Spadek ładowania po włączeniu klimatyzacji
Spadek ładowania po włączeniu klimatyzacji
Witam koledzy
Pisze do was z problemem który mnie strasznie irytuje a mianowicie spadek ładowania akumulatora, w ciepłe dni i po włączeniu klimatyzacji (dziwne)
Normalnie ładowanie mam 13,7 to tez bez rewelacji, w ciepłe dni kiedy włączam klime ładowanie automatycznie spada do 13,2 a gdy załączy sie 2 bieg od klimy ladowanie spada do 12,6 a najbardziej irytujace jest to ze auto wtedy robi sie ospałe, zamulone, reakcja na gaz i przyspieszenie spada (...) ... odczucie tak jak by silnik spuchł zmeczył sie i odmawiał posłuszeństw.
Pilnuj języka! - metyoo
Pisze do was z problemem który mnie strasznie irytuje a mianowicie spadek ładowania akumulatora, w ciepłe dni i po włączeniu klimatyzacji (dziwne)
Normalnie ładowanie mam 13,7 to tez bez rewelacji, w ciepłe dni kiedy włączam klime ładowanie automatycznie spada do 13,2 a gdy załączy sie 2 bieg od klimy ladowanie spada do 12,6 a najbardziej irytujace jest to ze auto wtedy robi sie ospałe, zamulone, reakcja na gaz i przyspieszenie spada (...) ... odczucie tak jak by silnik spuchł zmeczył sie i odmawiał posłuszeństw.
Pilnuj języka! - metyoo
Ostatnio zmieniony 11 lip 2016, 19:11 przez kamilo021, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 lip 2010, 12:22
- Lokalizacja: Łuków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Nie jest normalne że spada aż tak i że silnik robi się bardzo mułowaty. Różnica będzie odczuwalna ale nie aż tak.
kamilo021, Odłącz klemy od akumulatora i porządnie wyczyść, sprawdź przewody od alternatora i też porządnie przeczyść, najlepiej szczotką drucianą/papierem ściernym drobnym. Sprawdź czy nie ma luzów. Instalacja w samochodzie jest 12 V i to DC, bardzo podatna na spadki napięcia przy drobnych luzach, zabrudzeniach itd. szczególnie przy wyższych temperaturach.
Zrób to o czym napisałem, dokup jakiś detergent do czyszczenia styków (są dostępne w sklepach samochodowych w formie małych sprayów) i przeczyść kostki od sprężarki itd. Powinno pomóc
kamilo021, Odłącz klemy od akumulatora i porządnie wyczyść, sprawdź przewody od alternatora i też porządnie przeczyść, najlepiej szczotką drucianą/papierem ściernym drobnym. Sprawdź czy nie ma luzów. Instalacja w samochodzie jest 12 V i to DC, bardzo podatna na spadki napięcia przy drobnych luzach, zabrudzeniach itd. szczególnie przy wyższych temperaturach.
Zrób to o czym napisałem, dokup jakiś detergent do czyszczenia styków (są dostępne w sklepach samochodowych w formie małych sprayów) i przeczyść kostki od sprężarki itd. Powinno pomóc

