Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Spadanie obrotów wraz z ładowaniem pod obciążeniem elekt.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Spadanie obrotów wraz z ładowaniem pod obciążeniem elekt.

Post autor: bartek91sc » 15 sty 2015, 20:25

Witam.

Od 1,5 roku walczę z falującymi obrotami - wymieniając i sprawdzając już wszystko co się dało. Temat odpuściłem aż do wczoraj.. zauważyłem że podczas spadania obrotów - na wskaźniku ładowania również spada wskazówka. Na logikę jest to typowo związane z elektryką. Obciążenie idzie na akumulator (jest nowy) a jego podtrzymuje alternator.

Powiedzcie mi - czy winowajcą może być regulator napięcia?

Jak tak to kupuje nowy oryginał z Boscha - problem tylko w tym że nie chce już na darmo wydać ani złotówki na tą awarie bo już poszło w to sporo.

Film na którym przedstawiam spadanie obrotów spowodowane naciśnięciem podnoszenia szyb:


Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 16 sty 2015, 07:46

Po pierwsze dobrze byłoby sprawdzić czy napięcie również 'skacze' za pomocą miernika (woltomierza) na klemach akumulatora.

Regulator napięcia powinien trzymać pewien poziom napięcia w określonym zakresie prędkości obrotowej alternatora. Jeżeli obroty te spadną poniżej minimum, to możliwe że objawia się to chwilowym spadkiem napięcia ładowania. Czy u Ciebie regulator jest uszkodzony? Ciężko powiedzieć - optymalnie byłoby założyć bliźniaczy alternator na próbę aby nie pakować się w niepotrzebne koszta.

PS. Takie falowanie obrotów jest dość duże (nawet o 200rpm). Tak z ciekawości co wymieniłeś?

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 16 sty 2015, 08:05

kot919 pisze: PS. Takie falowanie obrotów jest dość duże (nawet o 200rpm). Tak z ciekawości co wymieniłeś?
- Przepływomierz
- Przepustnice
- Akumulator
- kolanko w układzie podciśnienia - wszystko rozebrane i sprawdzwone (szczelne w 100%)
- świece
- czujnik temp. wody

wszystkie części nowe i oryginalne - poza przepustnicą (używana, ale czyściutka i sprawna bo sprawdzana w innym aucie)

Kiedyś zostawiłem auto w garażu na weekend pod prostownikiem - jak go zabrałem to 0 falowania w tym dniu było. Czuje że na 100% to coś z elektryką. Mój mechanik powiedział że on mi nie pomoże bo elektromechanikiem on nie jest a wszystko inne sprawdzał wiele razy jak do niego przyjeżdżałem z różnymi rzeczami. Gdybym to w końcu naprawił... <zalamka>

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 16 sty 2015, 08:16

Zrób inaczej - odepnij alternator (ściągnij pasek klinowy) i odpal samochód na samym akumulatorze. Jeżeli będzie chodził równo to faktycznie winny może być alternator.

Mnie w twoim spisie wymienianych elementów brakuje jeszcze czujnika położenia wału (czujnik halla). Można spróbować go wykręcić i przeczyścić (zdarza się że przyciąga on sporo opiłków wytworzonych przez zębatki rozrusznika) <okok>

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 16 sty 2015, 09:02

kot919 pisze:Zrób inaczej - odepnij alternator (ściągnij pasek klinowy) i odpal samochód na samym akumulatorze. Jeżeli będzie chodził równo to faktycznie winny może być alternator.

Mnie w twoim spisie wymienianych elementów brakuje jeszcze czujnika położenia wału (czujnik halla). Można spróbować go wykręcić i przeczyścić (zdarza się że przyciąga on sporo opiłków wytworzonych przez zębatki rozrusznika) <okok>
da rade bez ściągania przodu zdjąć pasek a później go założyć?

czujnik Halla pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu? bo jak tak to mam na kompie -12 stopni na wolnych (chyba powinno być +12) ?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 16 sty 2015, 10:21

Nie wiem jak to jest u Ciebie w silniku - u mnie w Vce da radę, ale silnik jest krótszy o jeden cylinder.

