Witam.
Niedawno stałem się posiadaczem audi a6 c5. Został w nim założony sterownik centralnego zamka(brak oryginalnego kluczyka). Ostatnio zauważyłem że nie zostały podpięte wszystkie kable wychodzące ze sterownika. Mianowicie nie zostało podłączone otwieranie klapy bagażnika i opcja domykania szyb - i gdzie to teraz podłączyć? Potrzebuje jakiegoś schematu pinów modułu komfortu lub opis kostek znajdujących się obok dźwigni otwierania maski. I czy otwieranie/domykanie jest za pomocą impulsu + czy - ?
Z góry dziękuje za odp.
Pozdrawiam!
Podłączenie sterownika centralnego zamka
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Radzio198, rozumiem, że został założony dodatkowy moduł z pilotami, którym to sterujesz otwieraniem i zamykaniem samochodu. Czy tak?
Jeżeli tak, tzn że masz cały czas ori moduł komfortu, który to powinien sterować domykaniem szyb. Nie wiem w jaki sposób został ten zewnętrzny moduł podłączony, jednakże z mojej wiedzy powinien zostać włączony równolegle do mikrostyków zamka kierowcy. Jeżeli tak zostało to wykonane, to należałoby sprawdzić czy moduł ten oferuje funkcję domykania - tzn czy można ustawić aby impuls zamknięcia|otwarcia samochodu trwał około 7s (myślę że ten czas wystarczy na zamknięcie szyb w aucie).
Co do otwierania klapy bagażnika, (zamka bagażnika) to trzeba się podłączyć bezpośrednio pod przewody zasilający silnik otwierający rygiel - przewód zółto-czerwony (styk nr 6 w 10 stykowym brązowym złączu w nogach kierowcy). ... Trzeba tam podać +12V - zresztą możesz spróbować czy zadziała zanim zaczniesz rzeźbić
Jeżeli tak, tzn że masz cały czas ori moduł komfortu, który to powinien sterować domykaniem szyb. Nie wiem w jaki sposób został ten zewnętrzny moduł podłączony, jednakże z mojej wiedzy powinien zostać włączony równolegle do mikrostyków zamka kierowcy. Jeżeli tak zostało to wykonane, to należałoby sprawdzić czy moduł ten oferuje funkcję domykania - tzn czy można ustawić aby impuls zamknięcia|otwarcia samochodu trwał około 7s (myślę że ten czas wystarczy na zamknięcie szyb w aucie).
Co do otwierania klapy bagażnika, (zamka bagażnika) to trzeba się podłączyć bezpośrednio pod przewody zasilający silnik otwierający rygiel - przewód zółto-czerwony (styk nr 6 w 10 stykowym brązowym złączu w nogach kierowcy). ... Trzeba tam podać +12V - zresztą możesz spróbować czy zadziała zanim zaczniesz rzeźbić

Tak, został założony dodatkowy moduł. I dokładnie tak jak napisałeś został podłączony. Na pewno dodatkowy moduł oferuje możliwość domykania szyb-przewód nie został podłączony, sterowanie odbywa się za pomocą podania na przewód masy. Ale jak sprawdzić czy na pewno oryginalny moduł komfortu ma taką opcję? Czy przytrzymanie guzików zamknięcia/otwarcia samochodu obok klamki kierowcy może wywołać tą funkcje?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Przyciski obok klamki (wewnętrznej) nie zrealizują tej funkcji ... Czy fabryczny moduł obsługuje domykanie sprawdzisz za pomocą jego kodowania a Vagu, albo zwierając do GND wyjścia sterujące otwieraniem|zamykaniem z twojego dodatkowego modułu.
Oryginalnie sprawdziłbyś to kluczykiem, ale skoro go nie masz to metoda ta odpada.
Co do przewodu sterującego domykaniem - jeżeli steruje on masą, to możesz podłączyć go pod przewód który zamyka samochód.
Tzn zakładam że Twój moduł ma:
1. jeden przewód na którym pojawia się GND w momencie zamknięcia samochodu
2. jeden przewód na którym pojawia się GND w monencie otwarcia samochodu
3. jeden przewód na którym pojawia się GND na pewien czas (powiedzmy 10s) jako domykanie szyb
4. jeden przewód na którym pojawia sie GND do otwarcia klapy bagażnika
pozostałe to pewnie zasilanie, może dodatkowe czujniki od alarmu, czy wyjścia na kierunkowskazy itp.
Odłącz przewody 1 i 2 od tej dodatkowej centralki, i dotnij najpierw przewód nr 2 do GND i przytrzymaj jakiś czas (10s) - wszystkie szyby powinne się otworzyć. Teraz zrób to samo z 1 przewodem - wtedy wszystkie szyby powinny się zamknąć. Jeżeli tak będzie to masz domykanie szyb uruchomione w ori module komfortu.
Czyli u ciebie przewód nr 3 musisz podłączyć do przewodu nr 1. W ten sposób moduł komfortu (ten oryginalny) będzie myślał że po prostu zostawiłeś przekręcony w pozycję zamknij kluczyk - i uruchomi domykanie szyb.
Jeżeli natomiast się nie otworzą|zamkną to znaczy że trzeba u Ciebie zmienić kodowanie w ori module komfortu.
Dodatkowo wiem, że do poszczególnych silniczków w samochodzie idą przewody w których przekazywany jest sygnał otwórz szyby | zamknij szyby, - są to przewody koloru liliowego oraz czerwono-brązowego we wiązce drzwi - niestety nie wiem jaki jest ten sygnał ....czy jest to GND czy +12V.
Oryginalnie sprawdziłbyś to kluczykiem, ale skoro go nie masz to metoda ta odpada.
Co do przewodu sterującego domykaniem - jeżeli steruje on masą, to możesz podłączyć go pod przewód który zamyka samochód.
Tzn zakładam że Twój moduł ma:
1. jeden przewód na którym pojawia się GND w momencie zamknięcia samochodu
2. jeden przewód na którym pojawia się GND w monencie otwarcia samochodu
3. jeden przewód na którym pojawia się GND na pewien czas (powiedzmy 10s) jako domykanie szyb
4. jeden przewód na którym pojawia sie GND do otwarcia klapy bagażnika
pozostałe to pewnie zasilanie, może dodatkowe czujniki od alarmu, czy wyjścia na kierunkowskazy itp.
Odłącz przewody 1 i 2 od tej dodatkowej centralki, i dotnij najpierw przewód nr 2 do GND i przytrzymaj jakiś czas (10s) - wszystkie szyby powinne się otworzyć. Teraz zrób to samo z 1 przewodem - wtedy wszystkie szyby powinny się zamknąć. Jeżeli tak będzie to masz domykanie szyb uruchomione w ori module komfortu.
Czyli u ciebie przewód nr 3 musisz podłączyć do przewodu nr 1. W ten sposób moduł komfortu (ten oryginalny) będzie myślał że po prostu zostawiłeś przekręcony w pozycję zamknij kluczyk - i uruchomi domykanie szyb.
Jeżeli natomiast się nie otworzą|zamkną to znaczy że trzeba u Ciebie zmienić kodowanie w ori module komfortu.
Dodatkowo wiem, że do poszczególnych silniczków w samochodzie idą przewody w których przekazywany jest sygnał otwórz szyby | zamknij szyby, - są to przewody koloru liliowego oraz czerwono-brązowego we wiązce drzwi - niestety nie wiem jaki jest ten sygnał ....czy jest to GND czy +12V.