Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Reflektor Xenon, a nie Xenon.

Elektryka
ArKos72

Post autor: ArKos72 » 20 mar 2012, 15:15

censored pisze:Oznaczenie mam na kloszu D2S H7 , co chyba świadczy o homologacji , tak Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
Nie mylisz się. Masz rację, to homologacja na ksenon. Tyle, że ja mam zwykłe lampy i na kloszach też mam homologację D2S :P
Chyba wszystkie reflektory tak miały.

Tu dla potomnych w razie potrzeby wszystkie homologacje na elementach oświetlenia samochodowego:
http://forum.samnaprawiam.com/ogolne-tu ... %B6wiet%2A
Pod koniec posta są dokładnie opisane.
censored pisze:Bardzo proszę rozwiać moje wątpliwości , bo już sam nie wiem , czy mogę je założyć legalnie i bez obaw
Niestety nie możesz. Podstawa prawna jest opisana w linku. Reflektor uzyskuje homologację tylko z konkretnym źródłem światła (żarówka lub palnik) więc w wypadku tego Depo możesz mieć tylko i wyłącznie żarówkę H1 i H7

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 20 mar 2012, 16:23

Nie jest ważne co jest z tyłu na dupce lampy. Ważne jest oznaczenie na kloszu. Pierwsza kontrola drogowa upierdliwego misiaka i dowód rejestracyjny poleci. Przerobione w praktyce.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 mar 2012, 17:20

censored pisze:PS. Właśnie sobie sprawdziłem z ciekawości , powiedzcie mi jak to możliwe , bo z tego co pisze w internecie , to w Taiwanie jest teraz północ , oni tam pracują o tej godzinie ???/ Chyba , że rozmawiałem z jakąś stróżniczką , albo na 8 zmian ciągną hehehe , ale jaja
Może dlatego, jedyne co potrafiła z siebie wydusić to... 'YES... YES... YES...' <rotfl>

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 20 mar 2012, 19:26

0x4B25A pisze:Może dlatego, jedyne co potrafiła z siebie wydusić to... 'YES... YES... YES...'
A może po prostu towarzyszył jej jakiś jurny jegomość... O tej godzinie to albo się śpi albo... wiece co <lol> <rotfl>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 mar 2012, 19:34

ArKos72, to właśnie miałem na myśli <okok>

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 21 mar 2012, 17:22

censored pisze:kto mi pokaże różnice w budowie soczewek xenon i nonxenon
Różnica jest w przysłonie. H1 ma inaczej, H7 i ksenon ma inaczej:

Obrazek

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 21 mar 2012, 17:31

Zależy jaka konstrukcja.
Palnik D2S nie ma nic i za kształtowanie strumienia światła odpowiada sama soczewka a konkretnie przesłona. Jesli jest stosowany palnik D2R to przysłony w soczewce być nie musi, ponieważ jest ona w samym palniku.
Audi ma D2S więc w soczewce musi być przysłona. Jeśli są soczewki H7 to można wsadzić HIDy i granica światłocienia będzie prawidłowa, zgodna z wymogami. Jeśli jest soczewka H1 to niestety nie będzie, bo nie ma HIDów z przysłoną - przynajmniej ja takich nie zauważyłem w handlu.

EDIT
Cokoliki oczywiście są inne. D2S i D2R mają takie same, H1 ma inne, H7 ma inne itd. Niby są redukcje, ale efekt jest powiedziałbym kiepski, bo taka redukcja odsuwa palnik od soczewki i powoduje to rozmywanie granicy światłocienia powodując "gumowe" świecenie, czyli brak ostrości światła.

EDIT 2
Ja sam sobie wystrugałem biksenon do Opla Kadetta. Możecie z ciekawości zobaczyć co i jak:
http://forum.samnaprawiam.com/tuning-sa ... -vt730.htm

Mam zdjęcia samej soczewki i mogę wrzucić, żebyście mogli ewentualnie uzmysłowić sobie co i jak.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 mar 2012, 17:41

Poniżej przykład środka lampy (bixenon skrętny) z C6... ale także na D2S i wyraźnie widać przesłonę (w środku)... dodatkowo bixenon, wiec przesłona jest regulowana elektromagnetycznie...

Obrazek

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 21 mar 2012, 17:48

0x4B25A pisze: przesłona jest regulowana elektromagnetycznie...
Dokładnie tak.
Tu moje soczewki wykorzystane do budowy lamp biksenonowych - z Mercedesa ML 2005:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 21 mar 2012, 17:50

Sama soczewka w sensie soczewka jest identyko. Czyli mając D2S wywalasz przesłonę, wsadzasz palniki D2R i jest git.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 21 mar 2012, 17:55

Tak, bo to praktyczniejsze. Poza tym wypalone soczewki D2S można zastąpić soczewkami H7. Soczewek bez przesłon produkuje się śladowe ilości. Czyli D2R jest rzadko spotykanym palnikiem i najczęściej znajduje się go w reflektorze klasycznym czyli z odbłyśnikiem. tak, tak, nie napisałem źle - w zwykłym bez soczewki. Początki ksenonu właśnie tak wykonywano, pakowano to w normalną odbłyśnikową lampę, natomiast wzorując się na żarówkach H4 robiono przesłonę w palniku, aby była granica światłocienia.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 21 mar 2012, 18:03

<lol>
Ale nikt tego tutaj nie neguje ;p

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 21 mar 2012, 18:12

censored pisze:Poza tym jeśli dobrze sobie teraz uświadomiłem to w pół lifcie nie było już H1 , tylko H7 vol H7 , tak samo jak w po lifcie , a w przed lifcie H1 vol H7 , więc tym bardziej to oznaczenie jest dziwne :)

Ogólnie to doszliśmy z Carlosem do wniosku , że wszystko rozchodzi się TYLKO i WYÂŁÂĄCZNIE o HOMOLOGACJę lub jej BRAK :)

Bo tak de facto , JEDYNA różnica "hardware" może być tylko w soczewce , klosze są dokładnie takie same. Tylko kto mi pokaże różnice w budowie soczewek xenon i nonxenon ?? :P hehe
Witam kolego ja mam lampy półlift i mam h1 na mijaniach a h7 na drogowych dodatkowo jest przysłona przestawiana ręcznie na h1 może wystepowały dwa rodzaje pozdrawiam.

ps.lampy bez xenonu

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 21 mar 2012, 19:52

Jakaś dziwna sprawa z naszymi lampami byłem teraz zrobić foto auto 2000 rok bez xenonów i mam takie oznaczenia D2S H1 lampy ori foto
Obrazek

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 21 mar 2012, 20:05

daniel1997 pisze:mam takie oznaczenia D2S H1 lampy ori foto
Pisałem wcześniej. Pewnie TTTM. Też mam bez xenonu, 98, i taka sama homologacja :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl