witam.
spotkała mnie dzis taka sytuacja. po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka auto zachowywało sie tak jakby tam dalej był.tak jakby auto było na zapłonie.wskaznik paliwa pokazywał stan itp., centralny nie działa(bo jak ma dzialac niby na zapłonie). na próbe odpalenia wogóle nie raguje.w dodatku zawsze po odpaleniu kluczyk tak sie troszke cofał na zapłon a teraz nie. rozebralem obudowe,odpiołem konstke i zaczyna dzialac zamek i wszystko tak jak powinno po wyciągnięciu kluczyka jak podepne kostke bez kluczyka to od razu słychac pompe paliwa i wszystko to co działa na zapłonie. czy to moze byc sama ta kostka czy całą stacyjke najlepiej wymienić?? widziałem ze ona jest montowana nie na śruby tylko na 2 jakies nity,czy to trzeba rozwiercic czy jak?? i ostatnie : co ze starego klucza musze wsadzic do nowego?
stacyjka czykostka padła??
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Nie do końca rozumiem - jak odłączyłeś kostkę stacyjki to możesz śrubokrętem włączyć zapłon i odpalić auto? ( oczywiście kluczyk włożony do wkładki żeby pętla immo działała )
Tą elektryczną kostkę obraca bolec który powinien być widoczny , u mnie się złamał i miałem podobne objawy. Czeka się wymiana stacyjki lub przełożenie wnętrzności z innej.
To co trzyma stacyjkę do kolumny to nie są nity to są śruby zrywalne - trzeba je odkręcić przecinakiem , uderzając w obwód i wprawić śrubę w ruch obrotowy , to najgorsza część tej roboty. Mi to zajęło 3 godziny , jedna się odkręciła a drugą musiałem odwiercić
( na szczęście miękka jest )
Wymiana kluczyka nie potrzebna bo sama wkładka z pętlą immo jest wymienna. Jak włożysz kluczyk i ustawisz na pozucję zapłonu to musisz włożyć cienki pręt taki mały otwór , to pozwoli wyciągnąć wkładkę.
Jak będziesz kupował to szukaj stacyjki albo z wyciągniętą wkładką , lub z kluczykiem bo inaczej czekają Cie schody....
Tą elektryczną kostkę obraca bolec który powinien być widoczny , u mnie się złamał i miałem podobne objawy. Czeka się wymiana stacyjki lub przełożenie wnętrzności z innej.
To co trzyma stacyjkę do kolumny to nie są nity to są śruby zrywalne - trzeba je odkręcić przecinakiem , uderzając w obwód i wprawić śrubę w ruch obrotowy , to najgorsza część tej roboty. Mi to zajęło 3 godziny , jedna się odkręciła a drugą musiałem odwiercić

Wymiana kluczyka nie potrzebna bo sama wkładka z pętlą immo jest wymienna. Jak włożysz kluczyk i ustawisz na pozucję zapłonu to musisz włożyć cienki pręt taki mały otwór , to pozwoli wyciągnąć wkładkę.
Jak będziesz kupował to szukaj stacyjki albo z wyciągniętą wkładką , lub z kluczykiem bo inaczej czekają Cie schody....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
dzięki , ide sie bawic z tymi śrubami. stacyjke mam załatwioną z kluczem.mozesz mi jak tłukowi wytłumaczyc tą podmiane wkładu stacyjki??wolałbym miec kluczyk ten stary bo jednak zamki dopasowane. a z tym odpaleniem srubokrętem co proponowales to nie wiem co i jak.wole zrobic stacyjke i dopiero jechac.
[ Dodano: 2015-05-04, 11:43 ]
ok. udało sie to rozwiercic i wyjąć. wyciągnąłem ten wkład elektryczny z tyłu stacyjki i winą okazał sie złamany ten palec metalowy co wychodzi z częsci stacyjki metalowej i wchodzi w tą czesc plastikową elektryczną (kostke elektryczną). czy ten element można dokupic czy to kwalifikuje stacyjke do wymiany??
[ Dodano: 2015-05-04, 11:43 ]
ok. udało sie to rozwiercic i wyjąć. wyciągnąłem ten wkład elektryczny z tyłu stacyjki i winą okazał sie złamany ten palec metalowy co wychodzi z częsci stacyjki metalowej i wchodzi w tą czesc plastikową elektryczną (kostke elektryczną). czy ten element można dokupic czy to kwalifikuje stacyjke do wymiany??
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Czyli to samo co u mnie 
Ta część jest niedostępna , no chyba że przełożysz z innej stacyjki ale to dużo grzebania , jak masz załatwiona z kluczem to się zastanawiał tylko przekładaj całość , bo przełożysz wkładkę ze swojej
Co do wyciągania jak spojrzysz na to to zrozumiesz tam jest taki otworek/ząbek na obwodzie wkładu.

Ta część jest niedostępna , no chyba że przełożysz z innej stacyjki ale to dużo grzebania , jak masz załatwiona z kluczem to się zastanawiał tylko przekładaj całość , bo przełożysz wkładkę ze swojej

Co do wyciągania jak spojrzysz na to to zrozumiesz tam jest taki otworek/ząbek na obwodzie wkładu.