a6 c6 2.0 TDI BRE problem z odpaleniem/słaby akumulator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lis 2014, 12:07
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość/Plymouth UK
a6 c6 2.0 TDI BRE problem z odpaleniem/słaby akumulator
Witam. Posiadam Audi A6 C6. W listopadzie zeszłego roku miałem wymieniany alternator, kabel od terminalu do rozrusznika na nowy ori, oraz akumulator. Mechanik który to robił wymienił akumulator na Lion Battery (096 Battery) Amp Hours: (Ah): 70Ah Cold Cranking Amp: (CCA): 640. Jak dotąd nie miałem żadnych problemów. Lecz wczoraj samochód miał już problem z odpaleniem, ale jakoś dał radę. Lecz przed chwilą podchodzę a tu ze dwa razy zakręcił, kontrolki zaczęły się świecić, i pyka licznik i alternator. Wskaźnik akumulatora na mmi pokazywał niby 100% ale teraz juz 30. Fakt wczoraj siedziałem trochę w vcds'ie bo kasowałem serwis, włączałem funkcje światła drl w mmi, oraz opuszczanie szyb z pilota. Ale po tych zabiegach odpaliła i było ok.
I tutaj moje pytanie co to może być ?
Za mały akumulator ? Jeśli tak to jechać na gwarancję z nim czy kupić nowy większy ?
Czy ja coś nabroiłem w VCDS ?
Wiem że akumulator nie był programowany ani nic
Dodam że wczoraj zauważyłem że znowu kabel od terminalu do rozrusznika, tutaj gdzie jest miejsce do podłączenia kabli ten dzyndzel był ciepły/gorący.
Dorzucam jeszcze błędy z VCDS
Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.lbl
Part No SW: 4F0 910 517 K HW: 4F0 614 517 K
Component: ESP 8.0 front H04 0090
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0020855
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 2C5687B38F672B2165-8078
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 128
Mileage: 219283 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.19
Time: 20:16:26
Freeze Frame:
Hex Value: 0x00C0
Hex Value: 0x4086
Hex Value: 0x0003
Hex Value: 0x165C
Hex Value: 0x00FF
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component: J0644 BEM H12 0590
Revision: 00000000 Serial number: 00000000148450
Shop #: WSC 00378 210 52219
VCID: 23446C8FE2B9E459D4-8076
Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 C
Component: von VA0 1510310130
Coding: 344630393135313035432056413031353130333130313330
Shop #: WSC 00000 384 00290
1 Fault Found:
02256 - Quiescent Current
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 136
Mileage: 219393 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.24
Time: 20:30:51
I tutaj moje pytanie co to może być ?
Za mały akumulator ? Jeśli tak to jechać na gwarancję z nim czy kupić nowy większy ?
Czy ja coś nabroiłem w VCDS ?
Wiem że akumulator nie był programowany ani nic
Dodam że wczoraj zauważyłem że znowu kabel od terminalu do rozrusznika, tutaj gdzie jest miejsce do podłączenia kabli ten dzyndzel był ciepły/gorący.
Dorzucam jeszcze błędy z VCDS
Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.lbl
Part No SW: 4F0 910 517 K HW: 4F0 614 517 K
Component: ESP 8.0 front H04 0090
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0020855
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 2C5687B38F672B2165-8078
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 128
Mileage: 219283 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.19
Time: 20:16:26
Freeze Frame:
Hex Value: 0x00C0
Hex Value: 0x4086
Hex Value: 0x0003
Hex Value: 0x165C
Hex Value: 0x00FF
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component: J0644 BEM H12 0590
Revision: 00000000 Serial number: 00000000148450
Shop #: WSC 00378 210 52219
VCID: 23446C8FE2B9E459D4-8076
Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 C
Component: von VA0 1510310130
Coding: 344630393135313035432056413031353130333130313330
Shop #: WSC 00000 384 00290
1 Fault Found:
02256 - Quiescent Current
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 136
Mileage: 219393 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.24
Time: 20:30:51
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lis 2014, 12:07
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość/Plymouth UK
Powiem Ci tak. Ogólnie to mieszkam w Anglii. A na serwis po kupnie dałem do mechanika. No i on wymieniał. Powiedział że będzie ok bo tutaj nie ma niskich temperatur i to starczy i tak było póki co. Odpaliłem ją z kabli pochodziła z 20 minut później przegoniłem ją na autostradzie jakieś 50 km a na mmi pokazuje 10 % naładowania. Mógłby się sterownik rozkodować ? Dobrze zaraz wyślę Ci na pw zdjęcie nalepki...
Jeszcze dodam. Znając życie dobierany był na stronie z częściami po numerze rejestracyjnym...
Jeszcze dodam. Znając życie dobierany był na stronie z częściami po numerze rejestracyjnym...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Sprawdziłem w ETCE i fabrycznie miałeś akumulator o pojemności 95 Ah, więc obecny jest za mały
. Nie dziwię się, że akumulator zaczyna wariować. Sterownik myśli, że ma większy akumulator (wątpię, aby zmienili kodowanie) i dłużej go ładuje, co może powodować grzanie się złącza. Musisz kupić nowy akumulator o pojemności 95 Ah, np. VARTA Blue Dynamic 595 402 080. Warto też sprawdzić kodowanie. Powinien być zakodowany jako 000 915 105 AH lub 000 915 105 DK. Kodowanie sprawdzisz w sterowniku [61] lub [19] (zależy od modułu). Podczas wymiany podłącz do złącz pod maską np. prostownik, aby zachować ciągłość i nie stracić pozostałych kodować (szyby itp.).
[ Dodano: 2017-09-02, 11:45 ]
Dobieranie na podstawie katalogów czy stron sprawdzało się, ale w starszych autach
.

[ Dodano: 2017-09-02, 11:45 ]
Dobieranie na podstawie katalogów czy stron sprawdzało się, ale w starszych autach

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lis 2014, 12:07
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość/Plymouth UK
Też racja. Tylko się zastanawiam co. Przed wymianą kabla od terminalu do rozrusznika też się trochę grzał, i jak dłużej na zapłonie stał to miał problem z odpaleniem, tak jak by na zapłonie dużo prądu tracił, albo gubił mase. Po wymianie przewodu na ori było ok do wczoraj gdzie był włączony zapłon bo kasowałem serwis itd ale później odpaliłem i było ok chociaż kabel też się nagrzał trochę. A dzisiaj to ameno.
[ Dodano: 2017-09-02, 16:49 ]
A wiecie co to jest za opcja w mmi ? Supplem. heater ? Bo wczoraj chyba włączyłem tą opcje przez przypadek ?
[ Dodano: 2017-09-02, 17:21 ]
Dobra już wiem co to jest i pewnie ona mi zabrała prąd.... Tylko teraz pytanie dlaczego nie chciał aku doładować po takim czasie tzn. 20 minut postoju i 50 km autostrady + 10 minut miasta. Póki co nie dorwałem miernika żeby sprawdzić ile aku ma i czy jest ładowanie. Ale w tym aku jest to takie oczko co niby pokazuję sprawność aku i jest niby zielone... Chyba że niby wg niego jest ok a przez to że jest mniejszy nie da juz tyle prądu na rozruch...
[ Dodano: 2017-09-03, 12:11 ]
Witam ponownie.... Dziwna sprawa się dzieje z autkiem. Tak jak wczoraj pisałem po przejechaniu się itd mmi pokazywalo 10% naladowania i po zgaszeniu silnika nie mogłem już odpalić. A co najlepsze. Wczoraj gdzieś około 22 przyjechał mechanik pod dom żeby mi odpalić samochód bo miałem ją postawić do garażu ale co najlepsze ODPALIŁA sama bez żadnych kabli ani nic
. Później chodziła z 20 minut i doładowało aku do 80 %. Może domyślacie się co to za cuda ? 
[ Dodano: 2017-09-02, 16:49 ]
A wiecie co to jest za opcja w mmi ? Supplem. heater ? Bo wczoraj chyba włączyłem tą opcje przez przypadek ?
[ Dodano: 2017-09-02, 17:21 ]
Dobra już wiem co to jest i pewnie ona mi zabrała prąd.... Tylko teraz pytanie dlaczego nie chciał aku doładować po takim czasie tzn. 20 minut postoju i 50 km autostrady + 10 minut miasta. Póki co nie dorwałem miernika żeby sprawdzić ile aku ma i czy jest ładowanie. Ale w tym aku jest to takie oczko co niby pokazuję sprawność aku i jest niby zielone... Chyba że niby wg niego jest ok a przez to że jest mniejszy nie da juz tyle prądu na rozruch...
[ Dodano: 2017-09-03, 12:11 ]
Witam ponownie.... Dziwna sprawa się dzieje z autkiem. Tak jak wczoraj pisałem po przejechaniu się itd mmi pokazywalo 10% naladowania i po zgaszeniu silnika nie mogłem już odpalić. A co najlepsze. Wczoraj gdzieś około 22 przyjechał mechanik pod dom żeby mi odpalić samochód bo miałem ją postawić do garażu ale co najlepsze ODPALIŁA sama bez żadnych kabli ani nic


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk