Pochorowało się trochę i aku się rozładował, tak, że wczoraj nie chciał się otworzyć z pilota i z trudem otworzyłem kluczykiem. A że ileś nocy stał przy dużych minusach sądzę, że nie tylko się rozładował, ale przejściowo mógł nawet przymarznąć, więc w tej chwili już nie spodziewam się po nim wiele. Chciałbym jednak podjechać do punktu i go sprawdzić. Książka do Audi A6 napisana w stylu "jak cokolwiek robisz uważaj, bo możesz się poparzyć, bo może wybuchnąć itd." odradza odpalania akumulatora, który wcześniej był przymarznięty od drugiego auta. W związku z tym mam pytania:
1. Jakie są czynniki ryzyka uruchomienia auta z pomocą drugiego, tzn. czy grozi mi wybuch akumulatora?
2. Dotychczas wydawało mi się, że pożyczanie prądu wygląda tak: + sprawny + niesprawny - sprawny - niesprawny. W artykule < www.motofakty.pl/artykul/pozyczanie_pradu.html > autor pisze, że podłączenie "-" do niesprawnego akumulatora grozi wybuchem, należy raczej podłączyć z "metalowym elementem silnika". Jak mam to rozumieć, do czego podłączyć drugą końcówkę "-"?
3. Co będzie z alarmem i antynapadem jeśli auto dzięki użyczeniu prądu odpali?
[A6 C5] Pożyczanie prądu - czynniki ryzyka
podepnij minus do karoserii czy np. blok silnika. po prostu zeby mase mial. cala buda jest minusem.ggryz pisze:2. Dotychczas wydawało mi się, że pożyczanie prądu wygląda tak: + sprawny + niesprawny - sprawny - niesprawny. W artykule < www.motofakty.pl/artykul/pozyczanie_pradu.html > autor pisze, że podłączenie "-" do niesprawnego akumulatora grozi wybuchem, należy raczej podłączyć z "metalowym elementem silnika". Jak mam to rozumieć, do czego podłączyć drugą końcówkę "-"?
znajdz jakis metalowy element, ktory styka sie z karoseria, jakas sruba czy cos. oczywiscie dobry styk musi byc, jak do karoserii to nie do lakieru tylko musi byc styk z "golym" metalem.
Witam.To pradwa, ze aku moze wybuchnac tak jak censored napisal, ze gromadzi sie wodor i przy podlaczaniu kabli lub prostownika w aucie aku moze wybuchnac oczywiscie dzieje sie to1:1000 ale pewnie nikt nie chcialby byc 1000 :-D dlatego najlepiej podłaczac - do masy na aucie a nie -do- ostatnio nawet byl prodram na TVN Turbo