[A6 C5 2.5tdi] pompka paliwa w zbiorniku
[A6 C5 2.5tdi] pompka paliwa w zbiorniku
Witam Panowie mam pewne pytanie co steruje pompką paliwa w zbiorniku gdyż w momencie gdy wskazówka jest przed 1/2 pojemności zbiornika auto z bólami wielkimi odpala a gdy jest więcej ropy nie ma żadnego problemu pali malinowo. Pompka po podłączeniu jej na krutko chodzi słychać ją jednak gdy ropy mniej niż 1/2 zbiornika nie buczy choć powinna. Prosił bym o pomoc i informacje co dokładnie za to odpowiada, za napełnianie tej komory ktura chroni przed zapowietrzaniem sie układu. Może to być któryś z przekażników jak 109 czy 249?????
Prawdopodobnie pompa paliwa nie nadąża napełnić komory anty zapowietrzającej w zbiorniku paliwa. Przyczyną tego może być zużycie samej pompy i spadek jej wydajności i ciśnienia. Proponuje wyjmij pompę ze zbiornika ściągnij filter i sprawdź stan łopatek turbin. Wiem, bo sam miałem takie objawy i to było przyczyną. Jak będziesz potrzebował informację na temat samego odpowietrzenia układu znam prosty i łatwy sposób. 

- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
dokladnie tak. ja tez mialem ten sam problem.pompka niby chodzila a jednak nie nadazala bo lopatki sie wytarly. jak masz ponad 1/2 zbiornika to rope zasysa VP44 a jak mniej to ta pompka w zbiorniku dopelnia kos i komore spietrzajaca w baku. u ciebie stawiam na wytarte lopatki pompkiAndrzej T pisze:Prawdopodobnie pompa paliwa nie nadąża napełnić komory anty zapowietrzającej w zbiorniku paliwa. Przyczyną tego może być zużycie samej pompy i spadek jej wydajności i ciśnienia. Proponuje wyjmij pompę ze zbiornika ściągnij filter i sprawdź stan łopatek turbin. Wiem, bo sam miałem takie objawy i to było przyczyną. Jak będziesz potrzebował informację na temat samego odpowietrzenia układu znam prosty i łatwy sposób.
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 lis 2010, 10:54
- Lokalizacja: Elblag , Warszewo
Re: [A6 C5 2.5tdi] pompka paliwa w zbiorniku
Witam mam a6 c5 2,4 benzyna jak sprawdzić czy pompka działa jak ją podłączyć na krotko . Jechałem i nagle zgasł i pompka w baku nie chodzi .
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
to ja trochę odgrzeję kotleta...otóż mam problem z tą pompką paliwa w baku... z tym że u mnie trochę wygląda to inaczej bo autko pali od 1 strzała nawet gdy mam 1/4 baku, lecz kontrolka od świec zapala się gdy poziom zbliża się rezerwy (błąd vag g210). Ostatnio gdy jechałem do pracy w drodze zapaliła mi się rezerwa, po 8h wsiadam do auta, przekręcam kluczyk a tam nic!!! bojąc się o dobro vp44 będąc obczytanym w temacie kanisterek z bagola i zasuwam na shell. zalałem dosłownie 5,5 litra i odpalił od strzała...od tamtego czasu nie dopuszczam do rezerwy ale nie wiem co mam poczynić...zastanawia mnie to czy to czujnik niskiego poziomu paliwa czy cała pompa (ale forumowicze piszą że od 1/2 baku muszą kręcić a u mnie 1/4 i cyka za pierwszym)...i czy można wymienić tylko ten czujnik czy trzeba z całą pompką??
co o tym sądzicie...może jakieś doświadczenia z autopsji??
co o tym sądzicie...może jakieś doświadczenia z autopsji??
a jaka jest kolego różnica pomiędzy tą naszą a tą z awx??
znalazłem sam czujnik na allegro więc chyba pójdę w tą stronę bo cały czas jeżdżę bez dolewania paliwa i pali od pierwszego cyknięcia...więc to chyba sam czujnik musi być uwalony bo jak pompka by kosza nie napełniała to już dawno by nie palił bo by paliwka nie było w komorze...hmmm muszę jeszcze zrzucić pokrywę z v6 i spojrzeć na wężyk paliwowy...
jak na takim etapie przed rezerwy nie będzie bąbli w wężyku to znaczy że sam czujnik tylko trza wybebeszyć bo pompka daje radę a jak spada na poziom rezerwy to czujnik daje ciała :D
znalazłem sam czujnik na allegro więc chyba pójdę w tą stronę bo cały czas jeżdżę bez dolewania paliwa i pali od pierwszego cyknięcia...więc to chyba sam czujnik musi być uwalony bo jak pompka by kosza nie napełniała to już dawno by nie palił bo by paliwka nie było w komorze...hmmm muszę jeszcze zrzucić pokrywę z v6 i spojrzeć na wężyk paliwowy...
jak na takim etapie przed rezerwy nie będzie bąbli w wężyku to znaczy że sam czujnik tylko trza wybebeszyć bo pompka daje radę a jak spada na poziom rezerwy to czujnik daje ciała :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 paź 2011, 19:00
- Lokalizacja: mielec
witam chłopaki ja mam takie pytanie wiem że to nie o ten silnik pytam ale mogę nigdzie znaleźć na to odpowiedzi jeden mechanik twierdzi że nie drugi że tak
oto moje pytanie czy a6 z 1998 1,9 tdi 110 km ma w baku pompkę paliwa?bo ja nie mam i tak sie zastanawiam gdyż czasem mam problem gdyż ciągnie powietrze z ropa a czasem go nie mam nawet jak jest mało paliwa
i nie wiem czy ten wąż ma byc tam gdzies zamocowany czy co
bym luknoł tam pki mam 1/4 baku
oto moje pytanie czy a6 z 1998 1,9 tdi 110 km ma w baku pompkę paliwa?bo ja nie mam i tak sie zastanawiam gdyż czasem mam problem gdyż ciągnie powietrze z ropa a czasem go nie mam nawet jak jest mało paliwa
i nie wiem czy ten wąż ma byc tam gdzies zamocowany czy co
bym luknoł tam pki mam 1/4 baku
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
lukasz89k1, w 1,9 TDI pompa wtryskowa ciagnie bezposrednio z baku. to sa 4 cylindry ktore nie sa tak straszne w zapowietrzeniu jak V6. a jak Ci ida pecherze powietrza w wezyku to konieczniesprawdz wezyki od filtra albo sam filtr paliwa trzeba pomyslec o wymianie bo to jest czesto przyczyna pecherzykow.
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...