Mam problem polegający na tym że co chwila występują zwarcia w zbiorniku paliwa na zasilaniu pompki paliwa, pali się bezpiecznik.
Korpus pompki i dekiel są tak blisko siebie że piny praktycznie stykają się ze sobą. Podejrzewam że albo zbiornik jest od innego auta (klika cm niższy) albo sama pompka jest nie od tego modelu.
Muszę od razu napisać że prawidłowo wchodzi w kosz w zbiorniku i zatrzaskuje się po przekręceniu. Może ktoś zetknął się z dokładnie tym modelem i wie jaka oryginalnie pompka jest tutaj stosowana. Jest to audi A6 C5 2.4 V6 165 KM, przed liftem
Ta która jest teraz, to dokładnie taka jak na zdjęciach:
Zwarcia w zbiorniku na zasilaniu pompki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 cze 2020, 10:57
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Zwarcia w zbiorniku na zasilaniu pompki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zwarcia w zbiorniku na zasilaniu pompki
U mnie historia była podobna: pompa paliwa (oryginał) pracowała aż wyzionęła ducha (paliła bezpiecznik), po wymianie pracowała minutę i zdychała, w końcu spaliła się na amen - ciśnienie paliwa na listwie było tak niskie, że V6 gasł na wolnych (pompa złom). Winnym okazało się przytkane odpowietrzenie baku paliwa, zasysało zbiornik do środka, takie robiło podciśnienie, aż padł najsłabszy element, pompa paliwa. Po udrożnieniu i wymianie pompy: jak ręką odjął.piotrekaudia6c5 pisze: ↑19 kwie 2021, 08:04Mam problem polegający na tym że co chwila występują zwarcia w zbiorniku paliwa na zasilaniu pompki paliwa, pali się bezpiecznik.
Zwarcie wystąpi natychmiast (bezpiecznik poleci od razu), przeciążenie prądowe spali bezpiecznik dopiero po krótkiej chwili. Odróźnij te dwie rzeczy, najlepiej wpiąć się multimetrem i sprawdzić pobór na przewodzie zasilającym pompę (bodajże bezpiecznik 28 ale upewnij się w instrukcji).
Jeśli podciśnienie załatwiło pompę, odkręcając korek wlewu usłyszysz przeciąg powietrza zasysanego do zbiornika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 cze 2020, 10:57
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zwarcia w zbiorniku na zasilaniu pompki
Nie chodzi tu o podciśnienie. Dekielek jest tak blisko pompki że robi się zwarcie widać uszkodzoną izolacje na kablu. oczywiście można bawić się w odginanie pinów, izolowanie itp, ale chciałem zrobić to porządnie. Podejrzewam że zbiornik paliwa jest kilka cm niższy np od Audi A4.
Słuchaj odróżniam zwarcie od przeciążenia, teraz tymczasowo odgiąłem piny i zwarcie nie występuje, pompka pobiera ok. 5,8 A, tak jest to bezpiecznik 28.
A tak na marginesie odradzam podłączanie amperomierza zamiast bezpiecznika kiedy masz zwarcie
Słuchaj odróżniam zwarcie od przeciążenia, teraz tymczasowo odgiąłem piny i zwarcie nie występuje, pompka pobiera ok. 5,8 A, tak jest to bezpiecznik 28.
A tak na marginesie odradzam podłączanie amperomierza zamiast bezpiecznika kiedy masz zwarcie
