[A6 C5 ]Wskaźnik paliwa
[A6 C5 ]Wskaźnik paliwa
Cześć,
Panowie dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka. Właściwie tuż po włączeniu się rezerwy, po przyspieszeniu ze świateł auto nagle straciło moc i zgasło. Wskaźnik paliwa pokazuje rezerwę na poziomie max. Odpalam, chwilę chodzi...i znowu. Dotoczyłem się jakoś do stacji zatankowałem no i...jest git. W sumie wszystko pięknie - skończyło się paliwo i tyle. Ale jak już wspominałem zegar wcale na to nie wskazywał, powiem więcej - licznik przejechanych kilometrów właściwie zgadza się ze wskaźnikiem - czyli ropa powinna być. Czy ktoś ma pomysł co się dzieje?
Dodać mogę tyle, że poziom paliwa według zegara zawsze "wzrasta" po rozgrzaniu silnika do ok 90C-tak było w sumie od kiedy kupiłem samochód
Panowie dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka. Właściwie tuż po włączeniu się rezerwy, po przyspieszeniu ze świateł auto nagle straciło moc i zgasło. Wskaźnik paliwa pokazuje rezerwę na poziomie max. Odpalam, chwilę chodzi...i znowu. Dotoczyłem się jakoś do stacji zatankowałem no i...jest git. W sumie wszystko pięknie - skończyło się paliwo i tyle. Ale jak już wspominałem zegar wcale na to nie wskazywał, powiem więcej - licznik przejechanych kilometrów właściwie zgadza się ze wskaźnikiem - czyli ropa powinna być. Czy ktoś ma pomysł co się dzieje?
Dodać mogę tyle, że poziom paliwa według zegara zawsze "wzrasta" po rozgrzaniu silnika do ok 90C-tak było w sumie od kiedy kupiłem samochód
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
U mnie jest taki objaw że gdy gdy mam świeżą rezerwę (to tylko przykład może być odniesie także do równo połowy zbiornika) to gdy samochód jest zimny zaraz po odpaleniu poziom lekko spada lecz gdy silnik ię ugrzeje wskazówka powraca do poprzedniego stanu. Tyle mogę pomóc. Takich przygód z utrata mocy czy szarpaniem nie miałem.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Czy podczas zalania auta do pełna masz wskazówkę na maksymalnym poziomie zbiornika ? Bywa tak że zmienione jest kodowanie licznika i wtedy rezerwa zapala się później mimo iż paliwa jest znacznie mniej. W tym przypadku także przy zatankowaniu auta do pełna, wskazówka nie będzie na samym końcu, tylko w okolicach przedostatniej kreski.
pozdrawiam
pozdrawiam
Tak, wskazówka dochodzi do końca po pełnym zatankowaniu
@piotrek24dm - też tak mam więc to może normalne
W każdym razie do tej pory sytuacja się nie powtórzyła. Zastanawiam się nad opcją "lewego" paliwa - akurat ostatnie tankowanie robiłem na stacji w mieście położonym 500km od mojego na niesprawdzonej stacji. No i w sumie jechałem 300km autostradą a przy prędkości 180-190 i mocnym wietrze więc pewnie też swoje spalił
@piotrek24dm - też tak mam więc to może normalne
W każdym razie do tej pory sytuacja się nie powtórzyła. Zastanawiam się nad opcją "lewego" paliwa - akurat ostatnie tankowanie robiłem na stacji w mieście położonym 500km od mojego na niesprawdzonej stacji. No i w sumie jechałem 300km autostradą a przy prędkości 180-190 i mocnym wietrze więc pewnie też swoje spalił
mnie tez spotkała taka przygoda kupiłem autko niedawno jeszcze nie tankowałem bo było paliwo a dzisiaj zszedłem ponizej połowy zbiornika i zaplaliła sie rezerwa, nigdy sie z takm czyms nie spotkałem, dla sprawdzenia odpiałem wtyczke od zbiornika paliwa tą c idzie sie dostac przez bagaznik
i po przekreceniu kluczyka wskazówka wróciła na to samo miejsce, a kabel był odpiety , wiec pojechałem zatankowałem za symboliczna kwote i rezerwa zgasła i wskazówka tez sie podniosła , Moje pytanie co to moze byc??
teraz sie zastanawiam czemu ufac strzalce czy palacej sie rezerwie:)


Ostatnio zmieniony 26 wrz 2012, 12:52 przez Kepke 84, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzisiaj zrobiłem testy liczników i straszłka od paliwa w pierszym stopniu leci do końca drugi stopien nie wraca do polowy tylko zatrzymuje sie w 3/4 skali a pozniej wraca do pozycji w ktorej była, a vag pokazuje ze w baku zostało 9 litrów a strzałka wisi troche ponizej połowy
wiec chyba trzeba znalezc jakis licznik na czesci

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
U mnie wskaźnik paliwa zawsze zawyżał ilość paliwa w baku nawet o 1/4. Rezerwa jedynie informowała mnie ze trzeba tankować mimo że wskaźnik był w pozycji blisko 1/2. Mam licznik z półfisem Magnetti Marelli czy jakoś tak
Problem rozwiązałem w prosty sposób:
1. Wyjąłem licznik a następnie odkręciłem szybkę licznika.
2. Zdjąłem wskazówkę wskaźnika paliwa lekko pokręcając w lewo i ciągnąc do góry.
3. Rozebrany zegar podpiąłem do auta, włączyłem zapłon, wskazówkę paliwa ustawiłem we właściwej pozycji( najlepiej robić to gdy zapali się rezerwa i ustawić na kresce rezerwy lub mieć zatankowany do pełna i ustawić na 1/1 zbiornika)
4. Ustawioną wskazówkę wcisnąłem po prostu ale nie za mocno.
5. Wyłączylem zapłon i odłączyłem zegary w celu założenia plastikowej szybki.
6. Skręcone zegary podpiąłem do auta.
Robiłem to ze 2 tygodnie temu, póki co wskazówka opada prawidłowo. Zobaczymy dalej czy wskazówka znów będzie zawyżać. Mam nadzieję że komuś pomogłem.

1. Wyjąłem licznik a następnie odkręciłem szybkę licznika.
2. Zdjąłem wskazówkę wskaźnika paliwa lekko pokręcając w lewo i ciągnąc do góry.
3. Rozebrany zegar podpiąłem do auta, włączyłem zapłon, wskazówkę paliwa ustawiłem we właściwej pozycji( najlepiej robić to gdy zapali się rezerwa i ustawić na kresce rezerwy lub mieć zatankowany do pełna i ustawić na 1/1 zbiornika)
4. Ustawioną wskazówkę wcisnąłem po prostu ale nie za mocno.
5. Wyłączylem zapłon i odłączyłem zegary w celu założenia plastikowej szybki.
6. Skręcone zegary podpiąłem do auta.
Robiłem to ze 2 tygodnie temu, póki co wskazówka opada prawidłowo. Zobaczymy dalej czy wskazówka znów będzie zawyżać. Mam nadzieję że komuś pomogłem.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2012, 20:35 przez 130TDI, łącznie zmieniany 1 raz.
A mi się udało spokojnie pojeździć na rezerwie tym razem. Zatankowałem dopiero, gdy liczba przejechanych kilometrów się mniej więcej zgadzała a wskazówka doszła do końca rezerwy i pojechałem na stację. Zatankowałem niemal cały bak także na 99% wina chrzczonego paliwa. Gnojki pewnie dolewają rozpuszczalnika - objętościowo jest git ale spala się to kilka razy szybciej. Naślę na nich jakąś kontrolę 
Dzięki za pomoc i wszelkie uwagi. Myślę, że wielu osobom się przydadzą

Dzięki za pomoc i wszelkie uwagi. Myślę, że wielu osobom się przydadzą
Chociaż tobie sie udało ja niestety muszę podłubać jutro będę miał częsci od zegara i zobaczę czy sie uda podmienić:)linekmks pisze:A mi się udało spokojnie pojeździć na rezerwie tym razem. Zatankowałem dopiero, gdy liczba przejechanych kilometrów się mniej więcej zgadzała a wskazówka doszła do końca rezerwy i pojechałem na stację. Zatankowałem niemal cały bak także na 99% wina chrzczonego paliwa. Gnojki pewnie dolewają rozpuszczalnika - objętościowo jest git ale spala się to kilka razy szybciej. Naślę na nich jakąś kontrolę
Dzięki za pomoc i wszelkie uwagi. Myślę, że wielu osobom się przydadzą
[ Dodano: 2012-09-29, 19:25 ]
No i zegar jak narazie działa czesc wymontowałem na złomie z benzynowego zegara,strzałeczke ustawiłem mam nadzieje ze dobrze:) zobaczymy jak rezerwa sie zapali:)
[ Dodano: 2013-02-23, 16:05 ]
Mechanik mi powiedział ze mozna komputerowo skorygować położenie strzałeczki od poziomu paliwa tylko trzeba zalać do pełna i można to ustawić dzisiaj zaleje pod korek i zobacze czy to bedzie działać
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Ogrzeje kotleta żeby nie zakładać nowego wątku z tą samą nazwą...
Panowie mam taki problem ze wskaźnikiem paliwa że nigdy nie znajduje się w maxymalnej pozycji prawej. Tankuje do pełna, w sobotę upchałem 62L w baku miałem rezerwę na 2 kresce czerwonej (Ile to Litrów około?), podłączyłem VCDS-a wskazuje że w baku jest 65 L paliwa, a strzałka nie dochodzi do końca tylko wygląda tak jak na foto poniżej...
WTF? Jak zatankować żeby było na wskazaniach FULL??
PS: Robiłem test zegarów, wskazówki ładnie wędrują do końca skali jakby co. Audi A6 C5 2.5 TDI AKN katalogowo 70L bak, ale w życiu nie mogę tyle upchać...
Auto kupiłem od Shreka, zmieniał on licznik z cyfrowym zegarkiem na pełnego FISA jakiego widać na zdjęciu, możliwe że źle jest skalibrowany licznik?
Panowie mam taki problem ze wskaźnikiem paliwa że nigdy nie znajduje się w maxymalnej pozycji prawej. Tankuje do pełna, w sobotę upchałem 62L w baku miałem rezerwę na 2 kresce czerwonej (Ile to Litrów około?), podłączyłem VCDS-a wskazuje że w baku jest 65 L paliwa, a strzałka nie dochodzi do końca tylko wygląda tak jak na foto poniżej...
WTF? Jak zatankować żeby było na wskazaniach FULL??
PS: Robiłem test zegarów, wskazówki ładnie wędrują do końca skali jakby co. Audi A6 C5 2.5 TDI AKN katalogowo 70L bak, ale w życiu nie mogę tyle upchać...
Auto kupiłem od Shreka, zmieniał on licznik z cyfrowym zegarkiem na pełnego FISA jakiego widać na zdjęciu, możliwe że źle jest skalibrowany licznik?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: