
Wskażnik paliwa caly czas w pozycji max
Wskażnik paliwa caly czas w pozycji max
witam problem polega na tym ze po przekreceniu kluczyka wskazowka od paliwa idzie odrazu na maxa vag nie wykryl bledow test licznika ok. po odlaczeniu 3 plywakow i wlaczeniu zaplony nadal wskazowka wychyla sie na maxa jaka jest przyczyna ma ktos jakis pomysł 

- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jak napisali Koledzy powyżej problem albo w okablowaniu, albo w samym liczniku.
Na Twoim miejscu spróbowałbym wypiąć z wtyczki konektor nr 5 z niebieskiego 32pin złącza licznika (odpowiada on za dostarczenie sygnału z czujnika. Dalej sprawdź czy wskazówka znowu się wychyla - jeżeli tak to bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie samego licznika (obwodu odpowiedzialnego za dostarczanie sygnału z czujnika). Sprawdź też rezystancję pomiędzy wypiętym z wtyczki konektorem a GND - możliwe że uszkodzenie w obwodzie czujnika 'spaliło' licznik, warto to pomierzyć.
Na Twoim miejscu spróbowałbym wypiąć z wtyczki konektor nr 5 z niebieskiego 32pin złącza licznika (odpowiada on za dostarczenie sygnału z czujnika. Dalej sprawdź czy wskazówka znowu się wychyla - jeżeli tak to bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie samego licznika (obwodu odpowiedzialnego za dostarczanie sygnału z czujnika). Sprawdź też rezystancję pomiędzy wypiętym z wtyczki konektorem a GND - możliwe że uszkodzenie w obwodzie czujnika 'spaliło' licznik, warto to pomierzyć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:38
- Lokalizacja: Mazury
witam dlugo nie odpisywalem bo nie mialem nawet czasu zobaczyc do auta ale nastapil ten dzien. a wiec po odpieciu 5 pinu z licznika wskazowka lezy na gloebie o dziwo zegary niyb wychodzi na to ze dobre . tropem po kablu doszedlem do pompy paliwa odizolowalem tasme z materialu a moim oczom ukazal sie opornik wlutowany miedzy brazowym przewodem a fioletowym z paskiem nie pamietam juz jaki kolor paska;] chyba czarny zaraz przy kostce od pompy paliwa po odpieciu go wskazowka stoi na glebie. wiec nie wiem co dalej po wyjeciu plywaka podpiecu bezposrednie pod miernik wskazania sie wachaja od 20 do 80 ohm gdy nim ruszam i to samo z drugiej strony plywaka w bagarniku nie mierzylem. ma kto jakis pomysl?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Moim zdaniem ktoś miał problem z wskaźnikiem paliwa - może ciągle się świeciła się kontrolka rezerwy więc wlutował rezystor, aby zasymulować napełnienie zbiornika. Generalnie w quattro są trzy czujniki, które są podłączone do siebie szeregowo - przerwa jednego z nich prowadzi do niesprawności wyświetlanych danych. Może ktoś niesprawność próbował naprawić rezystorem.kobel pisze:. tropem po kablu doszedlem do pompy paliwa odizolowalem tasme z materialu a moim oczom ukazal sie opornik wlutowany miedzy brazowym przewodem a fioletowym z paskiem nie pamietam juz jaki kolor paska;]
Spróbuj zmierzyć rezystancję zbiornika - w 4 pinowym konektorze w zbiorniku pomiędzy konektorem 2 - 3 (dwa środkowe)
w najniższym położeniu rezystancja powinna wynosić od 53-59 a jak jest pełny pomiędzy 300-310 ohm
Możesz sprawdzić rezystancję pomiędzy GND a konektorem nr 5 wypiętym z kostki licznika. Powinna być min 53 a maks 300 aby licznik pokazywał OK.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Ile maja pojedyncze to nie wiem wartości wzialem z Elsa a tam sprawdza się w komplecie ... Jeżeli są ich trzy i sumarycznie mają mieć od 60 do 300 to Twój pomiar jednego z nich 20 do 80 wydaje się w miarę poprawnykobel pisze:nie pamietam dokladnie ale wydja mi sie ze zero. czyli gdzies cos zwiera do masy jutro zobacze na 100%. a jak wartosc maja pojedyncze plywaki bo jak opminolem wszystko i mierzylem odrazu na plytce to bylo od 20 do 80 ohm

jezeli masz 0 to odepnij ten rezyzystor w okablowaniu i wtyczkę przy pompie ... Wtedy rezystancja powinna Ci wyjść nieskonczenie wielka. Jeżeli w dalszymciagu będzie zero to masz uszkodzenie przewodów ... Jeżeli z kolei wyjdzie nieskończoność to jest problem ze zwarciem w samym zbiorniku
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Ty masz samochód z napędem na przód, a co za tym idzie, tylko jeden pływak w zbiorniku. Jeżeli wskazówka Ci pływa, to albo jest uszkodzony wskaÂźnik, albo jest uszkodzony pływak, albo przewody - jeżeli zchodzi na zero, to możliwe że masz gdzieś przerwę - albo zaśniedziały styk.linde pisze:Witam u mnie jest problem tego typu że raz jest pół baku raz 3/4 a za chwilę jest zero,wskażnik pokazuje co chcę i na razie nie znalazłem i nie wiem czego się czepić posiadam c5 1.9 afn i proszę o jakom kolwiek podpowiedz ,vag nic nie pokazał
Możesz ściągnąć siedzisko tylnej kanapy i dobrać się do pływaka - tzn jest on zainstalowany do pompy - wiec musiałbyś ją całą zdemontować. Kiedyś czytałem, że pływak lubi się 'wieszać' - tzn z zatrzymuje się na pewnych pozycjach. Możesz najpierw spróbować przeczyścić styki pompy - może są zaśniedziałe
Możesz sprawdzić jego rezystancję (pomiędzy konektorami 2 i 3) powinna być u Ciebie od 70-270ohm - zakładam, że będzie dobra - bo jest w przedziale min - max na liczniku. Co ważniejsze pływak powinien chodzić lekko i zmieniać swoje wartości liniowo (każda odchyłka od idealnej 'linii' będzie fałszowała odczyt).
Możesz tez sprawdzić, czy przypadkiem nie jest zaśniedziałe 10pin brązowe złącze w lewym słupku w nogach kierowcy. To jedyne złącze na drodze licznik - pompa|pływak.