Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Wariuje elektryka, woltomierz wskazuje 8 volt, wszystko puls

Elektryka
ODPOWIEDZ
Mlody993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 18 mar 2012, 15:06
Lokalizacja: Gdansk

Wariuje elektryka, woltomierz wskazuje 8 volt, wszystko puls

Post autor: Mlody993 » 09 lut 2013, 23:11

Witam,
dzisiaj auto odpalałem z 50 razy, nie było problemów, akumulator napięcie trzymał, 12V, po odpaleniu 14,4V, zero problemów. Miałem kiedyś subwoofer, jednak po padnięciu alternatora zrezygnowałem, jednak kable zostały w bagażniku, oczywiście odpowiednio zabezpieczone.

No i dzisiejsza historia, podjechałem do siostry oddać wózek dziecięcy który miałem w bagażniku, było już ciemno więc ciągnę ten wózek i ciągnę i nic, po 3 mocniejszych szarpnięciach sprawdzam co jest no i kabel się zawinął o koło od wózka, więc odczepiłem oddałem wózek, po 20 minutach wracam do auta, otwieram wszystko ładnie się podświetlenie wnętrza pali, otwieram drzwi, wsiadam i wkładam kluczyk, próbuje odpalić - nie odpala. Nagle wszystkie kontrolki mrygają, świecą mocno, przygasają, gasną całkowicie i tak dalej, podświetlenie wnętrza, drzwi pulsuje, świeci słabym światłem, nie raz świeci na maksa.

Pomyślałem, że uszkodziłem kabel od tuby i się zrobiło zwarcie, wiec odczepiłem kabel u źródła czyli przy samym akumulatorze. Patrzę, nadal to samo, woltomierz wskazuje 8V. Odpaliłem samochód na klemy (aha już przy podłączeniu klem auto drugie przygasało, tak jakby coś ciągle brało dużo prądu), ładowanie jest wszystko ładnie pięknie. Zrobiłem małą rundkę, żeby podładować dla pewności. Zaparkowałem autko u mnie, próbuje odpalić - dupa, wskazuje 8 VOLT podświetlenie wariuje, auto nie odpala.

No i teraz pytanie co może być powodem takiego zachowania? Przy odpalonym aucie wszystko śmiga, po zgaszeniu wariuje i pokazuje 8V. Auto stało wyłączone, zamknięte z pilota, otworzyło się też bez problemu i wszystko ładnie świeciło, dopiero po próbie startu silnika wszystko zaczęło świrować.

Bezpieczniki będę sprawdzać jutro no i pod VAG podepnę. Jednak może ktoś miał podobną sytuację i wie co jest grane, oszczędzi mi to roboty...

[ Dodano: 2013-02-10, 18:31 ]
@ Naprawdę nikt nie ma żadnego pomysłu? Meczylem sie cały dzien, bezpieczniki, drugi akumulator itp. Ewidentne cos mi zabiera prąd. Tylko nie mam pojęcia co. Gdzie znajdę jeszcze jakieś bezpieczniki oprócz tych w desce rozdzielczej po stronie kierowcy?

tomekpoznan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2012, 10:38
Lokalizacja: Poznan

Post autor: tomekpoznan » 10 lut 2013, 20:25

Podmień aku

Kilt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kilt » 11 lut 2013, 03:01

tomekpoznan pisze:Podmień aku
Kolega napisał, że podmienił już aku ;)
Poza tym to nie może być aku, skoro odpalał na nim auto 50 razy. Aku musiało być sprawne.
Pigułka wiedzy o olejach silnikowych w Audi A6 i Audi A7. --> a6-c5/na-jakim-oleju-jezdza-klubowicze-t81758.html

Mlody993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 18 mar 2012, 15:06
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Mlody993 » 11 lut 2013, 14:07

No właśnie. Ja się nigdy nie spotkałem z takim czymś, żeby aku padł w przeciągu 20 minut. Raczej to po kilku godzinach czy nocy, a nie że samochód pół dnia chodzi i nagle aku siada.

Podłączałem aku od BMW i to nie pomaga, po prostu coś prąd zabiera - ale uwaga nie dużo prądu. Sam tego nie rozumiem, bo prądu dużo nie pobiera, ale moc zabiera... ;/ Bo cała noc podłączone klemy (nie rozłączyłem aku z autem na noc) no i normalnie auto otwiera, pokazuje 8-10V. I co najważniejsze prostownik pokazuje mi, że akumulator jest naładowany na maksa (!!!).

Mała informacja wczoraj zaobserwowana, gdy włączę zapłon woltomierz wskazuje 10V, czasami 8V, po próbie odpalenia zawsze spada na 8V, jednak gdy włączę zapłon i odczekam 2-3 minuty nagle światła przestają pulsować, woltomierz pokazuje 12V, cała elektryka działa bez problemu. No i po próbie odpalenia znowu pada na 8V.

A i podczas odpalania auta na klemy od drugiego, gdy włączę zapłon pika jak głupi i wyświetla zdaje się ABS, wykrzynik w kółku, koło jeszcze objęte nawiasami. Po kilku sekundach to znika.

Na VAGu miałem kilka błędów, wykasowałem je, szukałem jeszcze złodzieja prądu no i odpaliłem i zrobiłem z 2-3 km, poten znowu na VAG i uwaga - zero błędów ! Przeleciałem wszystkie możliwe rzeczy, nawet zamek centralny.


@Witia, dziękuje. Tylko jak dojść do tych bezpieczników po stronie kierowcy? Muszę rozbierać plastiki pod kierownicą? Jak to się w ogóle zdejmuje ;x

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 11 lut 2013, 20:16

Kolego

Jeżeli aku siada Ci w przeciągu kilkudziesięciu minut to musi być urządzenie pobierające bardzo duży prąd. Ja bym obstawiał obwód świec żarowych. Może nie rozłącza, może robi zwarcie. Nagrzej samochód, wyciągnij bezpiecznik od świec i zobacz czy nadal tak się będzie zachowywał.

Możesz też 'zapiąć' miernik cęgowy na przewód '-' akumulatora i obserwować jak wygląda pobór prądu.

Mlody993
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 18 mar 2012, 15:06
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Mlody993 » 11 lut 2013, 21:16

kot919 pisze:Kolego

Jeżeli aku siada Ci w przeciągu kilkudziesięciu minut to musi być urządzenie pobierające bardzo duży prąd. Ja bym obstawiał obwód świec żarowych. Może nie rozłącza, może robi zwarcie. Nagrzej samochód, wyciągnij bezpiecznik od świec i zobacz czy nadal tak się będzie zachowywał.

Możesz też 'zapiąć' miernik cęgowy na przewód '-' akumulatora i obserwować jak wygląda pobór prądu.
Ale ja już pisałem, ze akumulator mi nie pada, to jest dziwne. Poza tym gdyby to świece były to wariowal by tylko przy włączonym zaplonie chyba? A czasami bywa ze po otwarciu auta już wszystko swiruje, albo po chwili.

W każdym razie dzięki za poradę, sprawdze jutro na 100%, do stracenia nic nie mam.


Mam już miernik i będę jutro patrzył dokładnie z bezpiecznikami.

@Witia, wielkie dzięki.


Jutro zabieram się do roboty, dam znać wieczorem co i jak. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić proszę pisać :)

[ Dodano: 2013-02-12, 20:16 ]
No i znalazłem problem.

Do + akumulatora podłączona jest duża klema, czarny gruby kabel, na ta kłame przykrecony jest cieńszy kabel czerwony (elektryka całego auta). Po odłączeniu tej grubej klemy, podłączeniu tylko czerwonego kabla wszystko działa bez problemu. Tylko świeci akumulator na zegarach, czyli ta duża klema jest od alternatora tak?

Czyli wychodzi, że co jest walniete? Alternator wymieniałem pod koniec października 2012 na regenerowany. ÂŁadowanie działa gdy silnik chodzi. Tylko dzisiaj zauważyłem, ze czasami wariuje woltomierz na odpalonym silniku, skacze od 14 do 16V ale nie zawsze... Czasami tylko. Nie zależnie od gazu. Czasem na wolnych obrotach pokaże 16V nawet.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 15 lut 2013, 07:05

Mlody993 pisze:No i znalazłem problem.

Do + akumulatora podłączona jest duża klema, czarny gruby kabel, na ta kłame przykrecony jest cieńszy kabel czerwony (elektryka całego auta). Po odłączeniu tej grubej klemy, podłączeniu tylko czerwonego kabla wszystko działa bez problemu. Tylko świeci akumulator na zegarach, czyli ta duża klema jest od alternatora tak?
Kolego z klemy plusowej wychodzą 3 przewody:
- 16mm2 czerwony - do elektroniki samochodu - zapewne ten przykręcany
- 16mm2 czarny do alternatora
- 16mm2 czarny do rozrusznika
(te dwa ostatnie zapewne są w jednym splocie i później się rozgałęziają)

Co rozumiesz przez wszystko działa - jeżeli go odłączysz to nie masz ładowania, no i pewnie nie odpalisz samochodu?
Mlody993 pisze: Czyli wychodzi, że co jest walniete? Alternator wymieniałem pod koniec października 2012 na regenerowany. ÂŁadowanie działa gdy silnik chodzi. Tylko dzisiaj zauważyłem, ze czasami wariuje woltomierz na odpalonym silniku, skacze od 14 do 16V ale nie zawsze... Czasami tylko. Nie zależnie od gazu. Czasem na wolnych obrotach pokaże 16V nawet.
Cóż jeżeli broi Coś podłączone do tej grubej klemy to masz 2 opcje - alternator lub rozrusznik. Z tego co się naczytałem na forum to rozruszniki są elementem bezawaryjnym, a ewentualne usterki są rzadkością. Natomiast problemów z alternatorami jest co nie miara - a w szczególności z regulatorem napięcia.
Optymalnie byłoby zmierzyć czy przepływa prąd przez alternator jak samochód jest wyłączony. Może to oznaczać uszkodzenie diód mostka prostowniczego.
Wahania napięcia ładowania mogą być spowodowane 'niesławnym' regulatorem napięcia - bardzo dużo spotyka się przypadków uszkodzenia tego elementu.

andi1971
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 lip 2011, 21:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andi1971 » 18 mar 2013, 21:49

Witam mam dokładnie ten sam problem coś mi żre prąd mierzył mi dzisiaj elektryk i wychodzi że pobór jest na tym czerwonym kablu na klemie plusowej pobór około 2 amper . ma ktoś jakieś sugestie z góry dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl