jak u niego się objawiało falowanie? też pod obciążeniem elektrycznym?
Tak u niego czujnik powodował falowanie obrotów. Czasami miał problem z odpaleniem. W sumie nie sprawdzaliśmy ładowania bo nie pomyśleliśmy że może być to problem
jak sprawdzić te czujniki? bo jedynie mogę je wyjąć i przeczyścić a na VAGu 0 błędów
To jest sprawdzenie z ELSY:
- Na początek upewniasz się że czujnik jest prawidłowo zainstalowany (w twoim wypadku czy został wyczyszczony)
- teraz odpinasz 3 konektorową szarą wtyczkę od czujnika. Wtyczka patrząc od przodu (pojedynczym bolcem ustalającym położenie do góry), ma 3 styki od lewej styk 1, 2, 3
- Mierzysz rezystancję pomiędzy stykiem nr 1 i stykiem nr 2. Powinna być w przedziale od 450-1000ohm. Jeżeli jest poza podanym zakresem to czujnik jest do wymiany.
następnie jeżeli wartość mieści się w zakresie:
- mierzysz rezystancję pomiędzy stykiem nr 2 i 3 oraz pomiędzy stykiem 1 i 3. Rezystancja powinna być nieskończona (obwód otwarty). Jeżeli gdzieś wartość rezystancji wskaże przejście to czujnik jest do wymiany
następnie jeżeli poprzednie sprawdzenie było OK:
- powinieneś sprawdzić połączenie pomiędzy czujnikiem a ECU - ale u Ciebie silnik chodzi, więc to połączenie powinno być OK
Sprawdzone miernikiem... Po odpaleniu:
13.99 - bez żadnego obciążenia
13.45 - światła, klima, szyba
Po przejechaniu i zagrzaniu chłodniczego do ok 75-80 stopni:
14.01 - bez żadnego obciążenia
13.48 - światła, klima, szyba
Jak myślicie... alternator do wymiany?
Moim zdaniem nie najgorzej ... większość osób podaje 14.4V za wymagane, jednakże jak już kilkakrotnie podchodziłem do tematu alternatora w audi i nawet widziałem charakterystykę temperaturową regulatora napięcia, i nigdy nie zaobserwowałem tego ;idealnego' napięcia u siebie.
Zawsze miałem w przedziale 13,6-14V. Tak więc moim zdaniem Twoje napięcia nie są tragiczne
