Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

problem z zegarami i elektryka wewnątrz auta

Elektryka
ODPOWIEDZ
atlas audi a6

problem z zegarami i elektryka wewnątrz auta

Post autor: atlas audi a6 » 18 lis 2013, 00:49

Witam
Problem u mojego teścia w A6 2001 rok 2.4 V6
PO włączeniu silnika po nocnym postoju wszystko co elektryczne wewnątrz pojazdu zaczyna żyć własnym życiem, zegary szaleją - skaczą od min do max od o do 1\240km/h zapalają się i gasną, włącza się i gaśnie podświetlenie wnętrza i zegarów, zapalają się kontroli immobilisera itp. Auto odpala i jedzie bez najmniejszego problemu. Po przejechaniu kilometra wszystko ustaje i zaczyna normalnie funkcjonować jak należy. Problem występuje tylko kiedy auto postoi całą noc.
Czy ktoś może mieć zielone pojęcie co to może być ( nie licząc duchów oczywiście :) )
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 15:47 przez atlas audi a6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 18 lis 2013, 09:50

No a VAG co na to ?

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 19 lis 2013, 09:55

no właśnie nic :/
Może gdzieś trzeba szukać zwarcia do masy w module komfortu....

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 19 lis 2013, 10:15

Stabilizator napięcia?
viewtopic.php?t=26933
Jakie masz napięcie przy włączonym silniku?

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 22 lis 2013, 15:49

mas0n pisze:Stabilizator napięcia?
viewtopic.php?t=26933
Jakie masz napięcie przy włączonym silniku?
pytasz o to co pokazują zegary? Czy mam gdzieś napięcie sprawdzić? Aku jest nowe a co do tego jakie jest ładowanie to zegar pokazuje idealne. Gdzie znajduje się przy okazji stabilizator napięcia?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez atlas audi a6, łącznie zmieniany 1 raz.

gremek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 16 lis 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gremek » 22 lis 2013, 17:33

Pewnie przy alternatorze.....choć to regulator napięcia......
Usunięto zgodnie z 24 Punktem Regulaminu.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 22 lis 2013, 18:57

atlas1977, To chyba coś takiego jak na tym zdjęciu
http://mojafirma.infor.pl/moto/naprawa- ... rawic.html Tam z tyłu.
No ja bym sprawdził jakie jest napięcie ładowania ale wg. jakiegoś miernika, nie wg. zegarów. na klemach akumulatora.
gremek, Tak, o tym myślałem. Czytałem jakiś temat właśnie z podobnymi objawami. i teraz nie mogę go znaleźć

ArthuR34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 lip 2013, 23:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ArthuR34 » 23 lis 2013, 21:53

witam...
mam problem od 5 miesięcy z zegarami a mianowicie to na samym początku to wskazówka stanu paliwa źle pokazywała czyli stała cały czas na powyżej full przy prawie pustym zbiorniku po zatankowaniu do pełna i po ubywaniu paliwa to czasem działała ale nie stopniowo tylko co kreskę okazało się że suwak od pływaka który jeździ po płytce był przetarty wiec go wymieniłem i stopniowo teraz dział z tym że rezerwa jest lekko poniżej połowy zbiornika i tak do tej pory następna wskazówka która zaczęła szwankować to od płynu chłodzącego stało się to po uszkodzeniu czujnika temperatury wskazówka wskoczyła na powyżej 120 stopni a wskazówka od oleju po przękręceniu zapłonu wskakiwała na 120 i powoli się obniżała aż do prawidłowej temperatury po wymianie czujnika temperatury wskazówka już nie zaczynała unosić się od pierwszej kreski czyli 60 stopni tylko od 75 stopni a stawała na 100 stopniach i od jakiegoś miesiąca wskazówka zaczęła zatrzymywać się poniżej 100 później na 90 i poniżej aż teraz nawet się nie unosi z tych 75 stopni czyli nie reaguje podmieniłem czujnik i to samo a olej się uspokoił dodam że wszystkie wskazówki po wyłączeniu zapłonu opadają do pierwszej kreski oprócz tepm.cieczy i paliwa lekko się wychyla w prawo a po chwili gdy zegary gasną opadają całkiem
piszczy mi alternator od samego początku jak auto kupiłem czyli 5 miesięcy to znaczy czasami mi piszczy to chyba zależy jak się ułoży w dodatku od miesiąca mam takie akcje że gdzieś jadę na zakupy czy gdzie indziej to gdy chcę wrócić to auto nie odpala silnik jest jeszcze ciepły a po paru próbach w końcu odpala nie często to się zdarza ale to nie jest przyjemne
zauważyłem też ze po odpaleniu na zimnym silniku w nocy gdy w kokpicie się świeci od początku gdy wsiadłem to lekko przygasa oświetlenie kokpitu czuli coś dużo prądu przez chwile pobiera
a z tym ze nie chce czasem odpalić na ciepłym silniku to podejrzewam czujnik położenia wału
przepraszam że tak się rozpisałem ale już tak mam
pozdrawiam

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 24 lis 2013, 13:15

wygląda mi to na problemy z akumulatorem, przez to piszczy też pasek bo alternator ma za duże obciążenie. na początek może wymień ako i zobaczymy co dalej. podłączyć vaga i zrobić test zegarów i sprawdzić błędy

ArthuR34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 lip 2013, 23:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ArthuR34 » 24 lis 2013, 18:11

mam już podmieniony akumulator ponieważ ostatnio byłem kasować błędy miedzy innymi wypadanie zapłonu na 4,5,6 i czujnik temp.cieczy
i po tym zabiegu nie odpalił mi samochód wiec zacholowałem audi do swojego mechanika i vag pokazał uszkodzona jednostkę sterującą silnikiem ale co się okazało że zalane były świece i w dodatku już zużyte po wymianie kabli i świec odpalił ale wypadanie zapłonu nadal występuje więc cewka też będzie do wymiany...
zegary były sprawdzane zatrzymują się po środku tylko paliwo i ciecz lekko (minimalnie) jest wychylona w prawo
mi się wydaje ze pasek nie piszczy tylko łożyska w alternatorze ale nie wiem czy przez to mogło jakieś przepięcie pójść na elektronikę

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 25 lis 2013, 08:10

gremek pisze:Pewnie przy alternatorze.....choć to regulator napięcia......
nooo..regulator napięcia to wiem o co chodzi :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 25 lis 2013, 09:07

ArthuR34 pisze:mam już podmieniony akumulator ponieważ ostatnio byłem kasować błędy miedzy innymi wypadanie zapłonu na 4,5,6 i czujnik temp.cieczy
i po tym zabiegu nie odpalił mi samochód wiec zacholowałem audi do swojego mechanika i vag pokazał uszkodzona jednostkę sterującą silnikiem ale co się okazało że zalane były świece i w dodatku już zużyte po wymianie kabli i świec odpalił ale wypadanie zapłonu nadal występuje więc cewka też będzie do wymiany...
zegary były sprawdzane zatrzymują się po środku tylko paliwo i ciecz lekko (minimalnie) jest wychylona w prawo
mi się wydaje ze pasek nie piszczy tylko łożyska w alternatorze ale nie wiem czy przez to mogło jakieś przepięcie pójść na elektronikę
no to na początek doprowadź auto do porządku i wymień to co potrzeba

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja