rozrusznik nie reaguje na przekrecenie kluczyka
rozrusznik nie reaguje na przekrecenie kluczyka
Witam wszystkich, moze mial ktos taki problem i go rozwiazal. a wiec, przekrecam kluczyk , kontrolki wszystkie ok , przekrecam dalej i cisza. aku ok , rozrusznik tez sprawdzony i ok. kontrolki nie przygaszaja,przekaznik ok,dodam ze skrzynia tiptronic , moze to ma cos wspolnego ?
Audi.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Albo jest jakiś problem z przekaźnikiem pod pozycją nr 4
![Obrazek]()
albo z czujnikiem neutralnego położenia skrzyni, który powinien wysterować ten właśnie przekaźnik.
Na początek sprawdź raz jeszcze przekaźnik albo podmień na moment na jakiś inny (pewnie coś dopasujesz). Spróbuj uruchomić silnik - jeżeli zadziała to masz winnego, jeżeli idziesz dalej.
Jak już jesteśmy przy przekaźniku, wyciągnij go i zewrzesz ze sobą styki nr 2 i 8 (styki robocze przekaźnika) - w ten sposób zasymulujesz odpowiednie ustawienie skrzyni.
Teraz upewniasz się że nie masz włączonego biegu i przekręcasz kluczyk, tak jakbyś chciał uruchomić samochód. Jeżeli się uruchomi to masz albo uszkodzony moduł F125 (sygnalizator bezpiecznej pozycji skrzyni biegów), albo okablowanie które do niego prowadzi.
albo z czujnikiem neutralnego położenia skrzyni, który powinien wysterować ten właśnie przekaźnik.
Na początek sprawdź raz jeszcze przekaźnik albo podmień na moment na jakiś inny (pewnie coś dopasujesz). Spróbuj uruchomić silnik - jeżeli zadziała to masz winnego, jeżeli idziesz dalej.
Jak już jesteśmy przy przekaźniku, wyciągnij go i zewrzesz ze sobą styki nr 2 i 8 (styki robocze przekaźnika) - w ten sposób zasymulujesz odpowiednie ustawienie skrzyni.
Teraz upewniasz się że nie masz włączonego biegu i przekręcasz kluczyk, tak jakbyś chciał uruchomić samochód. Jeżeli się uruchomi to masz albo uszkodzony moduł F125 (sygnalizator bezpiecznej pozycji skrzyni biegów), albo okablowanie które do niego prowadzi.
dzieki za podpowiedz. od jutra biore sie za to. wstepnie chyba bedzie jednak ten czujnik neutralnego polozenia skrzyni, ( wybierak chyba).
[ Dodano: 2015-11-06, 18:26 ]
A wiec przyczyna unieruchomienia auta byl wybierak skrzyni biegow. ( objawy jak wyzej) dzieki kot919 za podpowiedz .
[ Dodano: 2015-11-07, 17:09 ]
drugi wybierak okazal sie uszkodzony ( kupiona uzywka) wprawdzie auto odpala i jedzie do przodu i do tylu ale juz tip nie dziala i na fisie tez pusto.
[ Dodano: 2015-11-11, 13:24 ]
a wiec nastepny wybierak i skasowanie bledu czujnika f125 i wszystko dziala poprawnie, plus przeczyszczenie magnesow pod wajha zmiany biegow i tiptronic sie odnalazl.
[ Dodano: 2015-11-06, 18:26 ]
A wiec przyczyna unieruchomienia auta byl wybierak skrzyni biegow. ( objawy jak wyzej) dzieki kot919 za podpowiedz .
[ Dodano: 2015-11-07, 17:09 ]
drugi wybierak okazal sie uszkodzony ( kupiona uzywka) wprawdzie auto odpala i jedzie do przodu i do tylu ale juz tip nie dziala i na fisie tez pusto.
[ Dodano: 2015-11-11, 13:24 ]
a wiec nastepny wybierak i skasowanie bledu czujnika f125 i wszystko dziala poprawnie, plus przeczyszczenie magnesow pod wajha zmiany biegow i tiptronic sie odnalazl.

Audi.