Co do czujnika to miałem na myśli czujnik OE050906433 czujnik położenia wału (Engine speed sender), i jest on zamocowany z tyłu silnika po jego prawej stronie.

Możesz wejść na stronę:
http://ifinterface.com/page/page3.php
Następnie wybrać CarProg2
Dalej wybierasz model samochodu:
Audi | A6 | 1998 W | 9 | 906-00

To będzie schemat pokazujący gdzie go znajdziesz - na początek spróbuj wykręcić i wyczyścić <okok>
Przykręcony będzie śrubą imbusową M6

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 16 sty 2015, 11:54

nie chodzi przypadkiem o 058905161B? Czujnik położenia wałka rozrządu

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 16 sty 2015, 12:34

nie chodzi przypadkiem o 058905161B? Czujnik położenia wałka rozrządu
Generalnie sprawdzić wszystkie czujniki odpowiadające za zapłon.
Tak mi się przypomniało o czujniku wału, bo kiedyś kumpel miał problem z falującymi obrotami w vw i to właśnie on broił.

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 16 sty 2015, 14:47

jak u niego się objawiało falowanie? też pod obciążeniem elektrycznym?

jak sprawdzić te czujniki? bo jedynie mogę je wyjąć i przeczyścić a na VAGu 0 błędów

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 16 sty 2015, 19:55

Sprawdź ładowanie miernikiem, powinno być bez obciążenia w granicach 14.4V. Nie wiem na ile wiarygodny jest wskaźnik z licznika ale u mnie jest powyżej kreski.

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 18 sty 2015, 12:58

Ziomek pisze:Sprawdź ładowanie miernikiem, powinno być bez obciążenia w granicach 14.4V. Nie wiem na ile wiarygodny jest wskaźnik z licznika ale u mnie jest powyżej kreski.
Sprawdzone miernikiem... Po odpaleniu:
13.99 - bez żadnego obciążenia
13.45 - światła, klima, szyba

Po przejechaniu i zagrzaniu chłodniczego do ok 75-80 stopni:
14.01 - bez żadnego obciążenia
13.48 - światła, klima, szyba

Jak myślicie... alternator do wymiany?

kot919 pisze:Generalnie sprawdzić wszystkie czujniki odpowiadające za zapłon.
Tak mi się przypomniało o czujniku wału, bo kiedyś kumpel miał problem z falującymi obrotami w vw i to właśnie on broił.
tym zajmę się za tydzień w weekend bo w ten sesja :/

Moje postanowienie - rozwiąże ten problem raz na zawsze. już nie chodzi o to że mnie to denerwuje czy nie, ale dla własnej satysfakcji.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 18 sty 2015, 18:56

Troszkę mało, przynajmniej ze 13.9 było pod obciążeniem ale nie wiadomo czy to rzeczywiście będzie przyczyną. U mnie też przy zamykaniu jest delikatne wahnięcie ale to max pewnie ze 40obrotów i to nie w momencie naciśnięcia przycisku tylko przy dojechaniu do końca(domknięciu okna).
Skoro na podładowanym aku wszystko było ok a potem problem powrócił to faktycznie może gdzieś jest problem z ładowaniem. W szwagra lanosie na wolnych obrotach ładowanie było wzorcowe, natomiast po przekroczeniu 2000obr/min znikało całkowicie i co chwilę brakowało mu prądu. Bo nie sprawdzałeś ładowania na wyższych obrotach tylko na jałowych?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 19 sty 2015, 11:04

jak u niego się objawiało falowanie? też pod obciążeniem elektrycznym?
Tak u niego czujnik powodował falowanie obrotów. Czasami miał problem z odpaleniem. W sumie nie sprawdzaliśmy ładowania bo nie pomyśleliśmy że może być to problem
jak sprawdzić te czujniki? bo jedynie mogę je wyjąć i przeczyścić a na VAGu 0 błędów
To jest sprawdzenie z ELSY:
- Na początek upewniasz się że czujnik jest prawidłowo zainstalowany (w twoim wypadku czy został wyczyszczony)
- teraz odpinasz 3 konektorową szarą wtyczkę od czujnika. Wtyczka patrząc od przodu (pojedynczym bolcem ustalającym położenie do góry), ma 3 styki od lewej styk 1, 2, 3
- Mierzysz rezystancję pomiędzy stykiem nr 1 i stykiem nr 2. Powinna być w przedziale od 450-1000ohm. Jeżeli jest poza podanym zakresem to czujnik jest do wymiany.

następnie jeżeli wartość mieści się w zakresie:
- mierzysz rezystancję pomiędzy stykiem nr 2 i 3 oraz pomiędzy stykiem 1 i 3. Rezystancja powinna być nieskończona (obwód otwarty). Jeżeli gdzieś wartość rezystancji wskaże przejście to czujnik jest do wymiany

następnie jeżeli poprzednie sprawdzenie było OK:
- powinieneś sprawdzić połączenie pomiędzy czujnikiem a ECU - ale u Ciebie silnik chodzi, więc to połączenie powinno być OK <okok>
Sprawdzone miernikiem... Po odpaleniu:
13.99 - bez żadnego obciążenia
13.45 - światła, klima, szyba

Po przejechaniu i zagrzaniu chłodniczego do ok 75-80 stopni:
14.01 - bez żadnego obciążenia
13.48 - światła, klima, szyba

Jak myślicie... alternator do wymiany?
Moim zdaniem nie najgorzej ... większość osób podaje 14.4V za wymagane, jednakże jak już kilkakrotnie podchodziłem do tematu alternatora w audi i nawet widziałem charakterystykę temperaturową regulatora napięcia, i nigdy nie zaobserwowałem tego ;idealnego' napięcia u siebie.

Zawsze miałem w przedziale 13,6-14V. Tak więc moim zdaniem Twoje napięcia nie są tragiczne <okok>

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 07 lut 2015, 09:21

a powiedzcie mi jeszcze jedno...
Bo moje problemy z falowaniem zaczęły się jak pierwszy raz odłączyłem akumulator.. robiłem adaptacje Vagiem zawsze... Ale dzisiaj trafiłem aż na 5 forach o tym że przepustnice na lince najlepiej zaadaptować w następujący sposób:
- przepustnica czysta
- odłączamy aku na 2h
- odpalamy auto na wyłączonych odbiornikach energii
- czekamy aż na wolnych obrotach osiągnie 90 stopni i załączy się 3 razy wentylator
- gasimy i jest ok

Czy ktoś to testował?

Zapomniałem dodać że błędów na kompie nie mam żadnych

[ Dodano: 2015-02-07, 09:21 ]
kurde, dalej to samo. Podłączyłem ostatnio do pioneera tył głośniki, wzmak + sub to mi z tyłu w głośnikach turbina grała. Czytałem gdzieś że jak szczotki na alternatorze sie kończą to tak jest.

Wyskoczył mi jeszcze wczoraj błąd 18010 - czyli za niskie napięcie na sterowniku silnika. Gdzieś przeczytałem że kostka od ECU lubi zaśniedzieć. Ide dzisiaj do garażu temu się przyjrzeć. Ale też czytałem że jak nie to to albo aku (ale mam nowy bosch) albo alternator- czyli znowu wszystko się kończy na regulatorze napięcia. Chyba zdecyduje się na jego wymiane.
Co o tym myślicie?
Czy wymieniać tylko regulator czy od razu wyjąć cały altek i zawieść do ludzi co je regenerują?
Czy żeby w 1.8t wyjąć alternator to trzeba zdejmować przód?
Z racji tego że regulator boscha kosztuje 200zł, można się połasić na zamienniki (ale te lepsze) hella, huco?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl