymieniony w ramach gwarancji akumulator 74ah, pierwszy umarl po poltorej roku, a u mnie po kupnie auta wytrzymal 3 miesiace. Zaczal sie problem
Na dobrą kondycję aku w aucie składa się wiele czynników.
Proponuję lekturę https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP ... 3vw/videos Warto poświęcić trochę czasu, aby nabyć wiedzy podanej w bardzo przystępny sposób przez Panów Roberta i Andrzeja. Kopalnia przydatnych informacji, polecam !
W przypadku aut wykorzystywanych, jako taxi, akumulator pracuje w specyficznych warunkach - częsty rozruch silnika, częste krótkie odcinki pokonywanej trasy, praca urządzeń elektr. na postoju.
Proponuję :
1. Akumulator - płyty wykonane w technologi odlewu grawitacyjnego. Niestety większość akumulatorów obecnie produkowanych posiada płyty wykonane w technologii cięto-ciągnionej.
Polecam Amega 7 (płyty odlew graw., dodatek amonowy)
2. Sprawdzanie stanu naładowania + koniecznie raz na miesiąc doładowanie ładowarką
3. Sprawdzenie gęstości elektrolitu, w przypadku zbyt małej, ładowanie ładowarką, pozwalającą na jego zagęszczenie (przy tym procesie proponuję wymontować aku z auto lub zdemontować choć jedną z klem ). Tu mała uwaga - nie wszystkie ładowarki to potrafią.
To, że naładowaliśmy akumulator ładowarką (obojętnie jaką) zwykłym programem ładowania(zatrzymanie procesu przy około 14.8V), nie świadczy, że akumulator jest w pełni naładowany. Aby to stwierdzić, sprawdzić należy jeszcze gęstość elektrolitu.
4.Sprawdzenie jakości ładowania przez alternator.
Wskazanie MMI - nie pokazuje stanu naładowania akumulatora lecz stan akumulatora, wskazanie 100 % sygnalizuje, że przy następnym wyłączeniu silnika nie będą wprowadzane poziomy odłączania.
Czyli wskazanie 100% nie mówi, że nasz akumulator jest w 100%-ach naładowany, w 100%-ach sprawny. Mówi, że jest w 100%-ach wystarczający do rozruchu auta i na daną chwilę nie będą odłączane żadne urządzenia elektryczne w aucie.
a6-c6-rozladowany-akumulator-vt90130,315.htm#910812
Ostatnio zmieniony 28 lis 2018, 21:38 przez tomnik, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lut 2018, 00:16
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kraków
Panowie a wiec tak
Na rozgrzanym silniku przy wylaczonym wszystkim oprocz radia napiecie na zaciskach pod maska ok. 14.1V natomiast na klemach aku ok. 13.6V czy taki wynik jest prawdlowy? Kabel plusowy ktory biegnie z pod maski w strone chyba akumulatora jest lekko cieply a ten ktory idzie w dol chyba do alternatora podobny choc xhyba troszke chlodniejszy. Aczkolwiek nie jest goracy ani mocno zagrzany, jest lekko cieply. Czy aku 74ah powinien zostac zakodowany na 70ah czy moze na 80ah?
Jest jeszze jedna sprawa, probowalem vcdsem celowo zmienic chocby jedna cyfre na inna badz litere a kodowanie i tak jest akceptowane, czy to normalne?
Na rozgrzanym silniku przy wylaczonym wszystkim oprocz radia napiecie na zaciskach pod maska ok. 14.1V natomiast na klemach aku ok. 13.6V czy taki wynik jest prawdlowy? Kabel plusowy ktory biegnie z pod maski w strone chyba akumulatora jest lekko cieply a ten ktory idzie w dol chyba do alternatora podobny choc xhyba troszke chlodniejszy. Aczkolwiek nie jest goracy ani mocno zagrzany, jest lekko cieply. Czy aku 74ah powinien zostac zakodowany na 70ah czy moze na 80ah?
Jest jeszze jedna sprawa, probowalem vcdsem celowo zmienic chocby jedna cyfre na inna badz litere a kodowanie i tak jest akceptowane, czy to normalne?
Witam, ja się podepnę pod temat bo i ja mam problem z akumulatorem. Jak dziennie odpalam to jest OK lecz auto stało 2 dni i ledwo odpaliło. Kolejnym razem znów 2 dni i koniec. Po podpięciu miernika wykazało
Podpiąłem prostownik i na załączonym aucie lecz wszystko wyłączone pokazuje 13.85
Włączone światła 13.75
Klima 13.68
A w lato auto może stać 10 dni i odpala bez problemu
Podpiąłem prostownik i na załączonym aucie lecz wszystko wyłączone pokazuje 13.85
Włączone światła 13.75
Klima 13.68
A w lato auto może stać 10 dni i odpala bez problemu
13.85 ładowanie
13.75 na światłach
13.68 klimatyzacja
Jeszcze sprawdzę pobór prądu jutro jaki mam na wyłączonym samochodzie i napisze
Pobór prądu za pierwszym razem bez zamknięcia drzwi pokazał mi 0.04
https://www.fotosik.pl/zd...fDIQxWtWCnTfVJQ
Przełączyłem na miliampery i oscylował w przedziale 31.2 do 38.9
https://www.fotosik.pl/zd...PL1nwcIRFvp_cbD
https://www.fotosik.pl/zd...AwVi56stYaBk4Rj
Potem zamknąłem auto z alarmu i już było 0.12
https://www.fotosik.pl/zd...H8N2qCwaKR5E7IE
Więc wyłączyłem alarm i zamknąłem drzwi normalnie z kluczyka i znów 0.12
Kilka krotnie próbowałem i za każdym razem 0.12 miałem. Chodź nie wiem czemu po kilku próbach zamykana auta znów wyskoczył raz wynik 0.04
Zacząłem wyciągać bezpieczniki z bagażnika i jak wyjąłem ten ze zdjęcia i włożyłem to z 0.12 zeszło na 0-04 ale nie wiem czy to przypadek bo potem znów ten test wykonałem i nie spadało już tylko się utrzymywało na 0.12.
https://www.fotosik.pl/zd...kMBdHskTYCbrbwi
Wyczytałem ze jest to bezpiecznik od inteligentny moduł mocy (układ komfortu)
Jeszcze raz się podepnę i będę wyciągał bezpieczniki z przodu od kierowcy i pasażera
13.75 na światłach
13.68 klimatyzacja
Jeszcze sprawdzę pobór prądu jutro jaki mam na wyłączonym samochodzie i napisze
Pobór prądu za pierwszym razem bez zamknięcia drzwi pokazał mi 0.04
https://www.fotosik.pl/zd...fDIQxWtWCnTfVJQ
Przełączyłem na miliampery i oscylował w przedziale 31.2 do 38.9
https://www.fotosik.pl/zd...PL1nwcIRFvp_cbD
https://www.fotosik.pl/zd...AwVi56stYaBk4Rj
Potem zamknąłem auto z alarmu i już było 0.12
https://www.fotosik.pl/zd...H8N2qCwaKR5E7IE
Więc wyłączyłem alarm i zamknąłem drzwi normalnie z kluczyka i znów 0.12
Kilka krotnie próbowałem i za każdym razem 0.12 miałem. Chodź nie wiem czemu po kilku próbach zamykana auta znów wyskoczył raz wynik 0.04
Zacząłem wyciągać bezpieczniki z bagażnika i jak wyjąłem ten ze zdjęcia i włożyłem to z 0.12 zeszło na 0-04 ale nie wiem czy to przypadek bo potem znów ten test wykonałem i nie spadało już tylko się utrzymywało na 0.12.
https://www.fotosik.pl/zd...kMBdHskTYCbrbwi
Wyczytałem ze jest to bezpiecznik od inteligentny moduł mocy (układ komfortu)
Jeszcze raz się podepnę i będę wyciągał bezpieczniki z przodu od kierowcy i pasażera