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Jestem po wymianie szczotek i wirnika alternatora.
Gdy mam światła mijania włączone to napięcie wynosi: 13,9V, gdy włączę światła mijania, długie, przeciwmgielne (przód+tył), klima na pełną moc, tylną szybę, podgrzewanie foteli i włączone radio to napięcie wynosi 12,3V (wartości mierzone miernikiem za 9zł). Gdy samochód jest wyłączony napięcie na aku pokazywał 12,7V. Lampka się nie paliła.
Gdy mam światła mijania włączone to napięcie wynosi: 13,9V, gdy włączę światła mijania, długie, przeciwmgielne (przód+tył), klima na pełną moc, tylną szybę, podgrzewanie foteli i włączone radio to napięcie wynosi 12,3V (wartości mierzone miernikiem za 9zł). Gdy samochód jest wyłączony napięcie na aku pokazywał 12,7V. Lampka się nie paliła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wyczyść klemy na aku i generalnie zrób to co opisałem we wpisie wyżej... Napięcie w instalacji samochodowej jest niskie i bardzo podatne na spadki z powodu niewielkich zabrudzeń nawet na stykach. Musiałbyś mieć duże powierzchnie styków + przewody wszystkie o przekrojach 4mm2 wzwyż żeby nie doświadczać specjalnych spadków... To, że alternator jest sprawny, nie oznacza wcale że cała instalacja jest sprawna... Ja przy włączonym radiu, ładowanym telefonie ładowarką 2A, klimie itd. nadal mam ponad 13V. Inna sprawa, że pytanie czy masz odpowiedniej wydajności alternator, jeśli masz jeszcze grzane stołki przykładowo
- CykCyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój
Powiedzcie mi Panowie czy w jakiś sposób walnięty kompresor klimy może wpływać na spadek ładowania?
Objaw u mnie jest generalnie taki, że jak mam włączoną klimę, ale nadmuch na 1-2 kreski to jest wszystko ok. Jednak jak przykładowo ustawię nadmuch na kresek więcej, powyżej połowy to ładowanie spada, dodatkowo wtedy falują obroty na jałowym do tego stopnia, że redukując bieg, najczęściej przed skrzyżowaniami obroty potrafią spaść gwałtownie tak nisko, że auto gaśnie.
Kiedy mam włączone wszystkie inne odbiorniki prądu, to ładowanie spada, ale obroty nie falują i nic złego się nie dzieje. Na Economy nadmuch może być na maxa i też wszystko gra.
Alternator zdejmowałem, Valeo 120A, szczotki bliskie granicy zużycia, ale jednak jeszcze coś tam zapasu jest. Brałbym je za przyczynę gdyby nie fakt, że źle się dzieje tylko przy włączonej klimie i mocno ustawionym nadmuchu.
Błędów brak, pasek się nie ślizga.
Objaw u mnie jest generalnie taki, że jak mam włączoną klimę, ale nadmuch na 1-2 kreski to jest wszystko ok. Jednak jak przykładowo ustawię nadmuch na kresek więcej, powyżej połowy to ładowanie spada, dodatkowo wtedy falują obroty na jałowym do tego stopnia, że redukując bieg, najczęściej przed skrzyżowaniami obroty potrafią spaść gwałtownie tak nisko, że auto gaśnie.
Kiedy mam włączone wszystkie inne odbiorniki prądu, to ładowanie spada, ale obroty nie falują i nic złego się nie dzieje. Na Economy nadmuch może być na maxa i też wszystko gra.
Alternator zdejmowałem, Valeo 120A, szczotki bliskie granicy zużycia, ale jednak jeszcze coś tam zapasu jest. Brałbym je za przyczynę gdyby nie fakt, że źle się dzieje tylko przy włączonej klimie i mocno ustawionym nadmuchu.
Błędów brak, pasek się nie ślizga.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
U mnie w okolicy regeneracja alternatora 150zł, 12 miesięcy gwarancji z paragonem. Przy teście na maksymalnym obciążeniu, czyli wszystkie światła, radio, klima z przednim wentylatorem na drugim biegu miałem 13.3V. Bez obciążenia 13.9V. Niie zależnie od sytuacji na drodze, na blacie wskazówka nigdy przy włączonym silniku nie zbliżała się pod 12, przeważnie trzyma się tuż pod 14 ale nie wiem ma ile wiarygodny jest ten wskaźnik z licznika. Trzeba zobaczyć jak się mają punkty masowe na karoserii bo oprócz stanu agonalnego alternatora w nich też może być problem.
Tam jest sprzęgięłko magnetyczne które w jakiś sposób może wpływać na obciążenie alternatora ale wątpię że w jakiś znaczący sposób, bardziej wpływa wentylator klimy bo to ma ok 300W.CykCyk pisze:Powiedzcie mi Panowie czy w jakiś sposób walnięty kompresor klimy może wpływać na spadek ładowania?
Tak ale odrazu nie startuje na 300W też a przynajmniej nie powinien do czasu osiągnięcia cisnienia. Sama klima może jednak znizyc troche obroty co w przypadku kiepskich alternatorów ma juz wiele do rzeczy. DO tego jeszcze klimatronik wentylator nawiewu no i sie nazbiera, a jeszcze jak mamy światła zapalone to tym bardziej kolejne dziesiątki watt w dzień uciekają 

- Przemek_GDA
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 18 lis 2008, 11:51
- Lokalizacja: Banino
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud
Witam.
Ja po zakupie drugiego Audi tym razem 4.2 od razu regenerowałem altka.
2.8 jak i 4.2 miały po zakupie podobne przebiegi ok 195tkm i w obu autach altki były na wykończeniu. Szczotki zjechane komutator też i łożyska już się odzywały. Po regeneracji ładowanie cały czas powyżej 13V bez problemu. U mnie w Piotrkowie koszt regeneracji wynosi ok 220 zł i to bym polecał zrobić na początek.
Ja po zakupie drugiego Audi tym razem 4.2 od razu regenerowałem altka.
2.8 jak i 4.2 miały po zakupie podobne przebiegi ok 195tkm i w obu autach altki były na wykończeniu. Szczotki zjechane komutator też i łożyska już się odzywały. Po regeneracji ładowanie cały czas powyżej 13V bez problemu. U mnie w Piotrkowie koszt regeneracji wynosi ok 220 zł i to bym polecał zrobić na początek.
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie

A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane

Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie
