Wymiana licznika z JAEGER na VDO
Wymiana licznika z JAEGER na VDO
Panowie kupiłem od identycznego auta co moje, nawet z tego samego roku produkcji licznik VDO, plan jest taki aby podmienić jaegera, która obecnie jest w mojej A6.
Chce teraz dokonać podmiany i 3 duże kości (zielona, szara, niebieska) pasują jak ulał z jednym małym wyjątkiem, do mojego starego licznika dochodzi i jest podłączona mała kość 4 pinowa (do niej prowadzą 3 przewody) a niestety w liczniku VDO nie ma takiego wejścia (niby znalazłem w VDO jakieś wycięcie i 4 luty na płycie ale nie ma tam żadnej kostki). Podłączyłem licznik VDO do auta i wszystko działa (oczywiscie immo ale to nie na teraz sprawa), wstępnie nie zuważyłem że czegoś brakuje.
Moje pytanie czy ktoś się orientuje co to za kostaka 4 pinowa i co tam jest podłączona w moim starym liczniku?
Chce teraz dokonać podmiany i 3 duże kości (zielona, szara, niebieska) pasują jak ulał z jednym małym wyjątkiem, do mojego starego licznika dochodzi i jest podłączona mała kość 4 pinowa (do niej prowadzą 3 przewody) a niestety w liczniku VDO nie ma takiego wejścia (niby znalazłem w VDO jakieś wycięcie i 4 luty na płycie ale nie ma tam żadnej kostki). Podłączyłem licznik VDO do auta i wszystko działa (oczywiscie immo ale to nie na teraz sprawa), wstępnie nie zuważyłem że czegoś brakuje.
Moje pytanie czy ktoś się orientuje co to za kostaka 4 pinowa i co tam jest podłączona w moim starym liczniku?
Dorobiles kostke szara lub czerwona w zaleznosci czy zegarek cyfrowy czy analogowy???
Z radia trzeba podlaczyc kabelki do kostki DATA, CLOCK, ENABLE.
Co za kodowanie chcesz zrobic??
Musisz rowniez doprowadzic kabelek od spalania jesli go nie ma oraz zmasowac kilka aby nie wywalalo bledow na fisie.
Wszystko jest na forum opisane.
Z radia trzeba podlaczyc kabelki do kostki DATA, CLOCK, ENABLE.
Co za kodowanie chcesz zrobic??
Musisz rowniez doprowadzic kabelek od spalania jesli go nie ma oraz zmasowac kilka aby nie wywalalo bledow na fisie.
Wszystko jest na forum opisane.
BYLO:
Audi 80
Audi A4
Audi A6
Audi A3
Audi A8
JEST:
Audi S3
Audi A6
Audi 80
Audi A4
Audi A6
Audi A3
Audi A8
JEST:
Audi S3
Audi A6
Danio jak pisalem wyżej ogarnąłem to kodowaniem, żadnych kabelków nie trzeba ruszać jeśli fabrycznie jest wszystko.
Zegary miały aktywowną navigacje bo z takiego modelu zostały wyjęte i u mnie w efekcie tego nie było komunikacji radia z licznikiem. Radio zgłaszało błąd łączności z zegarami.
Tak jak pisałem wyżej zegary śmigaja aż miło
P.S. W kodowaniu 01 to aktywacja czujnika sprysków albo czujnik zuzycia klocków. Natomiast w adaptacji to rzeczywiscie radio
Zegary miały aktywowną navigacje bo z takiego modelu zostały wyjęte i u mnie w efekcie tego nie było komunikacji radia z licznikiem. Radio zgłaszało błąd łączności z zegarami.
Tak jak pisałem wyżej zegary śmigaja aż miło

P.S. W kodowaniu 01 to aktywacja czujnika sprysków albo czujnik zuzycia klocków. Natomiast w adaptacji to rzeczywiscie radio

Ostatnio zmieniony 16 kwie 2012, 10:27 przez vax, łącznie zmieniany 3 razy.
Tak, na fis mam widoczne stacje radiowe.rafal100 pisze:vax, stacje radiowe teraz tez na fisie masz
Wczesniej ( na starych zegarach ) tez miałes widoczne stacje radiowe ?
Na starych zegarach też tak było więc u mnie w gre wchodziła tylko adpatacja nowego licznika pod moje auto.
Danio pisze o tych kabelka ale to dotyczy tylko aut gdzie nie było fabrycznie takich funkcji.
Kolego rafał100 a jaki masz problem to może pomoge?
Na koniec mała ciekawostka, wtyczka 4 pinowa o któej było na początku postu jednak nie jest od radiowej synchronizacji zegara ponieważ w liczniku VDO nie ma takiej wtyczki a wczoraj uruchomiła mi się ta synchronizacja więc nadal pozostaje pytanie do czego ta wtyczka? Moim zdaniem może to być połączenie z telematikiem bo mam go w aucie.
Rafał zakładam, że masz fabryczne radio concert I/II :
1. Sprawdz najpierw programem vcds/vagcom czy radio nie ma błędu dot komunikacji z licznikiem.
2. Podaj jakie masz kodowanie licznika (soft. coding). Moim zdaniem tu moze byc problem.
3. Opcja na CAN, wejdz w/w programem w 17-instruments, nastepenie 10-adaptaci i sprawdz wartosci bloku 61 (podaj na forum). W tym bloku uruchamia się komunikacje z radiem po CAN dopisujac wartosci +01 (dot. radia concert II).
Ostatecznie moga być potrzebne dodatkowe przewody z radio do licznika choć nie sądze aby w aucie z 2002 standardowo nie dawali kompletnych wiązek przewodów.
1. Sprawdz najpierw programem vcds/vagcom czy radio nie ma błędu dot komunikacji z licznikiem.
2. Podaj jakie masz kodowanie licznika (soft. coding). Moim zdaniem tu moze byc problem.
3. Opcja na CAN, wejdz w/w programem w 17-instruments, nastepenie 10-adaptaci i sprawdz wartosci bloku 61 (podaj na forum). W tym bloku uruchamia się komunikacje z radiem po CAN dopisujac wartosci +01 (dot. radia concert II).
Ostatecznie moga być potrzebne dodatkowe przewody z radio do licznika choć nie sądze aby w aucie z 2002 standardowo nie dawali kompletnych wiązek przewodów.