Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c5] rozładowujacy sie akumulator (nowy)

Elektryka
ODPOWIEDZ
birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

[a6 c5] rozładowujacy sie akumulator (nowy)

Post autor: birdman » 18 kwie 2010, 13:53

Jakies 2 tygodnie temu kupilem nowy akumulator poniewaz na starym auto wytrzymywalo maksymalnie jeden dzien. Zakupilem nowa centra futura 77ah. Wszystko bylo ok do piatku. Wyszedlem z pracy, wsiadlem do auta, przekrecilem kluczyk w stacyjce i uslyszalem ten pisk informujacy o problemie oraz trzy razy na wyswietlaczu pojawila sie czerwona ikona wykrzyknika w okregu w okol ktorego sa nawiasy (cos taj jakby to: ((!)) ). Podlaczylem laptop do auta i przeskanowalem go vagiem. Nie pojawil sie zaden nowy blad. Odlaczylem laptopa i... nie moglem odpalic auta. Akumulator sie rozladowal. Odpalilem kablami, pojezdzilem z 20 km i odstawilem auto. Nastepnego dnia, po okolo 20 godzinach postoju auto nie odpalilo. Podpialem kable, przejechalem jakies 30 km. Dzisiaj, po okolo 12 godzinach rowniez nie odpalilo.
Sprawdzilem miernikiem napiecie ladowania (okolo 14v), prad plynacy przy wlaczonym alarami (0.5A).
Czy ktos ma jakikolwiek pomysl co moze byc przyczyna tego wszystkiego? Co oznacza ten blad? Dlaczego pojawia sie az trzy razy?

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 18 kwie 2010, 14:13

Ale problem w tym ze ja nic w tym aucie nie zmienialem. Wczesniej stal spokojnie tydzien i odpalal bez problemu. Nie mowiac o tym ze przez cala zime nie mialem zadnych problemow z odpalaniem.

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 18 kwie 2010, 21:07

Napiecie ladowania to dokladnie 13.96v (wlaczona dmuchawa, radio w trybie podtrzymywania oraz zestaw glosnomowiacy)
Pobor pradu przy wlaczonym jak i wylaczonym alarmie jest na poziomie 0.5A
Przy wlaczonej dmuchawie i radio ale nie wlaczonym silniku (kluczyk przekrecony w stacyjce) pobor pradu jest 3A.
Sprawdzalem jeszcze pobor pradu na bezpiecznikach przy wyjetym kluczyku na 2 bezpiecznikach pojawil sie prad (na jednym 0.39A, na drugim 0.11A). Nazwy neistety mam po niemiecku... Ma ktos rozpiske bezpiecznikow po polsku/angielsku?

pawelk600: gdzie znajde ta kostke?

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 18 kwie 2010, 21:18

Alarm wylaczony tzn rozbrojony. Nawet nie wiem gdzie jest od neigo bezpiecznik ;)
Radia jeszcze nie probowalem odlaczac.
Dzisiaj auto odstawilem o godzinie 14. Na akumulatorze bylo 12.6v. Przed chwila sprawdzalem i bylo juz 11.5v. Podpialem prostownik co bym rano mogl do pracy pojechac.
Czy ktos wie jak moge sprawdzic akumulator?

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 18 kwie 2010, 21:37

Radio mam niefabryczne. Sprawdzilem na bezpieczniku i mam tam 0.11A. Drugi bezpiecznik to bezpiecznik nr 15 (deska, klima, ogrzewanie) i jak go wyjalem i wpialem tam miernik to wskazanie najpierw pokazalo 0.4A po czym po chwili spadlo do 0.03. Troche to dziwne bo na
Mimo wszystko i tak uwazam ze przy takim poboze pradu akumulator rozladowuje sie zdecydowanie za szybko.

[ Dodano: 2010-04-18, 21:40 ]
Jak odlacze aku to chyba za duzo nie zmierze ;)

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 18 kwie 2010, 21:46

Ostatnio pojawil mi sie blad:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
Moze tam sie cos zwarlo... Wie ktos moze gdzie znajde ten zaworek?

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 18 kwie 2010, 22:15

Klima wlasnie nei dziala, mialem jesienia wymieniona chlodnice klimy (uszkodzona podczas stluczki) i mialem wlasnie w tym tygodniu pojechac do mechanika z reklamacja ze cos jest nie tak...
Ten czujnik znajduje sie przy kompresorze czyli bez kanalu bedzie bardzo ciezko.

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 18 kwie 2010, 22:25

Czort wie. Ten blad pojawia sie tez gdy cisnienie w ukladzie jest za niskie, co wlasnie obstawiam u siebie.

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 18 kwie 2010, 22:40

Przy takiej pojemności akumulatora i poborze prądu 0,5A auto powinno odpalić nawet po 2 dobach bez problemu.
ÂŁadowałeś akumulator (nowy) prostownikiem?

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 18 kwie 2010, 23:09

Nie. Jezdzil spokojnie przez te dwa tygodnie. Dzisiaj wieczorem go podlaczylem i wlasnie sie laduje.

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 19 kwie 2010, 11:56

Hmm... W takim razie poszukam jej dzisiaj. Nie chce jej mostkowac tylko chce sprawdzic czy ona nie powoduje jakiegos zwarcia przez ktore akumulator mi sie rozladowuje.

[ Dodano: 2010-04-19, 23:38 ]
Odlaczylem dzisiaj akumulator na 6 godzin. Po rozlaczeniu mial napiecie 12.11v a po tych 7 godzinach mial 12.36. Tak wiec akumulator jest raczej ok. Sprawdzilem dzisiaj jeszcze raz napiecie ladowania przy wylaczonym radiu i swiatlach: 13.64V. Dobralem sie tez do wtyczki (wystarczy zdjac kierwoncie powietrza przy chlodnicy klimy i widac ja idealnie). Wyglada na to ze jest ok. Zadnych przetarc ani uszkodzen. Nadal jest na niej oryginalna karteczka audi... Tak ze naprawde juz nie wiem co moze powodowac takie rozladowanie akumulatora.

[ Dodano: 2010-04-20, 17:29 ]
Chyba za pierwszym razem cos zle pomierzylem. Przy uzbrojonym alarmie pobor pradu to 3A... Ktos ma jakis pomysl jak moge zidentyfikowac co powoduje taki pobor pradu?

[ Dodano: 2010-04-27, 23:11 ]
Wydaje sie rozwiazalem problem. Przyczyna byl skorodowany czujnik otwarcia maski. Nie bylo by problemu gdyby nie to ze ktos kto go montowal podlaczyl + od obudowy czujnika. Po tym jak korozja przezarla czujnik nastapilo zwarcie... Reszte historii znacie. Teraz przy wlaczonym alarmie mam 0.07A.

[ Dodano: 2010-05-23, 13:54 ]
Przyczyna jednak bylo cos innego: uszkodzony regulator napiecia.
Mozna to zfiagnozowac wyciagajac wtyczke wchodzaca do regulatora. Jesli po jej wyjeciu i wlaczeniu silnikia mamy ladowanie to walniety jest regulator.
Po jego wymianie problem zniknal.
Koszt nowego (bosh) 130zl. Wymienic mozna spokojnie samemu tylko uwazac trzeba zeby nie polamac szczotek bo sa dosyc kruche.

Awatar użytkownika
Gadeflin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gadeflin » 29 sty 2013, 14:27

Jak rozwiązałeś problem ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja