Jak sprawdzić śilniczek podnoszenia i opuszczania szyby
czy jest sprawny i właściwie działa
mój zatrzymuje sie w różnych miejscach i nie wiem czy to jego wina czy coś innego
wszystkie trzy szyby działają prawidłowo oprócz tej jednej
jak sie opuści to nie chce sie podnieść albo podnosi sie do połowy, sam silniczek na lużno chodzi kręci sie w prawo i lewo ale nie równomiernie raz dłużej a raz krócej
i nie rozumiem tego czemu więcej sie opuszcza niz podnosi może ktoś miał takie objawy i je rozwiązał mi kończą sie już powoli pomysły
a może to moduł komfortu coś świruje jeśli tak to jak go sprawdzic ?
śilniczek podnoszenia szyby
- DSX
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 mar 2009, 14:46
- Lokalizacja: OLSZTYN Warmińsko-Mazurskie
śilniczek podnoszenia szyby
Ostatnio zmieniony 31 sie 2014, 21:35 przez DSX, łącznie zmieniany 1 raz.
- M_a_N_i_e_K
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 86
- Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
- Lokalizacja: Warszawa
Najprościej zdjąć boczek i przyjrzeć się sprawie, możesz nawet wyjąć szybę i wtedy również sprawdzić jak działa. Z tego co pamiętam zawsze śruby idą odwrotnie, czyli odkręcasz jakbyś dokręcał o tym gdyby co pamiętaj bo przekręcisz gwint.
Moduł raczej odpada, wydaje mi się że by Ci w ogóle nie działało.
Moduł raczej odpada, wydaje mi się że by Ci w ogóle nie działało.
- DSX
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 mar 2009, 14:46
- Lokalizacja: OLSZTYN Warmińsko-Mazurskie
szyba na sucho chodzi ładnie recznie ją opuszczam i podnosze bez silnicza i chodzi ładnie i równo więc to raczej nie ślizgi
Ostatnio zmieniony 31 sie 2014, 21:37 przez DSX, łącznie zmieniany 1 raz.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Elektronika silnika ma zabezpieczenie przeciążeniowe - jeżeli wykryje że silnik pracuje za ciężko (np szyba napotka 'ciało obce') to ma go cofnąć aby opuścić szybę ... czasem jak wyrobią się delikatnie ślizgi (co zasugerował Krzysiek szyba może 'kantować' przez co od silnika wymaga większej siły (to powoduje zadziałanie zabezpieczania) ... możliwe również że uszkodzony jest jest sam mechanizm podnoszenia (wyrobione prowadnice, kółka prowadzące linkę), co również może powodować 'kantowanie' szyby (kiedyś czytałem o podobnym problemie - wymiana mechanizmu na nowy rozwiązała problem)
Spróbuje podczas podnoszenia rękoma 'kierować' szybę - czy wtedy się uda zamknąć szybę do końca?
Możesz też zamienić silnik z tyłu do przodu (s tego co pamiętam pasują one wymiennie)
Spróbuje podczas podnoszenia rękoma 'kierować' szybę - czy wtedy się uda zamknąć szybę do końca?
Możesz też zamienić silnik z tyłu do przodu (s tego co pamiętam pasują one wymiennie)
