

To właśnie nie nazywa się moduł komfortu, ale wszyscy na to mówią.A ja jestem pewien, że jest to wina modułu bo po zalaniu przestało działać i chce przełożyć inny moduł i dlatego się pytam co będzie z kodowaniem.kolega26 pisze:A6 ma ma moduł komfortu! I Onj chyba nie ma niczego wspólnego z oświetleniem wewnątrz. Bo kiedy moj sie zalał i przestał działać centralny z klucza, autozamykanie zamków itd. to swiatelka w srodku działały bez problemu.
proponował bym szukać przyczyny w mikrostykach zamka (wyłącznik krańcowy)dziadek-102 pisze::oops: Witam sedecznie!
Mam pytanie niemam oswietlenia po o twarciu drzwi kierowcy niedziala brzeczek od zapalonych swiatel ani tez nie swieci swiatelko w drzwich co moze byc przyczyną?? Moze moduł komfortu tylko jak go zlokalizować i jak go wymontować chodzi o audi a6 c5. jezeli ktoś wie prosze o pomoc. Z góry dziekuje!
Po pierwsze to się nie unoś bo Ci piórka opadną. Po drugie gdzie nie zajechałem (mowa o wyspecjalizowanych zakładach) to mówili, że C5 nie ma modułu komfortu tylko to nazywa się moduł centralnego zamka czy sterownik centralnego zamka. Znam człowieka co siedzi w elektronice od kilku lat i ma dużą reputację i on też to potwierdza. Moduł komfortu to obiegowa nazwa, której praktycznie każdy używa.robertinno pisze:do kolegi Levuss Koleżko skoro jesteś taki "mądry" to napisz co to jest skoro twoim zdaniem nie moduł komfortu??? :?:.
Dziękuję i to chyba już wszystko wyjaśnia w temacie nazewnictwa (punkcik leci do Ciebie)olo_gsm pisze:To może i ja wtrące swoje 3 grosze to tej nie prowadzącej do niczego dyskusji na temat nazwy :lol:
"Moduł komfortu" jest to sterownik odpowiadający za sterowanie centralnym zamkiem, oświetleniem wnętrza, sterowaniem radiowym, domykaniem szyb, otwieraniem bagażnika, alarmem. W VW w diagnostyce kryje się on pod adresem 46 czyli właśnie opisywany we wszystkich programach diagnostycznych jako "moduł komfortu". W Audi pomimo, że pełni on dokładnie te same funkcje jak w VW, w diagnostyce występuje pod adresem 35 czyli "centralny zamek". Na samym module też jest wytłoczona nazwa Tuerverriegelung co w wolnym tłumaczeniu oznacza "blokowanie drzwi".
Reasumując, uważam że nazywanie ich zamiennie modułem komfortu czy sterownikiem zamka jest jak najbardziej zasadne (nawet ich lokalizacja w a6 i np w passacie jest ta sama). Z tym , że określenie "moduł komfortu" jest moim zdaniem bardziej trafione, bo jako określenie uogólnione nie wskazuje na bezpośrednią funkcjonalność ograniczoną tylko do sterowania samym zamkiem centralnym.
Natomiast nawiązując do pytania postawionego przez autora. Możesz podmienić na próbę przedmiotowy sterownik i po ponownym wpięciu swojego starego sterownika pilot nadal powinien działać. Gdyby jednak wyleciał z pamięci to procedura kodowania pilota nie jest skomplikowana.
Pozdrawiam serdecznie