[A6 C5] Zapach spalenizny z kratek nadmuchu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
[A6 C5] Zapach spalenizny z kratek nadmuchu.
Witam.
Ciężko opisać problem, bo nie pojawia się zawsze i nie w tych samych momentach.
Ogólnie rzecz biorąc to śmierdzi jakaś paloną elektroniką (albo czymś podobnym) z kratek nawiewu.
Przeważnie smród czuć jak silnik nabierze trochę temperatury (zdarzało się również, że zaraz po odpaleniu czuć było ów zapach). Po złapaniu temperatury śmierdzi jakieś 5-10min i przestaje.
Auto kupiłem niedawno i podobno klimatyzacja była w nim odgrzybiana.
Czego to może być wina? Smród jest dość mocny i denerwujący.
Ciężko opisać problem, bo nie pojawia się zawsze i nie w tych samych momentach.
Ogólnie rzecz biorąc to śmierdzi jakaś paloną elektroniką (albo czymś podobnym) z kratek nawiewu.
Przeważnie smród czuć jak silnik nabierze trochę temperatury (zdarzało się również, że zaraz po odpaleniu czuć było ów zapach). Po złapaniu temperatury śmierdzi jakieś 5-10min i przestaje.
Auto kupiłem niedawno i podobno klimatyzacja była w nim odgrzybiana.
Czego to może być wina? Smród jest dość mocny i denerwujący.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
witam mowisz czyms podobnym moze gdzies saczy olej na kolektor wydechowy i zaciaga do srodka a jak sie wypali to nie ale ciezko powiedziec bo tu nie czuje:P
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
- remczar
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 19 sty 2008, 17:08
- Lokalizacja: Strzegom / Berlin
Witam, pozwolicie, ze sie podepne do tematu, bo ja u siebie ostatnio rowniez zauwazylem podobne objawy i nie mam pojecia co to moze byc. Czasem slychac pod deska rozdzielcza calkiem z prawej strony taki pisk, ale tylko jak nawiew jest ustawiony na mala predkosc (1-2 kreski) no i jak wlacze mocne grzanie to czuc wlasnie taki dziwny zapach jakby podgrzanego plastiku (?). Jeszcze jedna rzecz. Jak ktos znajdzie rozwiazanie problemu, to bede bardzo wdzieczny 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Udało się komuś uporać z problemem przykrego zapachu? U mnie zapach pojawia się kiedy chce. Raz niedługo po ruszeniu (bardzo rzadko), raz jak silnik nabierze temperatury (najczęściej i zanika po 5-10min, a potem pojawia się po kilkunastu kilometrach i tak w kkółko), a czasami wcale się nie pojawia. Co to może być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Zapach spalenizny z kratek nadmuchu
Witam klubowiczów,
Również podepnę się pod temat. Tak jak u większości, zapach pojawia się po kilku minutach jazdy i po minucie-dwóch ustaje. Dodam, że niedawno był wyciek płynu do spryskiwaczy, który został naprawiony (Sądziłem, że jakiś przewód dotyka silnika i się topi) jednak po naprawie nic się nie zmieniło.
Ponadto, w cieplejsze dni można było przez ok. 20 sekund zobaczyć po otwarciu maski siwy dym z kratki na osłonie akumulatora po stronie kierowcy. Dodam jeszcze, że prawie zawsze po wyłączeniu silnika przez ok. 10 sekund słychać cichy szelst od klimatyzacji tak jakby ciśnienie gdzieś opadało albo coś hamowało.
Bardzo proszę o wyrozumiałość, ponieważ jestem w tym temacie zielony.
Jeżeli ktoś z was się uporał z owym problemem, to bardzo proszę, napiszcie bo powoli zaczyna to już męczyć.
Również podepnę się pod temat. Tak jak u większości, zapach pojawia się po kilku minutach jazdy i po minucie-dwóch ustaje. Dodam, że niedawno był wyciek płynu do spryskiwaczy, który został naprawiony (Sądziłem, że jakiś przewód dotyka silnika i się topi) jednak po naprawie nic się nie zmieniło.
Ponadto, w cieplejsze dni można było przez ok. 20 sekund zobaczyć po otwarciu maski siwy dym z kratki na osłonie akumulatora po stronie kierowcy. Dodam jeszcze, że prawie zawsze po wyłączeniu silnika przez ok. 10 sekund słychać cichy szelst od klimatyzacji tak jakby ciśnienie gdzieś opadało albo coś hamowało.
Bardzo proszę o wyrozumiałość, ponieważ jestem w tym temacie zielony.

Jeżeli ktoś z was się uporał z owym problemem, to bardzo proszę, napiszcie bo powoli zaczyna to już męczyć.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Myslę, że jak wtedy zajrzysz pod osłonę to będzie jasne skąd ten dymAudiowizulany pisze:Ponadto, w cieplejsze dni można było przez ok. 20 sekund zobaczyć po otwarciu maski siwy dym z kratki na osłonie akumulatora po stronie kierowcy.

To akurat nie jest nic niezwykłego, normalneAudiowizulany pisze:Dodam jeszcze, że prawie zawsze po wyłączeniu silnika przez ok. 10 sekund słychać cichy szelst od klimatyzacji tak jakby ciśnienie gdzieś opadało albo coś hamowało.

Części samochodowe online - Motostacja pl
Ja miałem podobny przypadek .Nie wdawałem się w dyskusje tylko pędem do mechanika i okazało się ze za silnikiem kolo turbiny idzie wężyk powrotu oleju i jest tam rurka z pod której uszczelkę wydmuchało .Jak dostała trochę większych obrotów to na kolektor olej leciał i stąd ten smrodek.Radze szybko interweniować bo auto prześmierdnie i do tego zagrożenie pożarowe. Niestety żeby się tam dostać trzeba turbinę demontować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Zapach spaleniny
Jutro zerknę pod osłonę i dam znać czy coś było.
Dzięki za odpowiedź apropos tego szelestu/szumu po wyłączeniu silnika, nię będę miał powodu do niepokoju.
Dzięki za odpowiedź apropos tego szelestu/szumu po wyłączeniu silnika, nię będę miał powodu do niepokoju.
