[a6 c5] rozładowujacy sie akumulator (nowy)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
[a6 c5] rozładowujacy sie akumulator (nowy)
Jakies 2 tygodnie temu kupilem nowy akumulator poniewaz na starym auto wytrzymywalo maksymalnie jeden dzien. Zakupilem nowa centra futura 77ah. Wszystko bylo ok do piatku. Wyszedlem z pracy, wsiadlem do auta, przekrecilem kluczyk w stacyjce i uslyszalem ten pisk informujacy o problemie oraz trzy razy na wyswietlaczu pojawila sie czerwona ikona wykrzyknika w okregu w okol ktorego sa nawiasy (cos taj jakby to: ((!)) ). Podlaczylem laptop do auta i przeskanowalem go vagiem. Nie pojawil sie zaden nowy blad. Odlaczylem laptopa i... nie moglem odpalic auta. Akumulator sie rozladowal. Odpalilem kablami, pojezdzilem z 20 km i odstawilem auto. Nastepnego dnia, po okolo 20 godzinach postoju auto nie odpalilo. Podpialem kable, przejechalem jakies 30 km. Dzisiaj, po okolo 12 godzinach rowniez nie odpalilo.
Sprawdzilem miernikiem napiecie ladowania (okolo 14v), prad plynacy przy wlaczonym alarami (0.5A).
Czy ktos ma jakikolwiek pomysl co moze byc przyczyna tego wszystkiego? Co oznacza ten blad? Dlaczego pojawia sie az trzy razy?
Sprawdzilem miernikiem napiecie ladowania (okolo 14v), prad plynacy przy wlaczonym alarami (0.5A).
Czy ktos ma jakikolwiek pomysl co moze byc przyczyna tego wszystkiego? Co oznacza ten blad? Dlaczego pojawia sie az trzy razy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Napiecie ladowania to dokladnie 13.96v (wlaczona dmuchawa, radio w trybie podtrzymywania oraz zestaw glosnomowiacy)
Pobor pradu przy wlaczonym jak i wylaczonym alarmie jest na poziomie 0.5A
Przy wlaczonej dmuchawie i radio ale nie wlaczonym silniku (kluczyk przekrecony w stacyjce) pobor pradu jest 3A.
Sprawdzalem jeszcze pobor pradu na bezpiecznikach przy wyjetym kluczyku na 2 bezpiecznikach pojawil sie prad (na jednym 0.39A, na drugim 0.11A). Nazwy neistety mam po niemiecku... Ma ktos rozpiske bezpiecznikow po polsku/angielsku?
pawelk600: gdzie znajde ta kostke?
Pobor pradu przy wlaczonym jak i wylaczonym alarmie jest na poziomie 0.5A
Przy wlaczonej dmuchawie i radio ale nie wlaczonym silniku (kluczyk przekrecony w stacyjce) pobor pradu jest 3A.
Sprawdzalem jeszcze pobor pradu na bezpiecznikach przy wyjetym kluczyku na 2 bezpiecznikach pojawil sie prad (na jednym 0.39A, na drugim 0.11A). Nazwy neistety mam po niemiecku... Ma ktos rozpiske bezpiecznikow po polsku/angielsku?
pawelk600: gdzie znajde ta kostke?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Alarm wylaczony tzn rozbrojony. Nawet nie wiem gdzie jest od neigo bezpiecznik 
Radia jeszcze nie probowalem odlaczac.
Dzisiaj auto odstawilem o godzinie 14. Na akumulatorze bylo 12.6v. Przed chwila sprawdzalem i bylo juz 11.5v. Podpialem prostownik co bym rano mogl do pracy pojechac.
Czy ktos wie jak moge sprawdzic akumulator?

Radia jeszcze nie probowalem odlaczac.
Dzisiaj auto odstawilem o godzinie 14. Na akumulatorze bylo 12.6v. Przed chwila sprawdzalem i bylo juz 11.5v. Podpialem prostownik co bym rano mogl do pracy pojechac.
Czy ktos wie jak moge sprawdzic akumulator?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Radio mam niefabryczne. Sprawdzilem na bezpieczniku i mam tam 0.11A. Drugi bezpiecznik to bezpiecznik nr 15 (deska, klima, ogrzewanie) i jak go wyjalem i wpialem tam miernik to wskazanie najpierw pokazalo 0.4A po czym po chwili spadlo do 0.03. Troche to dziwne bo na
Mimo wszystko i tak uwazam ze przy takim poboze pradu akumulator rozladowuje sie zdecydowanie za szybko.
[ Dodano: 2010-04-18, 21:40 ]
Jak odlacze aku to chyba za duzo nie zmierze
Mimo wszystko i tak uwazam ze przy takim poboze pradu akumulator rozladowuje sie zdecydowanie za szybko.
[ Dodano: 2010-04-18, 21:40 ]
Jak odlacze aku to chyba za duzo nie zmierze

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Hmm... W takim razie poszukam jej dzisiaj. Nie chce jej mostkowac tylko chce sprawdzic czy ona nie powoduje jakiegos zwarcia przez ktore akumulator mi sie rozladowuje.
[ Dodano: 2010-04-19, 23:38 ]
Odlaczylem dzisiaj akumulator na 6 godzin. Po rozlaczeniu mial napiecie 12.11v a po tych 7 godzinach mial 12.36. Tak wiec akumulator jest raczej ok. Sprawdzilem dzisiaj jeszcze raz napiecie ladowania przy wylaczonym radiu i swiatlach: 13.64V. Dobralem sie tez do wtyczki (wystarczy zdjac kierwoncie powietrza przy chlodnicy klimy i widac ja idealnie). Wyglada na to ze jest ok. Zadnych przetarc ani uszkodzen. Nadal jest na niej oryginalna karteczka audi... Tak ze naprawde juz nie wiem co moze powodowac takie rozladowanie akumulatora.
[ Dodano: 2010-04-20, 17:29 ]
Chyba za pierwszym razem cos zle pomierzylem. Przy uzbrojonym alarmie pobor pradu to 3A... Ktos ma jakis pomysl jak moge zidentyfikowac co powoduje taki pobor pradu?
[ Dodano: 2010-04-27, 23:11 ]
Wydaje sie rozwiazalem problem. Przyczyna byl skorodowany czujnik otwarcia maski. Nie bylo by problemu gdyby nie to ze ktos kto go montowal podlaczyl + od obudowy czujnika. Po tym jak korozja przezarla czujnik nastapilo zwarcie... Reszte historii znacie. Teraz przy wlaczonym alarmie mam 0.07A.
[ Dodano: 2010-05-23, 13:54 ]
Przyczyna jednak bylo cos innego: uszkodzony regulator napiecia.
Mozna to zfiagnozowac wyciagajac wtyczke wchodzaca do regulatora. Jesli po jej wyjeciu i wlaczeniu silnikia mamy ladowanie to walniety jest regulator.
Po jego wymianie problem zniknal.
Koszt nowego (bosh) 130zl. Wymienic mozna spokojnie samemu tylko uwazac trzeba zeby nie polamac szczotek bo sa dosyc kruche.
[ Dodano: 2010-04-19, 23:38 ]
Odlaczylem dzisiaj akumulator na 6 godzin. Po rozlaczeniu mial napiecie 12.11v a po tych 7 godzinach mial 12.36. Tak wiec akumulator jest raczej ok. Sprawdzilem dzisiaj jeszcze raz napiecie ladowania przy wylaczonym radiu i swiatlach: 13.64V. Dobralem sie tez do wtyczki (wystarczy zdjac kierwoncie powietrza przy chlodnicy klimy i widac ja idealnie). Wyglada na to ze jest ok. Zadnych przetarc ani uszkodzen. Nadal jest na niej oryginalna karteczka audi... Tak ze naprawde juz nie wiem co moze powodowac takie rozladowanie akumulatora.
[ Dodano: 2010-04-20, 17:29 ]
Chyba za pierwszym razem cos zle pomierzylem. Przy uzbrojonym alarmie pobor pradu to 3A... Ktos ma jakis pomysl jak moge zidentyfikowac co powoduje taki pobor pradu?
[ Dodano: 2010-04-27, 23:11 ]
Wydaje sie rozwiazalem problem. Przyczyna byl skorodowany czujnik otwarcia maski. Nie bylo by problemu gdyby nie to ze ktos kto go montowal podlaczyl + od obudowy czujnika. Po tym jak korozja przezarla czujnik nastapilo zwarcie... Reszte historii znacie. Teraz przy wlaczonym alarmie mam 0.07A.
[ Dodano: 2010-05-23, 13:54 ]
Przyczyna jednak bylo cos innego: uszkodzony regulator napiecia.
Mozna to zfiagnozowac wyciagajac wtyczke wchodzaca do regulatora. Jesli po jej wyjeciu i wlaczeniu silnikia mamy ladowanie to walniety jest regulator.
Po jego wymianie problem zniknal.
Koszt nowego (bosh) 130zl. Wymienic mozna spokojnie samemu tylko uwazac trzeba zeby nie polamac szczotek bo sa dosyc kruche.