Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Pożyczanie prądu - czynniki ryzyka

Elektryka
ODPOWIEDZ
ggryz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2009, 19:58
Lokalizacja: Warszawa / Pruszków

[A6 C5] Pożyczanie prądu - czynniki ryzyka

Post autor: ggryz » 30 sty 2009, 11:42

Pochorowało się trochę i aku się rozładował, tak, że wczoraj nie chciał się otworzyć z pilota i z trudem otworzyłem kluczykiem. A że ileś nocy stał przy dużych minusach sądzę, że nie tylko się rozładował, ale przejściowo mógł nawet przymarznąć, więc w tej chwili już nie spodziewam się po nim wiele. Chciałbym jednak podjechać do punktu i go sprawdzić. Książka do Audi A6 napisana w stylu "jak cokolwiek robisz uważaj, bo możesz się poparzyć, bo może wybuchnąć itd." odradza odpalania akumulatora, który wcześniej był przymarznięty od drugiego auta. W związku z tym mam pytania:
1. Jakie są czynniki ryzyka uruchomienia auta z pomocą drugiego, tzn. czy grozi mi wybuch akumulatora?
2. Dotychczas wydawało mi się, że pożyczanie prądu wygląda tak: + sprawny + niesprawny - sprawny - niesprawny. W artykule < www.motofakty.pl/artykul/pozyczanie_pradu.html > autor pisze, że podłączenie "-" do niesprawnego akumulatora grozi wybuchem, należy raczej podłączyć z "metalowym elementem silnika". Jak mam to rozumieć, do czego podłączyć drugą końcówkę "-"?
3. Co będzie z alarmem i antynapadem jeśli auto dzięki użyczeniu prądu odpali?

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 30 sty 2009, 11:45

ggryz pisze:2. Dotychczas wydawało mi się, że pożyczanie prądu wygląda tak: + sprawny + niesprawny - sprawny - niesprawny. W artykule < www.motofakty.pl/artykul/pozyczanie_pradu.html > autor pisze, że podłączenie "-" do niesprawnego akumulatora grozi wybuchem, należy raczej podłączyć z "metalowym elementem silnika". Jak mam to rozumieć, do czego podłączyć drugą końcówkę "-"?
podepnij minus do karoserii czy np. blok silnika. po prostu zeby mase mial. cala buda jest minusem.
znajdz jakis metalowy element, ktory styka sie z karoseria, jakas sruba czy cos. oczywiscie dobry styk musi byc, jak do karoserii to nie do lakieru tylko musi byc styk z "golym" metalem.

Awatar użytkownika
kulka1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 06 paź 2008, 10:49
Lokalizacja: Chełm

Post autor: kulka1987 » 30 sty 2009, 17:56

Witam.To pradwa, ze aku moze wybuchnac tak jak censored napisal, ze gromadzi sie wodor i przy podlaczaniu kabli lub prostownika w aucie aku moze wybuchnac oczywiscie dzieje sie to1:1000 ale pewnie nikt nie chcialby byc 1000 :-D dlatego najlepiej podłaczac - do masy na aucie a nie -do- ostatnio nawet byl prodram na TVN Turbo

ggryz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2009, 19:58
Lokalizacja: Warszawa / Pruszków

Post autor: ggryz » 31 sty 2009, 17:00

greg25 czy oprócz zniszczonego akumulatora i oczywiście ubrań były jeszcze jakieś straty w aucie, np. coś popalone?

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 31 sty 2009, 17:09

ggryz, mi raz eksplodowal aku pod maska w astrze i sie kwas rozlal po calej komorze silnika i troche po karoserii. od razu mi powiedzieli zebym polal to wszystko woda zeby zmyc kwas. nie bylo zadnych strat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl