Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6C6 SWAP silnika 2,0TFSI na 1,8T problem z ABS i tempomatem

Elektryka
ODPOWIEDZ
fugin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 01 kwie 2012, 17:23
Lokalizacja: Zielona Góra

A6C6 SWAP silnika 2,0TFSI na 1,8T problem z ABS i tempomatem

Post autor: fugin85 » 25 maja 2017, 13:40

Witam wykonałem swap silnika 2,0TFSI na 1,8T, wszystko robiłem sam, trochę z tym pracy było, auto już jeździ zagazowane LPG od 4msc, ale mam problem z aktywacją tempomatu, ponieważ sterownik silnika (ori. 1,8T BEX 190KM z 2003r) nie widzi prędkości z ABS, myślę aby przełożyć pompe ABS z dawcy, ale znowu nie wiem czy będzie działać licznik (prędkość) i ESP, pytanie czy ktoś wie co trzeba zmienić w sterowniku silnika aby zobaczył prędkość ?
Tam prędkość idzie po CAN, może coś trzeba zmienić w sterowniku ABS (kodowanie) tylko nie wiem na jakie skoro taki silnik nigdy nie występował w tym aucie. Może jakiś dodatkowy sygnał do sterownika silnika wysłać aby zobaczył prędkość tylko na jaki pin sterownika. Ogólnie to wszystko działa ABS, ESP, na desce po jakiś 60 km od skasowania pojawia się błąd Check engine (błąd czujnika prędkości) poza tym żadnych błędów nie wyrzuca, chcę to zrobić bo kasowanie co chwilę żółtej kontrolki raz że uciążliwe, dwa zmniejsza czujność na inne awarie, trzy nie działa tempomat.
Może ktoś ma jakieś doświadczenie, pomysły?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 maja 2017, 23:26

Do ECU motronic 7.1/7.5 w starszych modelach ( B5 , C5 ) sygnał prędkości był wysyłany przez licznik

tak jak piszesz w B6 sygnał ten idzie ze sterownika ABS lub licznika po szynie CAN , możliwe że sam sterownik przyjmie sygnał analogowy - na pinie 54 ale... skąd w c6 wyczarować taki sygnał?

fugin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 01 kwie 2012, 17:23
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: fugin85 » 26 maja 2017, 07:26

Jak przyjmie analog to mogę spróbować z czujnika Gala (prędkość do ściszania radia, czujników parkowania, opcji taxi, gdzieś on tam fruwa :) , kwestia znaleźć i podłączyć o ile sterownik kupi sygnał na tym pinie to super i dzięki kolego za podpowiedź :) w ten weekend nie mam czasu ale jest szansa że na następny do tego przysiądę :) Oby sterownik chciał kupić sygnał analogowy, bo inaczej rezanie w mapach itp, czyli spora lektura :(

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 maja 2017, 13:27

co do 1.8T musiałbyś kolege Lukasz13 popytać - on ogarnia te sterowniki

rafal8484

Post autor: rafal8484 » 22 maja 2019, 22:11

witam kolego, bardzo mnie zaciekawił swap jaki wykonałeś, czy mógłbyś mi napisać czy bardzo problematyczne to było, co działa a co nie i z czym był największy problem,
sam robiłem różne swapy w audi ale przeważnie w dieslu, udało mi się nawet włożyć afn do a4 b7,
myślałem o włożeniu 1.8t do a6 c6 i chciałem się dowiedzieć czy to gra warta świeczki
z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

[ Dodano: 2019-05-22, 22:11 ]
fugin85, witam, dodałem odpowiedź do twojego wątku, jak będziesz mógł to daj znać

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl