[ A6 C5] Nie uruchamia rozrusznika
[ A6 C5] Nie uruchamia rozrusznika
Witam miałem spadki napięć między alternatorem a akumlatorem i polecono mi abym wyczyścił styki. Musiałem odłączyć akumlator na ok 2 godziny. Przeczyściłem styki od alternatora do rozrusznika i na akumlatorze. Teraz po przekręceniu kluczyka słysze tik tik i nie uruchamia rozrusznika . Sprawdzaem i na tym przewodzie grubym plusowym i na alternatorze i na rozruszniku jest + zasilania. Czy coś w komputrze przy odłączeniu trzeba zmieniać ? Na vagu skasowałem błędy na silniku ale dalej nie uruchamia. Proszę o pomoc
Witam a jak mogę sprawdzić ten rozrusznik czy jest prawidłowo wysterowany ?. Do niego przychodzi zasilanie dokładnie + ten który czyściłem i jeszcze taki cienki przewód. Co na tym cienkim przewodzie powinienem mieć normalnie (bez kluczyka) i gdy chce odpalać. ? Jak mogę sprawdzić w czym jest problem. Raczej sie nie pomyliłem przy kabelkach choć robiłem to do 2 w nocy i może zmęczenie materiału się objawiło .
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2011, 11:54 przez darksys, łącznie zmieniany 1 raz.
darksys, takiego info niestety Ci nie dam, bo nie znam się na tym aż tak dobrze... W tych rozrusznikach też jest napewno ten automat... Bo zasada jest ta sama... Z tym, że trzeba zacząć od pomierzenia napięć i trzeba wiedzieć gdzie i kiedy ma się pojawić prąd (na którym kabelku
)
[ Dodano: 2011-09-16, 11:54 ]
Toperz, akurat o Maluchu nie mówiłem

[ Dodano: 2011-09-16, 11:54 ]
Toperz, akurat o Maluchu nie mówiłem

- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Tym grubym kablem jest prowadzone zasilanie, potrafi zimą pociągnąć i 200A więc musi iść prosto z aku, Tym cienkim jest prowadzone zasilanie do elektromagnesu który wysuwa bendiks, jak bendiks jest wysunięty załącza prąd z tego grubego kabla na uzwojenia rozrusznika i on kreci to tak w skrócie. Jak sprawdzić... obawiam się iż bez wyjmowania go może być dość ciężko (trzeba by go podłączyć na krótko do aku, uważać musisz by nigdzie więcej kablem nie dotknąć bo pociągniesz max prąd z aku i będzie iskrzyć) ze względu na znacznie ograniczoną ilość miejsca.darksys pisze:Do niego przychodzi zasilanie dokładnie + ten który czyściłem i jeszcze taki cienki przewód
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
Kolego to napewno automat rozrusznika, zwora sie wypalila albo sruby i nie ma przejscia pradu na rozrusznik,elektromagnes dziala i przyciaka stad ten odglos. jakby to byl bendiks jak pisza niektorzy to by rzezilo, tyrkotalo itp. musisz oddac automat do regeneracji. osobiscie sie tym zajmuje w specjalistycznym zakladzie regenerujacym alternatory i rozruszniki wiec jesli cos to prosze o kontakt a koledze z forum bedzie taniej za taka usluge
[ Dodano: 2011-09-16, 22:17 ]
darksys, jeszcze dla pewnosci zewrzyj te dwie sruby na automacie zeby napewno wiedziec czy to automat.jesli bendiks wyrzuci i bedzie zapierniczal naped rozrusznika to automat. a wsuwka od stacyjki jest podlaczona do automatu?

[ Dodano: 2011-09-16, 22:17 ]
darksys, jeszcze dla pewnosci zewrzyj te dwie sruby na automacie zeby napewno wiedziec czy to automat.jesli bendiks wyrzuci i bedzie zapierniczal naped rozrusznika to automat. a wsuwka od stacyjki jest podlaczona do automatu?
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...