Witam
Otoz mam takie zapytanie czy wie moze ktos gdzie znajduje sie przekaznik swiec zarowych w moim aucie,i czy istnieje sprawdzenie go domowym sposobem.Rowniez czy wie kto ile kosztuje taki przekaznik jesli mozna to poprosil bym o jakies foto
przekaznik swiec zarowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 lut 2012, 21:13
- Lokalizacja: trzebiatow
przekaznik swiec zarowych
Ostatnio zmieniony 01 sty 2013, 18:05 przez kwiatek784, łącznie zmieniany 1 raz.
kwiatek784, popraw proszę temat jak i treść zgodnie z 6. p. Regulaminu: regulamin-forum-audi-a6-klub-polska-vt51872.htm
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: przekaznik swiec zarowych
Kolego przekaźnik znajduje się pod dolną osłoną panelu pod kierownicą (przekaźnik nr 4 - OEM 8A0 951 253)kwiatek784 pisze:Witam
Otoz mam takie zapytanie czy wie moze ktos gdzie znajduje sie przekaznik swiec zarowych w moim aucie,i czy istnieje sprawdzenie go domowym sposobem.Rowniez czy wie kto ile kosztuje taki przekaznik jesli mozna to poprosil bym o jakies foto
Ponadto do prawidłowego działania świec potrzeby jest sprawny bezpiecznik 80A, który znajduje się w komorze sterownika ECU pod podszybiem (bezpiecznik nr 9 - dostaniesz się do niego odkręcając 4 wkręty na klucz 8mm znajdujące się w górnej części pokrywy sterownika ECU)
Jak sprawdzić bezpiecznik. To zależy od tego jakie masz pojęcie o elektronice - najprościej:
1) wyciągnij go z podstawki
2) zmierz czy jest przejście pomiędzy stykiem 30 a 87 (jeżeli jest to znak że jest uszkodzony)
3) zmierz czy jest przejście pomiędzy stykiem 85 a 86 (jeżeli jest przerwa tzn że jest uszkodzony)
4) do styku 85 podłącz +12V a do tyku 86 podłącz GND, zmierz czy jest przejście pomiędzy stykiem 30 a 87 (jeżeli nie ma tzn że jest uszkodzony)
Jeżeli żaden z powyższych ktoków nie wykrył usterki tzn że przekaźnik powinien być sprawny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 lut 2012, 21:13
- Lokalizacja: trzebiatow
dziekuje za pomoc i podpowiedz
[ Dodano: 2013-01-03, 13:41 ]
Wsumie jest to takie zastanowienie mialem spalone wszystkie swiece zarowe a silnik odpala problem pojawil sie gdy przyszedl mroz odpalil ale przez 15 sekund nie rowno pracowal ,kontrolka od swiec swiecila sie okolo 5-10 sekund a pozatym nie bylo zadnej ninformacji ze swiece sa spalone .W chwili obecnej nie ma mrozow i kontrolka od swiec zarowych swieci sie pare sekund i nie moge sprawdzic czy cos pozatym nie jest uszkodzone. Dlatego sam zastanawiam sie by sprawdzic reszte

[ Dodano: 2013-01-03, 13:41 ]
Wsumie jest to takie zastanowienie mialem spalone wszystkie swiece zarowe a silnik odpala problem pojawil sie gdy przyszedl mroz odpalil ale przez 15 sekund nie rowno pracowal ,kontrolka od swiec swiecila sie okolo 5-10 sekund a pozatym nie bylo zadnej ninformacji ze swiece sa spalone .W chwili obecnej nie ma mrozow i kontrolka od swiec zarowych swieci sie pare sekund i nie moge sprawdzic czy cos pozatym nie jest uszkodzone. Dlatego sam zastanawiam sie by sprawdzic reszte

- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
kwiatek784, bo nie ma takiego czegos jak sygnalizacja spalonej swiecy zarowej. A kontrolka spiralki to tylko "pic na wode" bo tak naprawde silnik powinno sie odpalac dopiero jak pusci przekaznik swiec zarowych a wcale nie dzieje sie to wtedy gdy ona gasnie tylko troszke pozniej slychac charakterystyczne pykniecie. Wielu ludzi kreci rozrusznikiem od razu gdy zgasnie kontrolka, owszem odpali ale wtedy jest duzy pobor pradu naraz i szybciej aku sie wyczerpuje bo nie dosc ze rozruszknik ponad 1,5kW mocy to jeszcze swiece.
A co do sprawdzania przekaznika, program Polski VAG 4.9 ma funkcje test wyjsc i spr. m.in. przekanik swiec.
A co do sprawdzania przekaznika, program Polski VAG 4.9 ma funkcje test wyjsc i spr. m.in. przekanik swiec.
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Przy pomocy kabelka do komputera można przeprowadzić Output Test w bloku Engine.
Podczas testów jest sprawdzany przekaźnik świec - słychać jak pstryka.
Widać też jak spada napięcie na akumulatorze gdy przekaźnik się załącza, choć przy wszystkich spalonych świecach lub uszkodzonej instalacji oczywiście napiecie nie będzie spadadć.
ÂŻeby sprawdzić czy "po drodze" nic nie jest uszkodzone wystarczy podlączać miernik pod fajki świec, przeprowadzając Output Test. Powinno cyklicznie pojawiać sie +12V.
Silnik opala się gdy sprężynka zgaśnie i nie ma co dorabiać tu żadnych teorii.
Przekaźnik jest załączony dłużej po to, żeby przez kilka pierwszych sekund pracy świece nadal były grzane.
Podczas testów jest sprawdzany przekaźnik świec - słychać jak pstryka.
Widać też jak spada napięcie na akumulatorze gdy przekaźnik się załącza, choć przy wszystkich spalonych świecach lub uszkodzonej instalacji oczywiście napiecie nie będzie spadadć.
ÂŻeby sprawdzić czy "po drodze" nic nie jest uszkodzone wystarczy podlączać miernik pod fajki świec, przeprowadzając Output Test. Powinno cyklicznie pojawiać sie +12V.
Silnik opala się gdy sprężynka zgaśnie i nie ma co dorabiać tu żadnych teorii.
Przekaźnik jest załączony dłużej po to, żeby przez kilka pierwszych sekund pracy świece nadal były grzane.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 lut 2012, 21:13
- Lokalizacja: trzebiatow
Mam małe pytanko. Z tego co przeczytałem to przekaźnik od świec żarowych i pompy paliwa to jeden i ten sam tak? Świece wszystkie wymieniłem na nowe i 4 już nie grzały. Ale problem z wyższymi obrotami po odpaleniu i telepaniem silnika występuje nadal. Wyjąłem przekaźnik i na dwóch stykach widać od dołu czarny nalot jak przypalone. Sprawdziłem jak kolega wyżej pisał i przekaźnik cyka jak się podłączy pod aku ale między stykiem 30 a 87 nie ma przejścia i to one wyglądają na spalone. Nowy 70zł ale wyskakuje im jako przekaźnik pompy paliwa i mówią że to to samo. Śmiało kupować?