[A6 C5] Wymiana licznika
[A6 C5] Wymiana licznika
Witam.
Mam mały problem który postaram się opisać jak najdokładniej. Otóż zakupiłem w super stanie licznik w wersji UK z pełnym FIS jak u mnie, ślicznie świecący, wszystko gra jak należy (sprawdzony VAGiem). U mnie posiadam normalny, z wypalonym w 90% wyświetlaczem i nie działającym obrotomierzem. Mój licznik w aucie posiada numer VDO 4B0 920 931 (?) a nowy w wersji UK VDO 4B0 920 981 X(?) (znaki zapytanie mówią o tym że nie pamietam jaka literka:D, a X z tego co wiem że licznik po regeneracji w jakis tam autohaus'ach itp). Liczniki obydwa sa z samochodu w benzynie, 1.8 T.
A wiec czytajac forum, siedząc i ślęcząc nad tematami pościągałem całe oprogramowanie do odczytania pamięci EEprom, która to potem miałbym wgrać do owego nowego licznika, zaadaptować nowy kluczyk i szafa gra. A tu okazał się problem, bo żaden program nie czyta eeprom przez złącze diagnostyczne. Poszedłem więc na skróty i wylutowałem pamięć EEPROM. Zaznacze, ze u mnie jest to pamięć w oryginalnym liczniku 93c86 a w tym nowym wersji UK 93c88 . Podmieniłem wiec pamieć (jak nie mozna zapisac to niech ma zapisana:D). Co sie okazało - licznik cacuś, kontrolka IMMO gaśnie jak to powinno być, ale.... Ale samochód nadal gaśnie tak jak na liczniku UK bez wymiany EEPROM. Czyli wymiana pamieci nic nie dala bo cos dalej trzyma IMMO lub itp...
Moje pytanie brzmi - co zrobić, jak zrobić zeby silnik nie gasł, a i żebym mial ładniutki nowy zegarek w swojej niuni...? Myśle że dalej jest tu cos z tym IMMO, koleś mówił ze może to byc wina roznicy EEPROM w numerach, sam juz nie wiem co robic i jak zrobic zeby było dobrze...
A jezeli juz o to IMMO bedzie tylko chodzic, to jezeli jest wyjscie aby je wogole wylaczyc i wtedy bedzie to gralo to prosze tez o wksazowke jak to zrobic i gdzie, bo dla zlodzieja te nasze IMMO to i tak bułka z masłem, a ja mam i tak inne zabezpieczenia...
pozdrawiam i czekam na szybki odzew....
Karol
Mam mały problem który postaram się opisać jak najdokładniej. Otóż zakupiłem w super stanie licznik w wersji UK z pełnym FIS jak u mnie, ślicznie świecący, wszystko gra jak należy (sprawdzony VAGiem). U mnie posiadam normalny, z wypalonym w 90% wyświetlaczem i nie działającym obrotomierzem. Mój licznik w aucie posiada numer VDO 4B0 920 931 (?) a nowy w wersji UK VDO 4B0 920 981 X(?) (znaki zapytanie mówią o tym że nie pamietam jaka literka:D, a X z tego co wiem że licznik po regeneracji w jakis tam autohaus'ach itp). Liczniki obydwa sa z samochodu w benzynie, 1.8 T.
A wiec czytajac forum, siedząc i ślęcząc nad tematami pościągałem całe oprogramowanie do odczytania pamięci EEprom, która to potem miałbym wgrać do owego nowego licznika, zaadaptować nowy kluczyk i szafa gra. A tu okazał się problem, bo żaden program nie czyta eeprom przez złącze diagnostyczne. Poszedłem więc na skróty i wylutowałem pamięć EEPROM. Zaznacze, ze u mnie jest to pamięć w oryginalnym liczniku 93c86 a w tym nowym wersji UK 93c88 . Podmieniłem wiec pamieć (jak nie mozna zapisac to niech ma zapisana:D). Co sie okazało - licznik cacuś, kontrolka IMMO gaśnie jak to powinno być, ale.... Ale samochód nadal gaśnie tak jak na liczniku UK bez wymiany EEPROM. Czyli wymiana pamieci nic nie dala bo cos dalej trzyma IMMO lub itp...
Moje pytanie brzmi - co zrobić, jak zrobić zeby silnik nie gasł, a i żebym mial ładniutki nowy zegarek w swojej niuni...? Myśle że dalej jest tu cos z tym IMMO, koleś mówił ze może to byc wina roznicy EEPROM w numerach, sam juz nie wiem co robic i jak zrobic zeby było dobrze...
A jezeli juz o to IMMO bedzie tylko chodzic, to jezeli jest wyjscie aby je wogole wylaczyc i wtedy bedzie to gralo to prosze tez o wksazowke jak to zrobic i gdzie, bo dla zlodzieja te nasze IMMO to i tak bułka z masłem, a ja mam i tak inne zabezpieczenia...
pozdrawiam i czekam na szybki odzew....
Karol
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Dodam tylko od siebie ze literka X oznacza w czesci ze powinna byc zdana przy zakupie nowej (w serwisie mowia na to retour) :mrgreen: .
Ja mialem tak z kompem od A3. Przy zdaniu starego kosztowal 540e a bez zdawania starego ponad 1000e :shock:
Z tego co wiem to dotyczy to wielu czesci i nie tylko w Audi jest tak np.w przpadku pompy wody w Sprinterze . :-P
Tak wiec litrka X nie ma zadnego wplywu na model czy cos innego :idea:
Ja mialem tak z kompem od A3. Przy zdaniu starego kosztowal 540e a bez zdawania starego ponad 1000e :shock:
Z tego co wiem to dotyczy to wielu czesci i nie tylko w Audi jest tak np.w przpadku pompy wody w Sprinterze . :-P
Tak wiec litrka X nie ma zadnego wplywu na model czy cos innego :idea:
odczytalem jak mowie, moze masz racje, jutro sprawdze, ale auto bylo z 1999r jak moje, ale licznik z tego co wiem z 2003r ze wzgledu na wymiane w samochodzie, dlatego ta koncowka X w numerze VDO.... chyba ze ja cos nie kumam??? a moze zle odvzytalem? hmm...
Jutro dokladnie napisze co i jak i jaka pamiec...
[ Dodano: 2009-01-26, 15:53 ]
A wiec...
Bylem sobie u Magika u mnie w miescie...
Sprzet ma, wszystko gra itp...
Doszlismy do wniosku ze przelozymy pamiec i sprawdzimy jakie bledy pokazuje. Wszsytko ok, immo dalej gaslo razem z autem na nowej desce z koscia eeprom ze starej. Zaczelismy kombinowac dalej. w pewnym momencie na wyswietlaczu zamiast ok uslyszalem gong i obrazek kierownicy na wyswietlaczu. Zaczal swiecic ABS, ASR (ktorego nie mam) olej (gdzie przyjechalem do domu) no i radio nie wyswietla a wyswietlalo...
Z powyzszym prosze o namiary do Magika ktory mi to wszystko zrobi i sie tego podejmie zeby byl nowy licznik, samochod jezdzil i wszystko swiecilo lub nie jak ma swiecic na desce.
Potzrebuje Magika z podkarpacia, najlepiej okolice Przemyśla...
Znacie kogos??
CZekam na szybki odzew...
[ Dodano: 2009-01-29, 17:32 ]
Temat rozwiazany, PORZADNY elektromechanik naprawil sprawe liczników i wszystko gra...
Panowie Administratorzy - prosze o zamkniecie tematu.
Jednoczesnie wszystkim dziekuje za oferowana pomoc jak i czas, który poswieciliscie dla mnie piszac posty itp. Serdecznie dziekuje.
Jutro dokladnie napisze co i jak i jaka pamiec...
[ Dodano: 2009-01-26, 15:53 ]
A wiec...
Bylem sobie u Magika u mnie w miescie...
Sprzet ma, wszystko gra itp...
Doszlismy do wniosku ze przelozymy pamiec i sprawdzimy jakie bledy pokazuje. Wszsytko ok, immo dalej gaslo razem z autem na nowej desce z koscia eeprom ze starej. Zaczelismy kombinowac dalej. w pewnym momencie na wyswietlaczu zamiast ok uslyszalem gong i obrazek kierownicy na wyswietlaczu. Zaczal swiecic ABS, ASR (ktorego nie mam) olej (gdzie przyjechalem do domu) no i radio nie wyswietla a wyswietlalo...
Z powyzszym prosze o namiary do Magika ktory mi to wszystko zrobi i sie tego podejmie zeby byl nowy licznik, samochod jezdzil i wszystko swiecilo lub nie jak ma swiecic na desce.
Potzrebuje Magika z podkarpacia, najlepiej okolice Przemyśla...
Znacie kogos??
CZekam na szybki odzew...
[ Dodano: 2009-01-29, 17:32 ]
Temat rozwiazany, PORZADNY elektromechanik naprawil sprawe liczników i wszystko gra...
Panowie Administratorzy - prosze o zamkniecie tematu.
Jednoczesnie wszystkim dziekuje za oferowana pomoc jak i czas, który poswieciliscie dla mnie piszac posty itp. Serdecznie dziekuje.
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...
witam,
ja rowniez wymienialem zegary z powodu fis- samochod mam w wersju UK- samochod jest z 2000 roku a zegary kupilem z 2001. kiedy chcialem je wymienic i bylem u kilku niby magikow chcieli za to od 300 do 450 zl i kazali mi zostawic samochod na pol dnia, w koncu znalazlem goscia ktory zrobil mi to w 8 minut lacznie z ustawieniem takiego samego przebiegu jaki byl w starych zegarach za jedyne 100 zl. wiec moge wam potwierdzic ze nie zajmie to wiecej niz 10 min razem z zamontowaniem zegarów i wgraniem imm.
ja rowniez wymienialem zegary z powodu fis- samochod mam w wersju UK- samochod jest z 2000 roku a zegary kupilem z 2001. kiedy chcialem je wymienic i bylem u kilku niby magikow chcieli za to od 300 do 450 zl i kazali mi zostawic samochod na pol dnia, w koncu znalazlem goscia ktory zrobil mi to w 8 minut lacznie z ustawieniem takiego samego przebiegu jaki byl w starych zegarach za jedyne 100 zl. wiec moge wam potwierdzic ze nie zajmie to wiecej niz 10 min razem z zamontowaniem zegarów i wgraniem imm.
witam, odnowie trochę temat:
moj licznik padł- kupiłem licznik z tego samego rocznika 2002, ten sam model oraz numer katalogowy. Mam rowniez PIN do nowego licznika.
Może ktoś doradzi gdzie mógłbym (warsztat woj. śląskie) zakodowac ten nowy licznik.
Byłem już u trzech łacznie z serwisem ASO Audi Sosnowiec Margo - i klapa :-x - nie chcieli sie wogóle podjąć.
moj licznik padł- kupiłem licznik z tego samego rocznika 2002, ten sam model oraz numer katalogowy. Mam rowniez PIN do nowego licznika.
Może ktoś doradzi gdzie mógłbym (warsztat woj. śląskie) zakodowac ten nowy licznik.
Byłem już u trzech łacznie z serwisem ASO Audi Sosnowiec Margo - i klapa :-x - nie chcieli sie wogóle podjąć.
Dokładnie, jak pisze mlody257. Również po zakupie auta musiałem wymienić zegary gdyż podczas kręcenia licznikiem łapciuchy się nie umieli do tego fachowo zabrać i powoli płytę główną szlak trafiał. Jednak u siebie miałem zamontowane zegary MM a założono mi VDO które wg opinii są ponoć mniej awaryjne. Dlatego to trwało nie ok 10 min tylko jakieś 20 bo kodowanie było potrzebne. Koszt samych zegarów 650 a robocizna 100. Koleś jest pracownikiem ASO i czasem bierze sobie prace do domu :mrgreen:mlody257 pisze:w koncu znalazlem goscia ktory zrobil mi to w 8 minut lacznie z ustawieniem takiego samego przebiegu jaki byl w starych zegarach za jedyne 100 zl. wiec moge wam potwierdzic ze nie zajmie to wiecej niz 10 min razem z zamontowaniem zegarów i wgraniem imm
OK zegary rzeczywiście mozna wyjac w kilka minut ( ja robie to już teraz ponizej 5) , ale problemy sa natury elektronicznej IMOO po 2002 jest zupelnie inne, trzeba wgrac zegary (inny numer VIN w zegarach) do sterownika silnika.
Jestem umówiony na wtorek - do kolejnego elektronika- mowił ze da sobie rade.... :roll:
Jestem umówiony na wtorek - do kolejnego elektronika- mowił ze da sobie rade.... :roll:
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Odświerzę temat ponieważ mam możliwość nabycia fajnych zegarów tylko że z USA z pełnym fisem itd. Tylko teraz tak: z immo raczej sobie poradzę, ze zmianą mil na km to też tylko chodzi mi o sam przebieg bo tam jest niziutki a jednak bym wolał pozostać przy swoim i moje pytanie czy VCDS sobie z tym poradzi tj. z przebiegiem i z immo?
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom