
Problem abs/esp ?! elektryka
Problem abs/esp ?! elektryka
Witam, już mnie tu dawno niebyło, ale jak to bywa z moim audi musiało dać znów o sobie znać. Niewiem czy pamiętacie mój problem z wariującą elektryką w aucie, po czym się okazało że zawilgotniały bezpieczniki.Problemu nie było do dziś. Odpaliłem auto i po chwili włączyły się kontrolki esp którego nie idzie wyłaczyć, kontrolka abs oraz mruga kontrolka świec żarowych. Abs działa normalnie, esp również. Ewidentnie znów to wygląda na jakieś zwarcie, domyślam się że znowu problem z bezpiecznikami ale niestety niesprawdziłem tego. Nie zauważyłem więcej problemów. Przy okazji nie działa mi pompka spryskiwaczy, mogła się spalić ? Co radzicie? gdzie może leżeć problem? Nie ukrywam że auto stoi ciągle na świeżym powietrzu, na dworze. Może być to powód moich wilgotniejących bezpieczników? raczej tak nie powinno być, a jednak
Bardzo proszę o jakiekolwiek porady. Pozdrawiam

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
sztukens, Generalnie kontrolki ABS i ESP mogą się zaświecić nie tylko od usterki układu ABS. U mnie swego czasu miałem podobny problem, z tym że kontrolki pojawiały się po przekroczeniu pewnej prędkości - okazało się że problem tkwił w silniku (były jakieś błędy), przez co sterownik ESP wykrywał, że nie może w pełni sterować mocą silnika i wywalał błąd. Tak więc na start sprawdź błędy w sterowniku ABS i silniku tak jak radzili Koledzy.
Co do pompki spryskiwaczy. Cóż jest zima i musi być zimno, możliwe że woda zrobiła swoje i po prostu woda obecna w płynie rozsadziła Ci pomkę. Możliwe również że broi Ci sterownik wycieraczek - nie był by to pierwszy raz kiedy daje o sobie znać. Dojście do samej pompki jest nieco kłopotliwe, jednakże najlepiej byłoby sprawdzić czy dostaje ona w ogóle napięcie w momencie włączenia spryskiwania szyby bądź na krótko podpiąć pod aku (oczywiście przez jakiś bezpiecznik co by sobie w razie zwarcia nie zrobić spawarki
). Po tym sprawdzeniu będziesz wiedział czy pompka jeszcze żyje. Możesz też spróbować odkręcić osłonę przekaźników pod kierownicą i wyciągnąć taki duży (podwójny) przekaźnik odpowiadający za wycieraczki (symbol 377,378,389,602,603 - zależy od wersji) i spróbować podać +12V na styk nr 7/53c - w tym momencie powinna odezwać się pomka spryskiwacza. Jeżeli tak będzie to masz uwalony sterownik wycieraczek.
Co do pompki spryskiwaczy. Cóż jest zima i musi być zimno, możliwe że woda zrobiła swoje i po prostu woda obecna w płynie rozsadziła Ci pomkę. Możliwe również że broi Ci sterownik wycieraczek - nie był by to pierwszy raz kiedy daje o sobie znać. Dojście do samej pompki jest nieco kłopotliwe, jednakże najlepiej byłoby sprawdzić czy dostaje ona w ogóle napięcie w momencie włączenia spryskiwania szyby bądź na krótko podpiąć pod aku (oczywiście przez jakiś bezpiecznik co by sobie w razie zwarcia nie zrobić spawarki

Problem abs/esp wlasciwie rozwiazany, bezpiecznik nr 6 odpowiedzialny za uklad, "róśćieje" jakiś cudem dostaje się wilgoć. Po użyciu odpowiednich specyfikatów i wymianie bezpiecznika problem znikł : ) Ale niestety z pompką mam dalej problem ponieważ jest dość cięzko dostępna, auto odwiedźi w najbliższym czasie raczej elektryka.
dzięki za pomoc
